NA KOŽO

Internet se boji peresa

Objavljeno 30. november 2017 23.35 | Posodobljeno 30. november 2017 23.52 | Piše: Jaroslav Jankovič
Ključne besede: kolumna

Danes lahko prek interneta kupiš vse, od spodnjic do žerjava. In mularija sploh nima več tistega osebnega občutka.

Drugače niti ne znam vprašati kot: »Si kupil prek interneta?« Vem, kaj je online store, vem tudi, da je ponudba na ali babi ali e-bayu neskončna. Kaj več pa ne, a se je izkazalo, da bistveno več ni treba vedeti. Pred enim letom sem kupil turbino za avto, v Sloveniji je nova stala 600 evrov, obnovili so ti jo za 300, sam sem zanjo odštel 129 evrov, direkt iz Nemčije.

Internet ima očitno prednost, saj se vsi bojijo, da bi na prodajni portal zapisali pripombo, kako so te nategnili.

Prvič pa sem se z internetno prodajo v živo srečal, čeprav slednje dobesedno sploh ni mogoče, na Kolpi, ko so mimo priveslali mladenki in mladeniča v lepo okrašenih napihnjenih kanujih. Kupili so jih, so mi rekli, prek interneta, iz Francije. Sam si tega preprosto ne bi upal, češ kaj pa če je kaj narobe, kdo mi bo povrnil denar, stroške ipd.

Danes lahko prek interneta kupiš vse, od spodnjic do žerjava. In mularija sploh nima več tistega osebnega občutka: ah, po luči in kable bom šel k Mariotu, njega že dolgo poznam, mu zaupam...
Ko je prijateljev sin kupil kamero v trgovini, se je izkazalo, da bi bilo bolje, če bi jo naročil na e-bayu. Čez dva meseca je zatrokirala in jo je pod garancijo nesel nazaj. Rekli so mu, da je najbolje, če jo kar sam nese na servis: »Bo prej!« In je fant šel na servis. Čez dva tedna ga pokličejo, naj pride po kamero. Vesel je šel ponjo, nekaj podpisal, a zraven mu niso dali nobenega papirja. Ko je na očetovo opozorilo klical, kje so papirji, saj ni vedel, ali so mu dali novo ali poservisirano staro, kako drugo, so bili precej nejevoljni in stvar še danes ni prav rešena. Medtem je fant naročil prek interneta neke posebne superge iz Velike Britanije. Prispele so v dveh tednih, a žal premajhne. V škatli je bil listič z navodili, kako naj jih pošlje nazaj. Čez 14 dni so ga na pošti čakale nove s prijaznim dopisom, da bodo še sodelovali.

Internet ima očitno prednost, saj se vsi bojijo, da bi na prodajni portal zapisali pripombo, kako so te nategnili. Vedo, da jim s svojim pisanjem lahko sesuješ posel. Če pa jih na servisu prosiš, naj korektno uredijo reklamacijo, se ne zgodi nič, neredko postanejo arogantni, briga jih, saj jim tako ne kvariš posla. Čevlje bom še vedno raje kupoval v trgovini, za tehnične stvari pa nisem več prepričan. Paradoksalno je internet oživil skoraj pozabljeno (malce parafrizirano) Brechtovo navodilo: Pero je orožje, vzemi ga v roke.


 

 

Deli s prijatelji