NIČ NE BO

FOTO: Mimo Škofljice še tri leta po polžje

Objavljeno 31. avgust 2017 16.20 | Posodobljeno 31. avgust 2017 16.21 | Piše: Aleksander Brudar

Štiripasovnica proti Kočevju se odmika v prihodnost. Bo težavo rešil že nov priključek na avtocesto?

Predsednik KS Lavrica Bojan Božič se strinja s sokrajani, da zožena štiripasovnica ni dobra rešitev. Foto: Marko Feist

LAVRICA – Vožnja mimo Lavrice in Škofljice bo še vsaj do leta 2020 potekala po starem. V konicah bodo tako tam še vedno nastajali zastoji, razen če se dnevni migranti ne bodo preusmerili na polni priključek dolenjske avtoceste Šmarje - Sap, ki ga bodo predvidoma odprli sredi oktobra.

Čeprav so nam spomladi na infrastrukturnem ministrstvu še optimistično napovedali, da bodo ponudbe lastnikom zemljišč ob današnji dvopasovni cesti mimo Škofljice in Lavrice, ki naj bi jo preuredili v zoženo štiripasovnico z vmesnimi obračališči, poslali že maja, se kaj konkretnega v zvezi s tem še ni zgodilo. Predsednik KS Lavrica Bojan Božič, ki ga podpira več kot 600 sokrajanov, ki tudi s svojimi podpisi nasprotujejo širitvi ceste, nam je tako povedal, da odkupov zemljišč še ni bilo.
 

Odstavni pas bodo razširili na račun pločnikov na tri metre, vozni bo širok 2,9 metra.

Razpis šele drugo leto

Na Direkciji RS za infrastrukturo pojasnjujejo, da je v zaključni fazi izdelava izvedbenega načrta (IZN) za ureditev ceste in projekta (PZI) za tri obračališča, in sicer od krajevne table Lavrica do krajevne table Škofljica (gledano od Ljubljane). Šele ko bosta projekta izdelana, sledi pridobivanje zemljišč na tem delu trase.

»Če pri pridobivanju zemljišč ne bo zapletov in razlastitev, bi lahko razpis za gradnjo objavili sredi prihodnjega leta,« napovedujejo na direkciji in nadaljujejo, da je za odsek od Škofljice do krožišča pri osnovni šoli razpis za gradnjo predviden konec prihodnjega leta oziroma na začetku 2019. »Celotna zožena štiripasovnica bi bila lahko končana na začetku leta 2020.«

Na naše dodatno vprašanje, ali so se morda vmes, tudi zaradi pomislekov tamkajšnjih občanov, zgodile kakšne spremembe načrtov oziroma ali morda čakajo na učinek novega avtocestnega priključka Šmarje - Sap, pa na direkciji odgovarjajo nikalno. »Vsekakor pa bo polni priključek na avtocesto Šmarje - Sap izveden prej, kot se bo začela gradnja zožene štiripasovnice Lavrica–Škofljica. Dodatnih ocen ni predvidenih, saj je izdelana prometna študija, upoštevan je tudi polni priključek na avtocesto Šmarje - Sap. Ne glede na to je bilo že pred časom ugotovljeno, da je treba na območju Škofljice in Lavrice zagotoviti dodatna dva vozna pasova, ki ju zdaj kot začasno rešitev predstavlja zožena štiripasovnica,« sklenejo na direkciji.


2020 je leto, ko naj bi promet končno stekel po štirih pasovih.

Kam s kolesarji?

Kot smo že pisali, bi sedanji široki odstavni pas na obeh straneh dolenjske ceste razširili na račun pločnikov na tri metre, sedanji vozni pas pa bo v širino meril 2,9 metra. Zaradi objektov ob cesti bo tako na nekaterih delih pločnik precej ožji, zaradi česar se kolesarji tam ne bi smeli več voziti. Preusmerili bi jih na današnjo cesto ob železniški progi, ki pa jo uporabljajo tudi kmetje, da lahko pridejo do svojih njiv. Božič pravi, da še vedno pogrešajo načrte za ureditev te poti ob progi, saj je na nekaterih delih tudi last posameznikov, kar pa seveda pomeni, da bo odkup zemljišč zaradi tega še lahko precej otežen. Ker bodo pločniki ožji, bi bili lahko zaradi tega v nevarnosti tudi pešci in otroci. 


Otroci bodo v nevarnosti

»Z glavo gredo skozi zid. Vsi mislijo, da bo lepo, ko bodo štirje pasovi, a problem bo, ker bo to nevarno za najbolj ranljive skupine – otroke, matere z vozički in invalide. Nanje ni nihče pomislil,« je že aprila opozarjal Bojan Božič. Če bodo starši zato otroke peljali z avtom v šolo, bo to dodatno zgostilo promet. Ker bodo za večjo pretočnost pri vseh 12 na novo zgrajenih križiščih želeli zagotavljati zeleni val, bodo morali po Božičevih besedah vsi, ki se bodo vključevali na dolenjsko cesto, čakati pred semaforjem od 5 do 7 minut. Pred temi križišči bodo tako nastajali zastoji, vse skupaj pa bo, kot razloži, na koncu vplivalo tudi na onesnaženost zraka z izpušnimi plini.

 

Deli s prijatelji