CAR SHARING

Vsak avto v skupni rabi nadomesti 8 lastniških

Objavljeno 16. januar 2017 13.46 | Posodobljeno 16. januar 2017 13.48 | Piše: Primož Hieng

Souporaba vozil ali car sharing po angleško se začenja tudi v Sloveniji.

Avtomobili Avant Cara pred Tehnološkim parkom v Ljubljani. Foto Primož Hieng

LJUBLJANA – Zagotovo ste po Ljubljani in v bližnji okolici že videli modre ali bele električne avtomobile z oznako.GO na vratih, zato je prav, da vam razložimo, kaj pomenijo tihi jekleni lepotci na štirih kolesih. Kajti zdaj imate lahko avto tudi vi in se z njim celo vozite, pa ni nujno, da ste njegov lastnik. 
Tako imenovani car sharing je natanko to, kar smo opisali. Sistem Avant2go so razvili v podjetju Avant Car s podporo družbe Comtrade. Celotna mobilnost poteka brez škodljivih izpustov in v celoti z aplikacijo na pametnem telefonu, to je od rezervacije do plačila.

Uporabnikom je v prvem letu najprej na voljo 50 vozil, potem pa bodo vozni park po potrebi nadgrajevali vse do leta 2018, ko bo število vozil naraslo na vsaj 500. V prvem, pilotnem letu projekta, znotraj katerega so meščani Ljubljane vabljeni, da pomagajo soustvarjati novo obliko mobilnosti, je na voljo 50 električnih vozil, da bi prestolnico postopoma razbremenili za 500 do 1000 vozil ter s tem povezane gneče in škodljivih izpušnih plinov. Z vsakim kilometrom, ki bi ga ta vozila sicer prevozila v mestu, bo lahko prihranjenih do 100.000 gramov ogljikovega dioksida.

Preprosto bi lahko rekli, da avto lahko najamemo, se z njim vozimo, potem pa ga pustimo na eni od točk celotnega sistema Avant2go. Souporaba avtomobilov med Slovenci še ni prav razširjena, saj bo treba v prvi vrsti spoznati prednosti, seveda z upoštevanjem dejstva, da tak sistem tudi nekaj stane.

Matej Čer, prokurist podjetja Avant Car, pravi, da smo na začetku tretje transportne revolucije, ki v ospredje postavlja samovozeča električna vozila in souporabo tovrstnih električnih vozil.

Med prvimi ponudniki postajališč car sharinga je ljubljanski hotel Four Points by Sheraton Ljubljana (hotel Mons na Brdu ob zahodni obvoznici), ki s tem nadaljuje vodilno usmeritev na področju trajnostne mobilnosti. Poleg prvih superpolnilnic Tesla, ki so ob hotelu, ter uporabe električnih vozil in obnovljivih virov energije zdaj ponujajo Avant2Go, napredno storitev 100-odstotnega električnega car sharinga podjetja Avant Car.

Med novejšimi točkami, kjer bomo lahko prevzeli (ali vrnili) vozilo, je Letališče Jožeta Pučnika, kjer so kot eno redkih v svetovnem merilu dobili prvo postajališče za souporabo električnih vozil. Tako je osrednje slovensko letališče povezano z več kot 12 drugimi postajališči v prestolnici.

Kot so izračunali, naj bi vožnja med ljubljanskim letališčem na Brniku in glavnim slovenskim mestom stala nekaj manj kot 12 evrov. Za prevoz s taksijem bi za enako razdaljo odšteli še enkrat toliko, to je približno 25 evrov in več.

V družbi Aerodrom Ljubljana si že precej dolgo prizadevajo zmanjšati ogljični odtis, torej se obnašajo trajnostno. Prav zato so se odločili, da bodo uredili postajališče za souporabo električnih vozil, ki jih bodo uporabljali tudi njihovi zaposleni za vožnje med letališčem in Ljubljano.

Svoja vozila 
že prodajajo

In država, koliko je pripravljena prispevati k večji uporabi ter souporabi električnih vozil? Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je povedal, da država spodbuja električno mobilnost s subvencijami za nakup električnih vozil in z investicijami v polnilnice, načrtujejo pa tudi nove akcije za to področje. Gašperšič pravi, da smo Slovenci ponosni na lastništvo vozila, tudi naš vozni park je eden boljših, čeprav naša kupna moč ni visoka: »Zato mislim, da je to pionirski projekt, s katerim prehajamo na model skupne uporabe vozil. Vsako takšno vozilo, ki je v skupni rabi, nadomesti vsaj osem lastniških.«

V sistem souporabe električnih vozil se je vključila tudi družba BTC. S podjetjem Avant Car so oktobra lani predstavili štiri nova postajališča za souporabo električnih vozil Avant2Go v BTC Cityju Ljubljana in s tem zagotovili cenovno ugodnejšo mobilnost obiskovalcem tega območja. Partnerja napovedujeta nadaljnje sodelovanje na področju trajnostne mobilnosti. Skladno s konceptom tako imenovanega živega laboratorija je inovativno mesto BTC City Ljubljana namreč edinstven prostor za testiranje digitalnih, inovativnih in trajnostnih rešitev s področja pametnega upravljanja mest, vključno z naprednimi rešitvami souporabe vozil.

Družba Avant Car znotraj sistema Avant2Go predstavlja dodatne novosti. S tem uspešno sledi zastavljenim načrtom in viziji sodobne, trajnostno naravnane in uporabnikom dostopne mobilnosti, med drugim z vključevanjem dodatnih električnih vozil z daljšim dosegom. Pomembna je tudi nova funkcionalnost aplikacije Avant2Go, saj so nekatera postajališča za zapornico. Prav zato so razvijalci v aplikacijo, ki omogoča souporabo vozil v sistemu, vključili možnost dviga zapornice s preprostim pritiskom na gumb.

Zagotovo Ljubljana ni in ne bo edino mesto s ponudbo car sharinga. Tako že načrtujejo širitev sistema Avant2Go tudi v druga slovenska mesta, medtem pa bela in modra električna vozila z oznako.GO že vozijo po Murski Soboti. Uspešna predstavitev v prestolnici pomeni potencial za širitev sistema souporabe vozil v druge kraje po Sloveniji.

Poleg kratkotrajne souporabe vozil obstaja možnost, da jih lahko Avant2Go uporabniki po posebnih pogojih najamejo tudi za dlje. Več zadovoljnih uporabnikov sistema je namreč svoje lastniško vozilo že prodalo, saj s kombinacijo souporabe vozil Avant2Go in kratkoročnimi najemi vozil Avant Cara uspešno pokrijejo svoje potrebe po mobilnosti.

Na spletni strani sistema Avant2Go boste našli tako rekoč vse informacije o najemu oziroma souporabi električnih vozil, seveda tudi cenik, škoda le, ker se vprašanja in odgovori nekoliko sramežljivo skrivajo v rubriki FAQ.

 
Električni BMW, smart in renault

V sistemu car sharinga so na voljo BMW i3, ki v idealnih okoliščinah z enim polnjenjem premaga do 300 kilometrov, smart ED in renault zoe z dosegom do 400 kilometrov. Za hitre mestne opravke priporočajo smart electric drive za do dve osebi, najbolj prodajano električno vozilo v Nemčiji v letu 2014, ki ga odlikuje vrhunska odzivnost v vožnji ter priročnost pri manevriranju in parkiranju. Tistim, ki potrebujejo več prostora, Avant2Go omogoča uporabo petvratnega in petsedežnega kompaktnega vozila renault zoe, najbolj priljubljenega električnega vozila v Evropi v letu 2015. BMW i3, štirisedežno premijsko vozilo kompaktnega razreda, navdušuje z zmogljivim 125-kilovatnim električnim motorjem. 


 

 

Deli s prijatelji