PARKIRIŠČE

Smart na električni vtičnici

Objavljeno 15. julij 2014 19.00 | Posodobljeno 15. julij 2014 19.00 | Piše: Gašper Boncelj

Mali dvosedežnik z drugačnim pogonom.

Foto: Gašper Boncelj

Smart je znamka s pestro zgodovino. Proizvajalec mi-ni avtomobilov je kljub pokroviteljstvu velike korporacije Daimler na začetku težko speljal. Šik izdelek se je uveljavil postopoma, in še to predvsem v velikih evropskih mestih, kot je Rim, kjer imajo res radi majhna vozila, veliko jim pomenita tudi videz in prepoznavnost izdelka. Ob tem je bilo nenavadno, da smart fortwo dolgo ni dobil električnega pogona, saj bi se zdel za njegov pretežni način uporabe kot naročen.

No, ni bilo čisto tako, saj so smarta na elektriko vsaj v poskusne namene pripravili že v prejšnjem desetletju, nekaj tisoč so jih dobavili izbranim trgom, in sicer za izposojo ali različne programe skupne uporabe. Prav tako so ga predelovali, bencinski motor so na primer zamenjali z električnim. Pred dvema letoma ga je matično podjetje kot različico z oznako smart fortwo electric drive (ED) končno uvedlo v prosto prodajo in nedavno so smarta na elektriko uradno ponudili še na našem trgu. Res je, da bo osnovni model že kmalu predstavljen v povsem novi, tretji generaciji, vendar za električno izvedbo trdijo, da bodo v dosedanji konfiguraciji nespremenjeno izdelovali še kakšno leto.

Idealen za mesto

Ko se s tem električnim dvosedežnikom zapeljete po mestnih ulicah, se hitro potrdi uvodno razmišljanje, da bi moral smart predvsem na elektriko voziti že od začetka. Njegov 55-kilovatni elektromotor je nameščen v zadnjem delu, tudi pogon je speljan na zadnji kolesni par. Avtomobilček je hipno odziven, vožnja z njim preprosta. Ko izbereš želeni vozni program, le še pritiskaš na plin ali zavoro, s tem da pri slednjem pomaga tudi avto, saj ob spuščenem plinu sam nekoliko zavira in rekuperira energijo.

Ni treba dodajati, da je 3,7 metra dolgi model okreten, zato ga lahko preprosto parkiramo. Električni smart nasprotno ni za kakšne hude avtocestne dirke, njegova najvišja hitrost je 125 km/h. Notranjost, ki je bila nekoč zelo sodobna, je zdaj že najedel zob časa, navzven pa je smartova pojava še vedno nezgrešljiva. Morda ni lep, a nedvomno ga opazite, še posebno v belo-zeleni kombinaciji.

Tri tisočake za 
hitro polnjenje

Za energijo skrbi litij-ionska baterija z zmogljivostjo dobrih 17 kilovatnih ur. Pravijo, da je z enim napolnjenjem doseg električnega smarta okoli 145 kilometrov; ko je baterija izpraznjena, jo na običajni vtičnici napolnimo v sedmih urah, če se dokupi hitra polnilna postaja, pa je menda vse skupaj napolnjeno le v eni.

Električnega smarta je pri nas mogoče kupiti za vsaj 24.000 evrov (če bi radi imeli hitro polnilno postajo, vas bo stalo še dodatnih 3000 evrov), pri čemer lahko fizične osebe računajo na 5000 evrov subvencije. Drugače ga pri podjetju Avantcar ponujajo tudi v kratkoročni ali dolgoročni najem, za približno 50 evrov na dan ali 500 evrov na mesec. 

Deli s prijatelji