NI RAZLIK MED DEKLETI IN FANTI

Raziskava OECD: Slovenski 15-letniki podpovprečni

Objavljeno 09. julij 2014 16.18 | Posodobljeno 09. julij 2014 16.18 | Piše: STA, K. K.

Slovenski 15-letniki so podpovprečni pri finančni pismenosti in reševanju problemsko zasnovanih nalog.

Nekateri se z lahkoto zlijejo z novim okoljem, drugi potrebujejo več časa

LJUBLJANA – Na Pedagoškem inštitutu so danes predstavili rezultate prvega mednarodnega preverjanja finančne pismenosti mladih in njihove sposobnosti reševanja problemsko zasnovanih nalog, ki so ga izvedli v okviru Pisa (Program mednarodne primerjave dosežkov učencev) 2012. Povprečni dosežek slovenskih 15-letnikov je pod povprečjem držav Organizacije za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD). Kot je na novinarski konferenci pojasnila direktorica Pedagoškega inštituta Mojca Štraus, je Slovenija v okviru raziskave skupaj s 17 državami prvič izvedla mednarodno preverjanje finančne pismenosti.

Sodelovale vse srednje šole

»V raziskavi Pisa poleg rednega preverjanja bralne, matematične in naravoslovne pismenosti 15-letnikov vsaka tri leta v posameznem ciklu vključimo tudi dodatna preverjanja, kar je v Pisi 2012 bilo preverjanje finančne pismenosti in reševanje problemsko zasnovanih situacij,« je povedala. V raziskavi o finančni pismenosti so sodelovale vse srednje šole in še 24 osnovnih šol, preverjanje pa je zajelo 1312 15-letnikov. Ti so v povprečju dosegli 485 točk, kar je nižje od povprečja držav OECD, ki je 500 točk. Največje število točk so dosegli mladi v kitajskem Šanghaju (603 točke), Belgiji (541) in Estoniji (529).

»Povprečni dosežek slovenskih 15-letnikov je med 18 državami od 9. do 14. mesta in je pod povprečjem 13 držav OECD,« je poudarila Štrausova, ki je hkrati koordinatorica raziskave za Slovenijo.

Med dekleti in fanti ni razlik

Raziskava je pokazala tudi, da temeljno raven finančne pismenosti v Sloveniji dosega 82 odstotkov učencev, da med spoloma ni razlik v dosežkih finančne pismenosti v večini držav, razen v Italiji, kjer so uspešnejši učenci. Kar 90 odstotkov slovenskih 15-letnikov že ima bančni račun, kar je najvišje med 18 državami, podobno je v Novi Zelandiji (89 odstotkov), povprečje 13 držav OECD pa je le 58 odstotkov.

V raziskavi o reševanju problemsko zasnovanih nalog, ki je v celoti potekalo na računalnikih, je po besedah Štrausove sodelovalo 2179 slovenskih 15-letnikov, ki so dosegli v povprečju 476 točk oz. nižje od povprečja OECD (500 točk). S povprečnim dosežkom pri reševanju problemsko zasnovanih nalog pa je Slovenija med 44 državami od 28. do 31. mesta in je tudi pod povprečjem 28 držav OECD.

Ne znajo se prilagoditi

»Ti rezultati so šibkejši od matematičnih in naravoslovnih dosežkov, ki smo jih predstavili decembra lani. Izvorov teh razlik iz samih podatkov raziskave ne moremo v celoti raziskati, nekateri podatki pa nakazujejo, da lahko razmišljamo tudi v smeri, da se naši učenci ne znajo enako dobro kot njihovi vrstniki iz uspešnejših držav prilagoditi novim in kompleksnejšim situacijam,« je sklenila Štrausova.

Deli s prijatelji