»Pripravljamo le še zaključno poročilo, ki ga bomo javnosti predvidoma predstavili v roku enega meseca oziroma meseca in pol,« je povedal za Slovenske novice. Do takrat pa ne more dajati nobenih izjav, povezanih z morebitnimi vzroki nesreče.
Nenavaden zvok
Športno letalo je sicer strmoglavilo nedaleč od naselja, domačini pa so povedali, da je pred pristankom nekaj časa krožilo in celo za las zgrešilo cerkveni zvonik na sosednjem hribu. Menda je nenavadno nizko preletelo Izlake in se obrnilo proti Zagorju, takrat pa strmoglavilo na bližnji hrib, tik nad lokalno makadamsko cesto. Krajani, ki so sicer zaradi bližine letališča vajeni zvokov teh motorjev, so nam že takrat povedali, da je imelo plovilo nenavaden zvok.
Izlačan Bogomir Kokole, star 77 let, iz naselja Narof, je brkljal po garaži, ko je zaslišal ropot letalskega motorja. Stopil je na svetlo in se zazrl v modro nebo: »Videl sem, kako je letalo zaokrožilo in zavilo v naslednji krog. Nato je poletelo proti Slovniku, bilo je precej nizko, nato se je z desnim krilom nagnilo navzdol. Potem je počilo. Rekel sem si, to je padlo dol!«
Prav krajani so bili tisti, ki so prvi prišli na prizorišče strmoglavljenja. Ob pogledu na razbitine so obnemeli. Široka krila starega jugoslovanskega športnega letala utva 75, ki so ga izdelali v Pančevu, so bila polomljena. »Kot bi strgal papir!« je povedal eden izmed njih.
Drobovje plovila je bilo razcefrano, sila trka je bila tako velika, da je polomilo ogrodje trupa. Le sedeža sta štrlela kvišku, na njiju pa sta bila še vedno z varnostnim pasom pripeta nesrečna Marodi in Kahne. Sklonjena daleč naprej z iztegnjenimi rokami. Kot da bi se želela oprijeti življenja. Kmalu po nesreči so se pojavila namigovanja, da so bile za nesrečo krive akrobacije, ki naj bi jih izvajal pilot, čeprav utva 75 menda ni primerna za takšne manevre.
VEČ V TISKANI IZDAJI SLOVENSKIH NOVIC: Kmalu po nesreči so se pojavila namigovanja, da so bile za nesrečo krive akrobacije
Utva je staro jugoslovansko dvosedežno letalo, ki so jih začeli izdelovati v Pančevu davnega leta 1975 za osnovno šolanje vojaških pilotov. Gre za nizkokrilno letalo kovinske konstrukcije, ki ga poganja Lycomingov motor s 180 KM. Prvič je utva 75 poletela maja 1976. Pozneje so poskusili izdelovati še štirised in takšnega za kmetijstvo. Plovilo, zelo zahtevno za letenje, se ni nikoli prebilo na tuje trge, ostalo je doma v vojni sestavi Srbije, Črne gore in Hrvaške, kjer so ga med vojno uporabljali za bombardiranje. Leta 1982 so z utvo zmagali na evropskem prvenstvu v natančnem letenju. Na spletni strani zagorskega aerokluba so lani zapisali, da je njihovo letalo utva 75 z registrsko oznako S5-DCG izjemno primerno za trening pilotov: »O čemer priča tudi dejstvo, da ga poleg slovenskih zračnih sil za osnovno šolanje bodočih vojaških pilotov uporabljajo tudi civilisti vseh držav nekdanje SFRJ.«