PARKIRIŠČE

Sandero romunski

Objavljeno 28. januar 2013 18.00 | Posodobljeno 28. januar 2013 18.00 | Piše: Janez Kovačič

Dacijin sandero je avtomobil, ki ne more neskončno navdušiti, razočarati pa tudi ne.

Dacie spadajo med t. i. nizkocenovne avtomobile in sandero je kar značilni predstavnik te avtomobilske vrste. S prenovo so njegovo karoserijsko obleko nekoliko ozaljšali in pogladili, a njegove nravi le niso spremenili prav bistveno.

Spremembe na karoseriji so tako malenkostne in skoraj prefinjene, da ne opaziš ali prepoznaš vseh. Sandero še vedno ostaja petvratna kombilimuzina z dolžino 406 centimetrov, kar pomeni, da je značilen predstavnik nižjega razreda. Romunski izvor mu v teh krajih ne škodi pretirano, koristi pa tudi ne. Cena ostaja tudi po tej prenovi glavni adut – če priznate ali ne!

Stiska s prostorom

Spredaj se sedi sprejemljivo in predvsem ne prenizko, preglednost nazaj je zaradi kar zajetnih zadnjih opornikov strehe vsaj malce okrnjena. Prednja sedeža ne razvajata s posebnim pomikom, merilniki so pregledni, armatura nič posebnega, radijski sprejemnik je še kar, pametno si je dokupiti navigacijo, ki jo bereš na velikem zaslonu na dotik. Izdelava ni površna, gotovo se pozna, da je Dacia pod Renaultevo komando. Zadaj je kriza, prostora je malo in največ je odvisno od spredaj sedečih – večji in obilnejši ko so, bolj so zadaj na tesnem. Prtljažnik je solidno velik (od 320 do 1200 litrov), prav je, če si dokupite čisto običajno rezervno kolo, ker je s tem ob morebitni prazni gumi še najmanj težav oziroma zapletov.

Sandero je imel v nosu bencinski trivaljnik z gibno prostornino 898 kubičnih centimetrov in 66 kW/90 KM pri 5250 vrtljajih v minuti ter 135 Nm navora. Mrzel je obotavljiv, živahnejši postane tam nekje pri 1500–1700 vrtljajih v minuti, potem vse tja do 6000 vrtljajev ni posebnih zadreg. To ni agregat, ki bi se dokazoval s posebno poskočnostjo, odzivnostjo in kar je še takšnega. Tudi zmogljivosti so prostornini in moči motorja primerne: nekako 165 km/h je najvišja hitrost, tovarna pravi, da do 100 km/h pospeši v dobrih 11 sekundah. Zanimivejša je poraba. Od recimo najmanj 5,5 do največ 8,5 litra, kar torej pomeni, da je povprečje nekje pri 6,8 litra. Ni kaj, kar bi posebno navduševalo, čeprav verjamem, da je lahko povprečna poraba še nekaj nižja. In tudi višja, seveda.

Sandero 0,9 TCe laureate stane v osnovni izvedbi 9300, z nekaj opisane opreme pa 10.440 evrov. Sodba je in mora biti dokaj preprosta – noče in ne more biti avto presežnikov. Malo denarja, malo muzike? Ni čisto res ...

Deli s prijatelji