NA KOŽO

Burka z burko

Objavljeno 24. november 2015 23.15 | Posodobljeno 24. november 2015 23.12 | Piše: Domen Mal
Ključne besede: komentar

Maškare z zakritim obrazom ne smejo ne v banko ne voziti avtomobila.

Politično nisem obarvan – imam odpor do vsake posamezne nianse, pa do mavrice tudi –, ampak se tokrat strinjam z Janševim predlogom o prepovedi burke in nikaba.

Tako kot nikjer ne zagovarja prelivanja krvi v imenu vere, je Koran tudi v primeru burk žrtev samovoljne interpretacije skrajnežev, predvsem salafitov. Po Koranu se morajo ženske in moški sicer oblačiti skromno in ne smejo privlačevati nasprotnega spola z razkazovanjem svojega telesa, nikjer pa ni predpisana burka. Ta v marsikateri muslimanski državi ni zapovedana – tudi v Siriji ne – ali pa je celo prepovedana, češ da gre za običaj, ki nima povezave z islamom, ter hkrati za zanikanje ženske. Kakšne pravice pa sploh ima ta ženska? V Savdski Arabiji ne sme voziti avta, prepovedani so ji gledališče, kino, ples, glasba. Tudi tujke morajo tam nositi abajo (dolgo črno tuniko, ki zakriva telesne obline), le obraza jim ni treba zakriti – ali pa tudi, če tako zahteva uslužbenec Komisije za promocijo vrlin in preprečevanje pregrehe (tako berem na popotnih nasvetih na spletni strani našega zunanjega ministrstva). Torej morajo tujci spoštovati tamkajšnja pravila vedenja. Zakaj ne bi v Evropi spoštovali evropskih vzorcev? Ker gre, konkretno po slovenski ustavi, za kršenje svobode izražanja ter svobodnega izpovedovanja vere? Kaj pa moja osebna svoboda? Nelagodje ob zrenju v popolnoma zakrito silhueto, niti ne vem, moškega ali ženske? Tudi marsikateri muslimanski intelektualci zagovarjajo izražanje kulture muslimanov le do meje, da ne ogrožajo socialne komunikacije z drugimi ljudmi. In seveda, ne pozabimo na našega pusta: maškare z zakritim obrazom ne smejo ne v banko ne voziti avtomobila.

Prepoved nošenja burke Francije res ni rešila pred terorizmom, vendar je še kako pomemben ukrep. Ker v resnici ne govori samo o oblačilu, kot je že pred leti opozoril libanonski strokovnjak za islam Samir Khalil Samir, temveč izziva ideološko miselnost nasprotovanja in zavračanja, ki povzroča ne nazadnje škodo tudi muslimanski skupnosti. Boj proti fundamentalizmu ne bi smel biti naloga »zahoda«, ampak v prvi vrsti islamskih držav. 

Deli s prijatelji