MEDIJI

Krivec gospodarska kriza in zgrešene investicije

Objavljeno 23. avgust 2011 08.55 | Posodobljeno 23. avgust 2011 09.00 | Piše: M. S.

Žurnal je povečal branost, ne pa v taki meri oglasov in dohodkov

Marko Milosavljević o stanju duha medijskih hiš
LJUBLJANA – Na slovenskem medijskem prostoru se po mnenju profesorja ljubljanske fakultete za družbene vede Marka Milosavljevića ne obeta nič dobrega.

Medijske hiše se skušajo pobrati od posledic gospodarske krize na eni strani in od posledic lastnih zgrešenih investicij v minulih letih na drugi strani. A tukaj je še en, morda pomembnejši dejavnik.

Branost raste, dobička ni ...

Težava Žurnala, pravi Milosavljević, je v tem, da je v zadnjih nekaj letih bil zelo uspešen, kar se tiče branosti, a je še vedno posloval v rdečih številkah. Toda kako lahko prihodki padajo, če je bralcev vedno več? Razlog je preprost, o njem pa govori Milosavljević že nekaj časa. V Sloveniji imamo za evropske razmere nenormalni oglaševalski kolač. Več kot 70 odstotkov tega kolača pobere televizija. Vsi drugi mediji se borijo za preostalih nekaj odstotkov, praktično drobtinice. Takšne situacije ni nikjer v Evropi.

Povsod drugod so vzpostavljene razmere za delovanje drugih medijev, torej časopisov, revij, radijskih postaj, interneta ...

Komercialna televizija dirigira

»Od leta 1994 do leta 2001 komercialne televizije niso imele kvote oglaševanja, bodisi na dan bodisi na uro. V tistem času so lahko na uro predvajale tudi po 20 ali več minut oglasov. In s tem so zbijale cene vsem medijskim oglasom. Tako je televizija lahko popolnoma neregulirano delovala, predvsem zaradi nedelujočih državnih organov na področju varovanja konkurence, regulacije medijev, regulacije radiotelevizije,« pravi Milosavljević.

Do leta 2001 je bila edina sankcija proti temu odvzem frekvence, s čemer so pristojne inštitucije grozile, vendar nikoli uporabile.

Smo res doma v Evropi?

Tako imamo danes oglaševalski trg, ki je popolnoma neprimerljiv z evropskim in je podobnejši azijskim državam, tistim nerazvitim. Posledica je, da danes to počasi dojemajo in na lastni koži čutijo vsi drugi mediji.

Zato tudi pri Žurnalu kljub vedno višji branosti niso mogli pridobiti toliko oglasov in povečati dohodkov, saj so na trgu, kjer cene diktirajo drugi.

Se bo takšen scenarij še ponovil?

Po mnenju Milosavljevića se vsekakor takšen scenarij lahko ponovi. Propadlo je že kar nekaj tiskanih medijev, na kar hitro pozabljamo, nekateri pa verjetno še bodo. Dokler bomo imeli takšne neučinkovite sankcije, nam bodo propadale  revijalne in časopisne hiše in radijske postaje.

Deli s prijatelji