PARKIRIŠČE

Pariške avtomobilske kreacije

Objavljeno 06. oktober 2014 18.00 | Posodobljeno 06. oktober 2014 18.06 | Piše: Gašper Boncelj

Množica, sestavljena iz mnogo smeri in različnih poudarkov.

Pariška avtomobilska razstava, ki poteka vsako drugo leto, že po definiciji svojega zajetnega obsega vselej prinese obilo novih avtomobilov. Takih, ki so zelo množični, drugih, ki zapolnjujejo tržne niše, in tretjih, ki nakazujejo prihodnje oblikovne ali tehnične smernice. Modelske palete in pogonske smeri so pač v sodobnih časih tako razvejane, da takšnih ali drugačnih novincev nikoli ne zmanjka. Težko se je odločiti za najzanimivejše ali najpomembnejše, a nekaj smo jih le poskusili izbrati.

Renault espace

Renaultov espace, ki je sopomenka za prostor, je na trg prvič zapeljal pred tremi desetletji in imel uspešno obdobje. Ker pa zadnje izvedbe dolgo niso posodobili, je definicija izjemne dnevne sobe na kolesih počasi bledela. Zdaj je le povsem nov in drugačen. Ne sicer po dolžini, glede na dosedanjo podaljšano izvedbo je namreč ostal enak (486 centimetrov), je pa bistveno nižji. Pravijo mu križanec, hoče pa biti tudi prestižen, posebno s šik ročico menjalnika in velikim zaslonom v slogu ipada. Še vedno ima tri sedežne vrste, ki pa se zdaj podirajo v dno. Ima tudi tri nove 1,6-litrske motorje, dva dizla in bencinca. Tu se mu je zgodil motorni downsizing.

Lamborghini asterion concept

Študijski avtomobil znamke Lamborghini je še en dokaz, kako zelo koncern Volkswagen, kamor spada italijanska znamka, stavi na hibridni pogon, konkretno na priključne hibridne avtomobile. Asterion ima spredaj vzdolžno nameščen 10-valjni bencinski motor, ki prek sedemstopenjskega menjalnika žene zadnji kolesi, v avtomobilu pa so še trije električni motorji, eden pomaga zadnjemu kolesnemu paru, dva vrtita sprednji kolesi. Litijevo baterijo je mogoče polniti na zunanjem omrežju, avto lahko vozi tudi samo na elektriko. Ne vemo sicer še, ali bo imel ta pogon res kakšen bodoči avto iz Sant'Agate Bolognese, morda pa povzamejo asterionovo oblikovno linijo.

C4 cactus airflow 2L concept

Francoski avtomobilski družbi Renault ter PSA Peugeot Citroën sta od domače vlade dobili pomembno pomoč, da bi storili resen napredek na področju varčnosti avtomobilov. Za Pariz sta pripravili študijske izdelke na temo alternative. Renault z eolabom prikazuje bencinsko-električni priključni hibrid, Citroën pa svoj še zelo nov model cactus razstavlja v izvedbi hibrida, ki kombinira bencinski motor in hidravlični pogon na stisnjeni zrak, vse to z zelo nizko porabo. Sliši se obetavno, a ne smemo pozabiti, da je podjetje o takšnem pogonu že govorilo, videli bomo, če ga v prihodnjih letih kdaj res ugledamo v kakem proizvodnem izdelku.

Land rover discovery sport

Včasih je bil freelander, zdaj pa je nekoč najmanjši športni terenec znamke Land Rover dobil novo ime – discovery sport. No, saj ni tako zelo majhen, v dolžino meri 4,6 metra. Discovery sport je menda začetek nove družine discoveryjev, ki naj bi bila uvrščena med najbolj luksuzne modele z oznako range rover in linijo najbolj surovega defenderja. Discovery sport lahko pelje pet ali sedem potnikov, je dobro opremljen in ima, kot se za znamko spodobi, tudi konkretne terenske sposobnosti. Uvodoma bo na prodaj z že znanim 2,2-litrskim dizelskim motorjem, pozneje pa bo dobil še nov dvolitrski dizelski štirivaljnik povsem lastne zasnove.

Ford S-max

Sloviti večji enoprostorec ford S-max je bil v prvi izdaji s popravki na prodaj že od 2006., skoraj smo pozabili, da je bil nekoč evropski avto leta. Naslednika so pokazali že precej nazaj, zdaj pa je dokončan in predvsem pripravljen za proizvodnjo. Prinaša blag oblikovni razvoj, v notranjosti ima še tri vrste sedežev, ki se podrejo v ravno dno. Dobil je 1,5-litrski prisilno polnjeni bencinski štirivaljnik z močjo 117 kW. Novi so dizelski agregati, pri tistem z največjo močjo bo prvič doslej na voljo štirikolesni pogon. S-max bo vozil na enaki osnovi kot prav tako prihajajoči mondeo, verjetno malce pozneje pa bomo dobili še novega galaxyja. V notranjosti bo na armaturni plošči osempalčni zaslon večfunkcijskega vmesnika sync.

Fiat 500X

Italijanski Fiat še širi svojo že tako obsežno družino modelov z oznako 500. Osnovnemu šik trivratnemu cinquecentu ter večjemu enoprostorcu se je pridružila še tretja izvedenka, ki nosi oznako fiat 500X. Model je tehnično soroden jeepu renegade, kar pomeni, da gre za manjšega športnega terenca (dolžina 425 centimetrov) z možnostjo štirikolesnega pogona. Prevelike podobnosti navzven na srečo ni, saj 500X že na prvi pogled pripada prej omenjeni modelski družini. Pripravljen bo bodisi v bolj mestni izvedbi (lahko bo imel le dvokolesni pogon) bodisi kot skoraj resni terenec s programom za slabe podlage. Model 500X bo tako kot jeep renegade nastajal v Fiatovi italijanski tovarni v Melfiju.

Opel corsa

Opel bo menda letos prvič po dolgih letih v Evropi le posloval z dobičkom. To je lahko po svoje dobra popotnica za povsem nov model corsa, ki za podjetje iz Rüsselsheima pomeni pomemben del posla. Že peta generacija modela naj bi se bolje kot do zdaj kosala z najuspešnejšimi malimi modeli, kot so renault clio, volkswagen polo ali ford fiesta. V dolžino še vedno meri štiri metre, a prinaša novo podvozje in svežo pogonsko tehniko, izstopata prisilno polnjena bencinska agregata – trivaljni litrski motor v izvedbi z močjo 66 ali 85 kW ter 1,4-litrski štirivaljnik z močjo 74 kW.

Škoda fabia

Fabia je eden od stebrov znamke Škoda in v Parizu so novo generacijo prikazali tako v kombilimuzinski različici (na fotografiji) kot karavanski. Prva je sicer za slab centimeter krajša kot do zdaj in meri odtenek manj kot štiri metre, druga je rahlo zrasla in dosega dolžino 425 centimetrov. Po eni strani je nova fabia nekoliko nižja od dosedanje, po drugi pa ima širša koloteka. To prinaša več prostora za ramena, nekaj dodatnih litrov pa so našli tudi v prtljažniku, ki meri v hatchbacku 330 litrov in v karavanu 530. Novinko bo poganjalo šest bencinskih in dizelskih motorjev, ki so bodisi tri- bodisi štirivaljniki z močjo od 55 od 75 kW.

Deli s prijatelji