LJUBLJANA – Avtoprevozniki so se na čelu s predsednikom sekcije za promet pri OZS Andrejem Klobaso odpravili na avstrijsko stran predora Karavanke, kjer poskušajo najti ustrezno rešitev. V zraku še vedno visi napoved zapore predora. Na mejnem prehodu Karavanke je po poročanju prometno informacijskega sistema zaenkrat gost promet, a še brez zastojev.
Na avstrijski strani
Avtoprevozniki so se ob 8. uri zbrali na platoju Hrušica pred predorom Karavanke in sklenili ustrezno rešitev poiskati na avstrijski strani, kjer se trenutno pogajajo s tam zaposlenimi, da vendarle spustijo slovenske tovornjake skozi tunel.
Avstrija je zaradi povečanega prometa v predoru Karavanke ob koncih tedna do 3. septembra enostransko uvedla prepoved prometa za tovorna vozila, katerih največja dovoljena masa presega 7,5 tone, od 22. ure v petek do 15. ure v soboto, kar se zdi slovenskim avtoprevoznikom nesprejemljivo.
Niso jih zadovoljili
Predstavniki slovenskega in avstrijskega prometnega ministrstva so sicer dosegli začasen dogovor, da bodo lahko pokvarljivo blago in nevaren tovor, kot doslej, vozili skozi predor. V skladu s tem dogovorom bi se avtoprevoznikom tudi povrnilo razliko v cestnini za pot od Beljaka do Šentilja, zmanjšano za tunelnino skozi Karavanke, vendar to za avtoprevoznike ni zadovoljiva rešitev.
Daljša pot jih stane 200 evrov več
Klobasa je poudaril, da povračilo cestnin za pot od Beljaka do Šentilja ne zadošča, saj imajo avtoprevozniki po njegovih besedah zaradi daljše poti 200 evrov stroškov več.
Prometno informacijski center ob morebitni zapori predora voznikom priporoča obvoz prek prehodov Rateče, Korensko sedlo ali pa Ljubelj, za tovorna vozila priporočajo enak obvoz na relaciji Beljak–Gradec zahod in prehod Šentilj, vozniki namenjeni v zahodni del Slovenije pa lahko uporabijo tudi obvoz na relaciji Beljak–Videm ter prehod Fernetiči.