PARKIRIŠČE

Malček velike hiše

Objavljeno 26. avgust 2011 20.37 | Posodobljeno 27. avgust 2011 13.30 | Piše: Janez Kovačič

Oktobra se k nam pripelje novi yaris, tokrat tretje generacije

Yaris je seveda zrasel, se nekoliko znižal in si povečal prtljažnik. V svojem razredu pa je še vedno med najmanjšimi

V razredu, v katerem se bo čez dober mesec pojavil, je gneča. Pa ne bi smelo biti hudega, kajti v rokavu je nekaj adutov. Morda je še vedno najpomembnejši tisti, ki dokazuje, da spada med zelo zanesljive avtomobile. Tudi na to računa novi Toyotin yaris, tretja generacija.

Yaris se je prvič pojavil 1999, od tedaj so jih izdelali skoraj 5,5 milijona, več kot polovico so jih prodali na stari celini. Zato si v tretji izdaji prav na teh trgih obetajo tržno dober sprejem. Čeprav povsem nov in 10 centimetrov daljši kot prej s 388 centimetri ostaja med najmanjšimi v tako imenovanem B-razredu. Je tudi 20 milimetrov nižji, 20 kilogramov lažji, ima petcentimetrski prirastek pri medosni razdalji in posledično ugodnejšo prostornost v notranjosti, 25 odstotkov večji prtljažnik (286 litrov v osnovni postavitvi) in ugodnejši količnik zračnega upora. Njegova zunanja podoba je harmonična, zanesljivo očem bolj všečna v pet- in trivratni izvedbi (računajo, da se bo zanjo odločilo le okoli 10–15 odstotkov kupcev), vendar daleč od kakšne apeninske ekstravagantnosti – za to ni ne pravi čas ne pravi avtomobil. Notranjost je seveda povsem nova.

Pri sedenju na zadnjih sedežih se ne bo mogoče pretirano hvaliti s prostornostjo, a je znosna in odvisna od vsakovrstne razsežnosti voznika in sovoznika. Bistvena in najbolj očitna, skoraj dramatična, sprememba je na armaturni plošči: merilniki so zdaj za volanom, tik pred voznikom, prej so bili na sredini. Pametno. Opremski paketi novega yarisa bodo štirje, mogoče jih bo nadgrajevati, kar je dobro in kaže na spogledovanje z dražjimi avtomobili, saj si bo mogoče omisliti tudi usnje na sedežih. Nov v ponudbi, in na to so pri Toyoti opazno ponosni, je tudi multimedijski touch & go. Osnova je 6,1-palčni barvni zaslon na vrhu sredinskega dela armature; omogočal bo uporabo navigacije (dodatnih 480 evrov), ob pomoči aplikacij pa tudi pošiljanje SMS-sporočil pa dostop do facebooka, uporabo googla in še marsikaj drugega ...

Motorji bodo trije, dva bencinska (1,0 in 1,33) in dizelski (1,4 litra), menjalniki kar štirje (dva ročna in dva samodejna). Yaris se zmore brez kakršne koli zadrege primerjati s konkurenti tudi tedaj, ko gre za vozne lastnosti, okoljsko prijaznost pogonskih agregatov in posledično porabo ter zmogljivost. Če dodam že omenjeno zanesljivost, nekaj dobrodošlih sprememb pri jamstvu in napoved, da bodo cene približno dva odstotka pod tistim, kar v tem razredu ponuja konkurenca, je letošnji načrt, to je prodati nekako 200 vozil, uresničljiv. Nič novega – že doslej si je yaris odrezal ustrezen kos tržne pogače.

Deli s prijatelji