Ne dogaja se pogosto, pa vendarle: pri nastajanju novega mercedesa S, avtomobila presežnikov, ki v teh dneh začenja pot po slovenskem trgu, je imel precej besede tudi Slovenec Robert Lešnik, oblikovalec avtomobilske pločevine, ki se je kalil pri različnih avtomobilskih tovarnah, zdaj pa že nekaj časa dela pri sloviti hiši iz nemškega Stuttgarta.
Pogled v preteklost
Robert Lešnik je na domači, torej slovenski predstavitvi novega velikega mercedesa – v podaljšani izvedbi, ki zdaj prihaja na trge, je avto dolg zelo spoštljivih in zato res premijskih 524 centimetrov, v krajši pa »samo« 511 centimetrov – povedal tudi nekaj stvari, ki jih ni pogosto slišati, oziroma je vsaj malce odstranil tančico skrivnosti, ki spremlja nastajanje avtomobila. Dejal je, da so se pri odločanju o zunanjem videzu novega in največjega mercedesa odločili, da se bodo nekako odmaknili od dozdajšnje precej klinaste oblike. Pogledali so nazaj, precej daleč nazaj, saj, kot je dejal, so jim bili precej všeč avtomobili, ki so nastajali v 30. letih prejšnjega stoletja.
Seveda pa je oblika skupek številnih zahtev in hkrati kompromis, saj oblikovalci nimajo povsem prostih rok – omejuje jih mehanika oziroma tehnika, veliko vlogo ima varnost, upoštevati je treba aerodinamiko, ki bistveno vpliva na porabo, in še marsikaj drugega (količnik zračnega upora je pri novem S skoraj izjemen, in sicer 0,23); ne nazadnje je marsikaj odvisno tudi od denarja (razvoj novega avtomobila stane veliko, in to je tudi podatek oziroma številka, ki jo v tako rekoč vseh tovarnah precej skrbno skrivajo). Tako ali drugače, novi mercedes S je, če malenkost pretiravamo, tudi malce slovenski...
Avto presežnikov
Sicer pa je to avto, ki hoče znova premešati štrene v najvišjem razredu, tistem, v katerem povsem nesporno gospodarijo nemške avtomobilske tovarne BMW, Audi in seveda Mercedes Benz. S je po obliki klasična štirivratna limuzina, na prejšnji teden predstavljenem frankfurtskem avtomobilskem salonu pa je tovarna postavila na ogled še njegovo kupejevsko izvedenko. Povsem verjetno je, da je seznam karoserijskih različic s tem končan, kajti težko je verjeti, da bi se odločili še za katero, recimo karavana ali kaj podobnega. Toda nikoli ne reci nikoli, in to velja tudi v tem primeru.
Mercedes S je v marsikaterem pogledu res avto presežnikov, predvsem pa je očitno, da se je tovarna tokrat odločila za nekoliko spremenjeno filozofijo. Tako precej bolj kot kadar koli poudarjajo udobnost in prostornost, lahko bi rekli tudi razkošnost sedenja na zadnjih sedežih. Ni težko uganiti, zakaj je tako: mercedes S je zlasti v podaljšani izvedbi avto, ki naj bi šel dobro v promet recimo na Kitajskem, v ZDA in še kje. In tam imajo veliko bolj kot v Evropi radi, da jih vozijo – tudi ali predvsem zadaj. Prav zaradi tega imata potnika na zadnjih sedežih na voljo tako rekoč vse, da bi se dobro počutila; sedež za sovoznikom je mogoče raztegniti v pravcato posteljo, ki ponuja – kot pravijo – udobje prvega letalskega razreda. Da je avto po drugi strani opremljen s številnimi asistenčnimi elektronskimi sistemi, ki povečujejo varnost, udobje in posledično tudi okoljsko prijaznost, je seveda komaj omembe vredno; med novostmi, ki je sicer še v fazi preizkušanja, a zbuja veliko pozornosti (in verjetno čez nekaj časa tudi posnemanja), je tako imenovani magic carpet, to je asistenčni sistem, ki neprestano opazuje površino ceste in glede na to prilagaja podvozje, da je vožnja vedno udobna.
Ni pa poceni ...
Veliki S je ta hip pri nas na prodaj v treh motornih izvedbah: kot 350 bluetec (dizelski šestvaljnik s 190 kW/258 KM), varianta 500, za pogon katere skrbi bencinski osemvaljnik s 335 kW/455 KM, in hibrid, ki kombinira šestvaljni motor in elektromotor, kar skupaj prinese 225 kW/306 KM. Pri vseh treh izvedbah je končna hitrost omejena na 250 km/h, najiskrejši je S 500, ki do 100 km/h pospeši v 4,8 sekunde, medtem ko je v povprečju najmanj žejna dizelska varianta, pri kateri tovarna obljublja povprečno porabo od 5,5 do 5,9 litra. In ker nič ni zastonj, je treba zapisati, po čem je avto presežnikov: v najcenejši izvedbi in v kratki karoserijski različici (350 bluetec) stane 92.900 evrov, hibrid je na prodaj za najmanj 101, S 500 pa je v domači garaži za najmanj 142.000 evrov. Čeprav torej malce slovenski, ni nič cenejši...