PARKIRIŠČE

Enkrat kupe, drugič roadster

Objavljeno 23. junij 2011 23.35 | Posodobljeno 24. junij 2011 11.00 | Piše: Janez Kovačič

Slovenski trg je bogatejši za dva mercedesa: 
SLK nove generacije in kupe razreda C

Kupe razreda C ponuja dovolj elegance, da pade v oči.
S peterokrako zvezdo imamo v teh krajih dovolj izkušenj in razmeroma dolgo zgodovino. Enako s trikrako. A razlika je več kot očitna – trikraka je zaščitni znak mercedesov oziroma nemške avtomobilske hiše Mercedes Benz. In ker se ve, da trikraka zbuja zelo različne občutke, od občudovanja do zavisti in še marsičesa, je prav vedeti, da sta se te dni pod Karavankami pojavila dva nova mercedesa – SLK tretje generacije in kupe razreda C.

Naj se sliši še tako čudno, vendar drži, da oba novinca (resnici na ljubo je treba priznati, da je SLK na voljo že nekaj časa, kupe pa je res povsem svež) v Mercedesovem avtomobilskem hlevu spadata med manjše in cenejše. SLK je mali roadster, morda nekoliko v senci večjega, dražjega in prestižnejšega SL (ta bo prihodnje leto povsem nov), ki se je na avtomobilski svet pred leti prvi pripeljal s kovinsko zložljivo streho. Tudi v novi, torej tretji izvedbi, se dokazuje s takšno streho; ta je sicer mehansko bolj zapletena in vzame nekaj več prostora kot platnena, po drugi strani pa je varnejša, avto nekako bolj vsestranski. Kot se za pravega roadsterja spodobi, ima zgolj dva sedeža, mogoče pa je izbirati med tremi bencinskimi motorji; vmes ni dizelskega, kar se zdi v obdobju evropske (in slovenske) navdušenosti nad takšnim motornim pogonom vsaj malo nenavadno. Vendar bodo »napako« popravili jeseni, ko se pojavi varianta z oznako 250 CDI. Nekako takrat se rodi še varianta z oznako AMG – menda se ve (ali bi se vsaj spodobilo), da so to najzmogljivejši avtomobili stuttgartske avtomobilske hiše. Seveda SLK niti prej niti zdaj ni avto za tiste, ki imajo (imamo) težave s plačevanjem položnic, kajti v najcenejši izvedbi (200 blueefficiency) je na prodaj za 41.470 evrov!

Kupe razreda C je verjetno avto za tiste, ki jim je malo mar za roadsterske užitke, ki jih ponuja SLK. Kupe po obliki in namenu se potegne v dolžino do 459 centimetrov, kar ni veliko, zanemarljivo tudi ne. Zadek tega avta je izrazito kupejevski, kar je seveda dovolj očitno tudi v notranjosti. Toda za štiri je dovolj prostora, pri čemer je seveda jasno, da je vozniku in sovozniku nekoliko bolje kot onima zadaj. Toda izrazite krize ni, le košarkarski centimetri za zadnja dva niso nekaj, kar bi jima bilo v tem avtu v posebno korist. Tako ali drugače, kupeji, in to velja tudi za tega, niso družinski avtomobili, čeprav ima prtljažnik skoraj družinski volumen (450 litrov). Vse drugo, vključno z motorjem, je seveda običajnejše. Kupe C-razreda namreč ponuja možnost izbire med šestimi motorji, in sicer štirimi bencinskimi in dvema dizelskima. Povsem na začetek je postavljena različica 180, ki je tudi najcenejša, saj je v domači garaži za 31.800 evrov, kar je približno 600 evrov več, kot stane limuzina razreda C. In ko zmoreš prenesti to razliko brez posebne travme, je svet že nekaj lepši. 
Deli s prijatelji