PARKIRNI CENTER

Župan rešuje Gorenjsko pred prometnim kolapsom

Objavljeno 03. december 2017 14.56 | Posodobljeno 03. december 2017 14.57 | Piše: Tina Horvat

Parkirišče P&R v Lescah bi lahko že leta 2020 razredčilo prometne zastoje. Idejnega vodjo Cirila Globočnika so podprle vse gornjegorenjske občine.

To ne bo zgolj parkirišče, ampak tudi razgledna ploščad in informacijska točka. FOTO: občina Radovljica

RADOVLJICA – Kdor koli je hotel letos poleti na Bled, v Bohinj ali v Zgornjesavsko dolino proti Kranjski Gori, se je znašel v neverjetno dolgih zastojih, ki so mu vzeli mnogo preveč dragocenega časa in uničili dan, če ne več njih. Tako domačini, ki se vozijo v druge kraje v službo, kot slovenski ali tuji gostje, ki smo si hoteli privoščiti le lep obisk krajev ob jezerih v osrčju slovenskih gora, smo na lastni koži in z močno načetimi živci občutili rekordno povpraševanje po gorenjskih biserih. Med čakanjem v koloni, premikanjem po polžje, iskanjem parkirnega mesta ali celo obračanjem smo množično ugotavljali, da tako ne gre več naprej in da bo treba nekaj narediti.

Enako je že pred poletno gnečo razmišljal radovljiški župan Ciril Globočnik in prešel tudi k dejanjem. Ugotovil je namreč, da je prav tam, kjer se po navadi začnejo zastoji, ob avtocestnem izvozu Lesce, tik ob krožišču Avsenik, idealno zemljišče, sicer v Darsovi lasti, kjer bi lahko zgradili parkirišče za več avtomobilov po sistemu P&R (parkiraj in se pelji). Tako je nastala zamisel o parkirnem centru, kjer bomo lahko že prav kmalu pustili avto in se do Bleda, Bohinja ali Kranjske Gore odpeljali z javnim prevoznim sredstvom ali s kolesom ter tako zmanjšali gnečo in prispevali k čistejšemu okolju.

Stopili skupaj

Zelo obetajoča ideja ni samo preprosta, ampak je tudi že zelo dodelana v obliki idejnega projekta, ki ga je zasnoval arhitekt Maj Juvanec in ki ima podporo vseh sedmih županov zgornje Gorenjske, poleg Radovljice tudi občin Bled, Bohinj, Gorje, Jesenice, Kranjska Gora in Žirovnica. »Vsi se zavedamo, da je treba nekaj narediti, saj smo se na Gorenjskem znašli v veliki zagati. Dostop do Bleda in Bohinja pa tudi do Zgornjesavske doline je močno oviran, kot kaže, pa bo turistov še več. To moramo takoj urediti, ne moremo več čakati. Na Gorenjskem ustvarimo prek 30 odstotkov turističnega obiska v vsej državi in povsem neprimerno bi bilo, da bi turiste zdaj, ko jih imamo, odganjali. Do ljudi želimo biti prijazni in jih nočemo poditi,« nam je navdušeno pripovedoval radovljiški župan in presenetil z napovedjo, da bi bilo lahko parkirišče P&R postavljeno že čez dobri dve leti, leta 2020.

Vse je že pripravljeno, gradbeno dovoljenje lahko hitro dobimo pa tudi pri pridobivanju zemljišč ne vidim težav. Samo še izvedba nas čaka.

​»Zdaj je vse odvisno od države oziroma od višine sredstev, ki jih bo namenila, saj vse ne more biti na plečih občine. Prepričan sem, da bomo pri tem uspešni in da bo tudi država ugotovila, da gre res za nujen, predvsem pa izjemen projekt. Vse je že pripravljeno, gradbeno dovoljenje lahko hitro dobimo pa tudi pri pridobivanju zemljišč ne vidim težav. Samo še izvedba nas čaka.« Projekt za 300 avtomobilov bi stal dva milijona evrov, je pa prepričan, da bi bilo potrebnih vsaj 450 parkirnih mest. Pri tem še poudari, da je bil nad projektom navdušen tudi minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek, ko mu ga je predstavil, zato meni, da ni ovir za njeno izvedbo. Poskušali bodo pridobiti tudi evropska sredstva.

Poceni vstop na Gorenjsko

Namen parkirišča je zadržati čim več avtomobilov čim bližje avtocesti, nato pa bi se ali združili v bolj popolnjena vozila ali pot nadaljevali z javnimi prevoznimi sredstvi, kot so avtobusi, shuttli ali električni avtomobili, parkirišče pa bo lahko tudi izhodiščna točka za kolesarje, saj bo prav tam mimo speljana državna kolesarska pot od Kranjske Gore proti Ljubljani z odcepom proti Bledu in Bohinju. Prav tako tam načrtujejo avtobusno postajališče Turistično-nakupovalni center (TNC) Lesce. Zaenkrat je narejen projekt za 300 avtomobilov v dveh etažah in z leseno razgledno ploščadjo v obliki kranjske čebele, ki bo obiskovalce dvignila nad cesto in trgovine in jih prestavila v čudovito okolje stičišča Julijskih Alp in Karavank. »To je res izjemna točka, tu je pravzaprav vstop na Gornjo Gorenjsko, in prav tu je treba ljudi ustaviti in jim omogočiti, da jo bodo doživeli brez živciranja in zastojev. Glavni interes pri tem imata sicer Bled in Bohinj, mi smo nosilci projekta. A brez skrbi, zelo dobro sodelujemo in vsi vemo, da bomo na koncu vsi zmagali,« je prepričan.

Pa bodo ljudje pripravljeni puščati svoja vozila na parkirišču in uporabljati javni prevoz? Bodo cene ugodne? »Brez skrbi, ne bi radi odbijali ljudi z visokimi cenami, ampak jih bomo spodbujali na vse mogoče načine, da svoje avtomobile pustijo tukaj in kar najbolje doživijo Bled, Bohinj in druge gorenjske bisere. Že zdaj mnogi domačini na parkiriščih pred trgovinami puščajo svoje avtomobile in se jih potem več skupaj vozi v službo v Kranj ali Ljubljano. Zastonj seveda ne bo, bo pa zagotovo bliže ljubljanskemu sistemu P&R kot, na primer, parkiranju sredi mesta v garažni hiši. Vsekakor si želimo, da bi bila to najbolj ugodna izbira za vsakogar,« je še zagotovil radovljiški župan. 

Turistični rekordi

Ciril Globočnik nam je postregel še s številkami o tem, kako rekordno hitro se povečuje število turistov na Gorenjskem. V letu 2016 so imeli v občini Radovljica 163.000 prenočitev, letos – do sredine novembra, kar mesec in pol pred koncem leta – pa kar 243.000.

 

Deli s prijatelji