PARKIRIŠČE

Outback je japonski allroad

Objavljeno 12. julij 2014 19.00 | Posodobljeno 12. julij 2014 19.00 | Piše: Gašper Boncelj

Subarujev robustni karavan z zelo uglajenim menjalnikom.

Karavani so v Evropi dokaj običajna, razširjena kategorija. Med njimi je tudi nekaj nišnih izdelkov, ki so pripravljeni bolj robustno, nekoliko bolj dvignjeni od tal in ponujajo takšen ali drugačen štirikolesni pogon. Imajo torej več terenskih sposobnosti, niso pa tako nastopaški kot športni terenci. Na tem področju so bili vselej v ospredju evropski izdelki, denimo škoda octavia scout, peugeot 508 RXH, najbolj sveži opel insignia country tourer, ali pa bolj premijski izdelki, kot sta audi allroad A6 in volvo XC 70.

Edini japonec

Že vrsto let v tej druščini japonsko čast brani edino subaru outback. Pri njem in pri znamki nasploh se spremembe ne dogajajo vsak dan. Dogajajo pa se in tokrat je novost outbacka, da lahko vozi tudi s kombinacijo dizelskega motorja in brezstopenjskega samodejnega menjalnika lineartronic. Bokserski dizel že poznamo, zanimiva pa je njegova tokratna povezava z lineartronicom. S štirivaljnim dvolitrskim dizelskim agregatom (moč 110 kW, najvišji navor 350 Nm) se zelo dobro ujame. Deluje skoraj neslišno, voznik pogosto niti ne ve, kdaj je prestavil, in na to preprosto pozabi, pa naj bo njegov način vožnje umirjen ali hitrejši. Imate sicer možnost uporabe ročic ob volanu za pretikanje po sedmih prednastavljenih prestavnih stopnjah, kar pa se večinoma ne zdi potrebno.

Po uporabniški izkušnji lahko lineartronic primerjamo z boljšimi samodejnimi menjalniki z dvema sklopkama. Res je, da po mestu porabi (pre)veliko goriva – po računalniku okoli 8,5 litra, kar pa pri bolj tekoči vožnji upade, tako da ga je mogoče ohraniti rahlo pod sedmimi litri, to pa se zdi za 4,8 metra dolgi in 1,6 tone težki avtomobil sprejemljivo.

Krepka cena

Outback je tudi drugače izdelek z marsikatero pozitivno značilnostjo. Na eni strani sta to spodoben stalni štirikolesni pogon in zelo dobro podvozje, na drugi pa notranja prostornost z dobro urejenim in povečljivim prtljažnikom ter nastavljivim kotom naslonjal zadnje klopi. Nekoliko so nas razočarale Yokohamine pnevmatike geolandar, saj so na asfaltnih podlagah že v malce ostrejšem ovinku začele cviliti. Ampak lahko jih zamenjate, ne boste pa mogli do prihoda novega modela (kdaj res pride?) v notranjosti dobiti kakšnega bolj intuitivno upravljivega večfunkcijskega zaslona, tudi z zunanjim videzom outback ni prav za na modne revije. A tistih, ki cenijo subaruje in njihovo tehniko, to morda ne bo zmotilo. Sprijazniti pa se bodo morali s ceno, ki s skoraj 47.000 evri ni od muh. 

Deli s prijatelji