USPEŠNO

Elanov gol 
je zadetek 
v polno

Objavljeno 27. januar 2013 08.10 | Posodobljeno 26. januar 2013 21.57 | Piše: Dušan Malovrh

Begunjsko podjetje Elan Inventa je s svojimi rokometni goli na svetovnem prvenstvu v Španiji že drugič premagalo svetovno konkurenco.

Elanovi goli našim rokometašem očitno zelo ustrezajo (foto: Reuters).

Svetovno prvenstvo v rokometu v Španiji je Sloveniji prineslo največji uspeh v moštvenih športih doslej, veliki met pa ni uspel le četi selektorja Borisa Deniča. Nadvse zadovoljni z izkupičkom so tudi v podjetju Elan Inventa, d. o. o., proizvajalcu in ponudniku športne opreme in storitev ter opremljevalcu športnih objektov. Kako ne bi bili, pravi direktor Miha Šter, saj je svetovno prvenstvo v Španiji že drugo veliko rokometno tekmovanje, na katerem igrajo na Elanove gole. Leta 2011 je podjetje iz Begunj prepričalo organizatorje SP za ženske v Braziliji; kakovost so Gorenjci nadgradili z drobnim, a ne nepomembnim detajlom: okvir golov ni bil tradicionalno črno-bel, ampak zeleno-rumen, v barvah brazilske zastave, torej. Elanova ponudba je bila všeč tudi španskim prirediteljem, tokrat seveda v rdeče-rumeni izvedbi, ki takoj asociira na kombinacijo španske zastave.

Kmečka ideja

»Vsa zgodba izvira iz tega, da si prizadevamo vsem našim izdelkom zagotoviti dva certifikata: za kakovost in certifikat mednarodnih športnih zvez,« začne razkrivati temelje zgodbe o uspehu direktor Elan Invente. Šter, nekdanji košarkar, poudarja, da so postopki certificiranja zalo zahtevni in dolgi, vendar nujni za dolgoročno in uspešno poslovanje na najzahtevnejših trgih. Elan Inventi je najprej uspelo v košarki, potem ko so pridobili posamezne certifikate za tako rekoč vse korake svoje proizvodnje in storitev pri mednarodni košarkarski zvezi Fiba, pa so si za cilj zadali sodelovanje z mednarodno rokometno zvezo IHF.

»Pred dvema letoma smo za naše aluminijaste gole dobili certifikat IHF, potem pa se nam je porodila preprosta, kmečka ideja. V pravilih rokometne igre je predpis, da je gol temne in svetle barve, da je pomemben kontrast, nič pa ne piše o tem, kateri barvi morata biti uporabljeni. Zato smo Brazilcem predlagali zeleno-rumeno kombinacijo. IHF je bil malce zmeden, ker doslej takega predloga ni bilo – in so dovolili. Nato smo zgodbo ponovili še v Španiji,« je razložil Šter med razgovorom v svoji pisarni v Hali Tivoli. »To je majhna zgodba, zaradi nje ne umreš in ne živiš, je pa zelo prestižna.« No, roko na srce, tudi pri neposredni prodaji se pozna: v nekaj dneh, kolikor traja SP, so prodali že 20 parov rokometnih golov, vsak stane približno 2000 evrov. Predvsem pa so pozitivni odmevi pomembni za nadaljnje stike, ki se velikokrat razvijejo v nov posel. Elan Inventa, njegova ekipa šteje le 22 zaposlenih, strojnikov in ekonomistov, razvija že drugo in tretjo rokometno zgodbo. Ena je povezana z naslednjim svetovnim prvenstvom v Katarju, kjer elanovci kandidirajo za opremljevalce treh dvoran, druge so se lotili s švedskim proizvajalcem žog Select. Skandinavci razvijajo tako imenovano pametno žogo, ki bo sodnikom omogočila pravilno odločanje ob spornih zadetkih, Slovenci pa bi v igro vstopili s tako imenovanim pametnim golom. A glavni junak Elanove zgodbe so nedvomno tribune.

Od Zlatoroga do Evrosonga

Za razvoj in uspeh Elana Invente je bilo zelo pomembno delo, ki so ga opravili leta 2003 v celjski dvorani Zlatorog. Njihova oprema in tribune so prestale stroge teste nemškega koncerna TÜV, globalne avtoritete v certificiranju; ob gradnji celjske dvorane so imeli dovoljenje oziroma certifikat za gradnjo desetvrstnih tribun, potem so pridobili še dovoljenje za izdelavo 22-vrstnih. Više pa skoraj ne gre. Globalni ples Elana Invente se je lahko začel s polno hitrostjo, zdaj njihovo opremo in tribune uporabljajo športniki in navijači v 30 državah po vsem svetu. »Prelomna točka pa je bilo svetovno prvenstvo v rokometu 2008. na Hrvaškem. Tam smo delali tri dvorane, seveda je tudi dvorana Stožice izjemna referenca, ker je malo dvoran v Evropi, ki imajo tako kakovostno narejeno opremo,« pove Šter, a ne pozabi omeniti zglednega sodelovanja s Skandinavci. Elan je tam pač doma že od časov legende alpskega smučanja Ingemarja Stenmarka, ki je smučal na elankah.

Na Švedskem, denimo, je »njihova« dvorana Friends v Stockholmu, ki sprejme približno 60.000 obiskovalcev, opremili so tudi dvorano v Malmöju, kjer bo letos Evrosong. »Opremljamo leipziški sejem, projekt je vreden 2,5 milijona evrov, kandidiramo tudi za opremljanje treh dvoran svetovnega prvenstva v rokometu v Katarju leta 2015,« za konec doda Miha Šter, vendar prizna, da kljub obilici poslov občutijo krizo. »Poslovanje zelo niha, odvisno od velikih projektov, zlasti v bivši skupni državi, Skandinaviji, Nemčiji, Rusiji, Kazahstanu.« Elanovi goli našim rokometašem očitno zelo ustrezajo.

Hrvati prodali nazaj

Leta 2000 so Hrvati, takrat večinski lastniki Elana, prodali proizvodni program za telovadnice, zunanja športna igrišča in igrišča za otroke, izdelovanje športnih orodij za široko potrošnjo slovenskemu podjetju Inventa. Njegova lastnika sta bila zakonca Urbanc iz Lesc (starši pevke Mance Izmajlove). Leta 2003 je podjetje pred stečajem kupila delniška družba Elan in ga preimenovala v Elan Inventa, direktorsko mesto je prevzel Miha Šter, pred tem direktor podjetja Elan Trade. Trenutno je Elan Inventa del Elanove skupine, ki jo država kot skupino poskuša tudi prodati. Elan Inventa je v sistemu popolnoma samostojna enota.

Deli s prijatelji