PO SVETU

FOTO: Ženeva: vsi hočejo izdelovati vse

Objavljeno 15. marec 2017 12.45 | Posodobljeno 15. marec 2017 12.45 | Piše: Gašper Boncelj

V Ženevi poteka letos že 87. po vrsti, in ko v novinarski mrzlici pričakovanja novosti stopiš na razstavišče Palexpo, sta možnosti dve: da greš najprej v levi del dvorane ali pa po stopnicah mimo novinarskega središča v desni dvignjeni del.

Techrules ren. Foto: Gašper Boncelj

Če greš najprej levo, trčiš v nekaj velikih znamk, ki pa tudi tod nimajo pretiranega prostorskega razkošja. Že takoj je s svojimi modrimi umetelnimi stropnimi lučmi na vrsti Renault, a zanj smo bolj ali manj vedeli, da bo letos v Ženevi predvsem zato, ker mora biti (brez posebnosti). Ampak v privesku njegovega prostora je bil končno predstavljen alpine – oživljena Renaultova športna znamka, z za zdaj enim samim avtomobilom A 110. Ta je oblikovan preprosto in sodobno hkrati, bolj majhen je kot velik; tisto, kar je znala vsa ta leta početi le mazda z MX-5, pa čeprav alpine s svojim dobrim razmerjem med močjo (250 konjev iz 1,8-litrskega bencinca) in maso cilja morda celo nekaj višje, skoraj bi rad bil francoski porsche...

Toda Slovenci bomo morali nanj še malo počakati. Le malce stran je italijanski kvart Palexpa, torej vse tisto, kar spada v koncern Fiat-Chrysler. Tam je letos le ena res zelo zanimiva zadeva – čeprav ni šlo za svetovno premiero, pa smo si šli novo alfo stelvio, prvega športnega terenca s športnim srcem, pogledat mnogi. Ni slab, če pač odmisliš kak pridržek do tega tipa vozil. Da je čisto blizu stal še naslednji v vrsti superferarrijev z oznako 812 superfast, ni presenečenje. V bistvu tudi 800 konjev iz dvanajstvaljnika ne, se pa je nam starejšim obiskovalcem Palexpa v tej predstavi skoraj zazdelo, da je manjkal nekdanji legendarni šef Luca de Montezemolo.

Suvi še v ofenzivi

V tem delu Palexpa si je rdeči dirkač iz Maranella primat superšportne zvezde delil z blizu stoječim mclarnom 720S v strupeno oranžni barvi in dvižnimi vrati pa seveda celo konjenico moči. V tem delu razstave je očitno, da sta dokaj v zagonu še dve podjetji: Jaguar in Land Rover sta zdaj pri indijski Tati in vsako leto pokažeta kaj zanimivega – Jaguar menda prav resno pripravlja električnega suva (i-pace concept), Land Rover ima novega čednega range roverja velar, da bo še kdo znal mešati štrene nemškim premijskim športnim terencem. Prav takšen pa je novi volvo XC 60, v aktualnem Volvovem slogu in z novimi dosežki pri varnosti. Pride pa za njim dokaj kmalu še manjši švedski suv.

Peugeot je imel poudarjeno avtonomno študijo instinct, a me je bolj kot njena vsebina, ki je še daleč, zanimala njegova izjemna oblikovna izvedba. BMW in Mercedes sta imela nekaj malega novosti (karavanska petica, E cabrio), pri slednjem je bil še najlepši Lešnikov AMG GT concept. Čisto blizu se je Kia znala postaviti z zelo lepo limuzino stinger, nad katero bodo tudi tisti, ki so se kdaj znali zmrdovati nad Korejci, le težko vihali nosove. Pri prestižnem DS je bil še en suv (DS7 crossback), ampak tam se je največ sukal tudi njihov šef Carlos Tavares in ves dan odgovarjal na vprašanja o prevzemu Opla. V tej pritlični etaži Palexpa ste lahko videli še kaj zanimivega, že drugič zapored se je s svojim elektrošportnikom vidno postavil Hrvat Rimac, pri Japoncih je bil najprestižnejši novi lexus LS, najbolj ljudski pa suzuki swift.

Eksoti – zaščitni znak

Tako. Če pa se boste v Palexpu zapodili najprej desno navzgor, je zgodba malce drugačna. Tam naprej trčite v množico eksotov, superšportnikov, ki so po večini zelo posebni in so nekakšen zaščitni znak ženevske razstave. Ob tradicionalno prisotnih superzverinah znamk Pagani, Koenigsegg, Spyker in drugih so zvrščeni tudi novi fantje, kot kitajski Techrules, singapurski Dendrobium... Ampak ko pridete do bugattija chirona, ki je bil sicer tukaj prvič že lani, je občutek le malo drugačen, je pač nesporni kralj te srenje. Tam zgoraj je vselej prostor za Hyundai, ki je recimo s študijskim avtom FE namignil, da se Korejci še naprej ukvarjajo tudi z vodikom in gorivnimi celicami. Pogled naprej pokaže, da se je pojavil še kateri nov ali na novo pripravljen športni terenec (mitsubishi eclipse cross, subaru XV). V zgornji etaži je bil od pomembnejših znamk v ospredju še Opel, ki bo poskušal z insignio grandsport premešati karte v ne ravno cvetočem klasičnem srednjem razredu. Drugače pa so tam druga ob drugi zvrščene znamke koncerna Volkswagen, kjer smo si ogledali Italdesignove (v sodelovanju z Airbusom) futuristične zamisli o avtomobilu dronu, videli še enega verjetno dobrega seata – ibizo, najbolj prestižno limuzino volkswagen (arteon) in doživeli prvega Porschejevega karavana (panamera sport turismo). Kot da želijo vsi izdelovati vse. 

Deli s prijatelji