CESTE

Se bo po volitvah 
le začela obnova?

Objavljeno 10. julij 2014 10.22 | Posodobljeno 10. julij 2014 10.22 | Piše: Jadran Vatovec

Vladna odločitev o cestah in mostovih je pač bila škodljiva.

Jernej Pavlin trdi, da bo treba vsaj po volitvah začeti obnovo cest in mostov. Foto: Arhiv

LJUBLJANA –  Ena izmed največjih hib slovenske kvazidemokracije je tudi to, da si razočarani volivci skoraj vedno rečejo: »Pa saj so vsi enaki, saj so vsi barabe, saj med njimi tako ni nobene razlike.« Še huje je, da zelo veliko volivcev to res verjame in vsakič (na volitvah) naivno podpira kandidate kakor novih ter zato menda »manj političnih« strank. Ker bi bilo prenaporno, če bi morali primerjati programe različnih strank, se spomniti, kaj so te obljubljale pred tremi ali šestimi leti, ter sočasno preveriti, za kaj so se zdajšnji kandidati za poslance zavzemali svojčas ter kateri stranki oziroma lobiju so svojčas pomagali ali zgolj svetovali.

Enosmerni promet namesto obnove?

Točno, volivci bi se morali zavedati, da je o verodostojnosti slehernega kandidata, ne glede na to, ali danes kandidira na listi »stare« ali »nove« stranke, mogoče soditi po vseh njegovih minulih ravnanjih in zdajšnjih prizadevanjih. Vzemimo na prvi pogled razmeroma banalno zadevo. Le na prvi pogled banalno, kajpak. Konec lanskega leta so nekateri v državnem zboru, kot se boste bržda spomnili, začeli opozarjati na nezaželene posledice »salomonske« odločitve ministrstva za infrastrukturo in prostor pod vodstvom ministra Sama Omerzela, v skladu s katero je naša mačehovska država (zaradi pomanjkanja sredstev za vzdrževanje državnih cest) pred nekaterimi dotrajanimi mostovi oziroma na nekaterih državnih cestah postavila prometno signalizacijo za izmenični enosmerni promet, ki naj bi mostove in ceste odslej manj obremenjeval kot nekdanji »grozni« dvosmerni promet.

Izmenično enosmerni promet je vlada premierke Bratuškove uvedla za cestne odseke Črnova–Arja vas (v Skrlinovem Gradu), Postojna–Pivka (v Prestranku), Jeprca–Ljubljana Šentvid (v Mednem) in Šentjakob–Ribče (v Vidmu). Do druge polovice januarja letos je država pred 11 dotrajanimi mostovi postavila tudi prometno signalizacijo, s katero je izjemno domiselno omejila težo vozil, ki se peljejo čeznje. Jernej Pavlin, ki na predčasnih volitvah v volilnem okraju Medvode-Vodice kandidira na listi SDS, opozarja, da je izmenični enosmerni promet, denimo tisti čez most v Mednu, sramota, saj pomeni hudo nadlogo za vse, ki se morajo vsak dan peljati prav tam, ko potujejo proti Gorenjski ali Ljubljani. Naslednja vlada mora takoj zagotoviti sredstva za obnovo državnih cest in med drugim začeti gradnjo navezovalne ceste Jeprca–Stanežiče–Brod (zanjo je Pahorjeva vlada na koncu koncev že februarja 2011 sprejela uredbo o državnem prostorskem načrtu), je poudaril na družabnem omrežju twitter.

Prevc je žugal celo z interpelacijo

Že januarja letos je odločitev vlade, da bo državne ceste in mostove »popravljala« zgolj z izmeničnim enosmernim prometom čeznje, kritiziral SLS, predvsem, točno, njegov poslanec Mihael Prevc. Omenjal je celo možnost vložitve še ene (že druge) interpelacije proti ministru Samu Omerzelu. In? Tresla se je gora, a potem se žal ni zgodilo nič. No, že med volilno kampanjo (šele konec junija) je minister ugotovil, da bi lahko denar za vzdrževanje državnih cest zagotovili tudi s spremembo zakona o Darsu, s preusmeritvijo namenskih sredstev, ki so z zakonom predvidena za potrebe Darsa. Sledila je krajša bizarna polemika med Omerzelom in premierko v odstopu mag. Alenko Bratušek. Ko pa sta se onadva uskladila, se je upravičeno oglasil še finančni minister v odstopu dr. Uroš Čufer. Opozoril ju je, da je problem v tem, da je infrastrukturnemu ministrstvu zmanjkalo denarja za tekoče upravljanje in vzdrževanje državnih cest, ne pa za investicijske dejavnosti (za gradnjo ali obnovo teh cest).

Deli s prijatelji