TEST: BMW i3

Na elektriko po BMW-jevo

Objavljeno 08. avgust 2014 19.40 | Posodobljeno 08. avgust 2014 19.42 | Piše: Gregor Pucelj

Električni i3 razveseljuje s pospeški, tiho vožnjo in prijaznostjo do okolja.

Dobro se še spomnim, kako sem bil sumničav, ko so leta 1983 predstavili prvega BMW z dizelskim motorjem. Tokrat je bilo podobno, vozil sem prvega BMW na električni pogon. A niti zdaj nisem bil razočaran.

Odlične vozne lastnosti

V nasprotju z nekaterimi drugimi velikimi proizvajalci, ki na električni pogon predelujejo obstoječe modele, so pri BMW že od začetka – prve črte so potegnili leta 2007 – načrtovali povsem novo vozilo. A ne le to, i3 so umestili v premijski razred, torej ne med bolj ali manj oskubljeno električno konkurenco.

Potniško celico iz plastične mase so okrepili z ogljikovimi vlakni (CFRP), pogonski sklop, 250-kilogramska visokonapetostna baterija in šasija pa so vpeti v aluminijasti modul. Dodali so še samo 50-kilogramski elektromotor in dosegli, da i3 tehta le slabih 1200 kilogramov. Z namestitvijo motorja ob zadnji osi, na katero se z enostopenjskim samodejnim menjalnikom prenaša tudi pogonska sila, in baterije tik za prednjo osjo so dosegli idealno razporeditev teže 50:50 in nizko težišče. Tako ima i3 odlične vozne lastnosti, zaradi ravnega dna pa v potniški kabini ponuja bogastvo prostora, ki ga ne pričakujete v vozilu, dolgem milimeter manj kot štiri metre, širokem 1,775 in visokem 1,578 metra. Posebnost, ki olajša vstopanje na zadnje sedeže, so tudi zadnja vrata, ki se odpirajo v smeri vožnje. Osnovna prostornina prtljažnega prostora je 260 litrov, če zložite zadnje sedeže, pa dobite kar 1100 litrov, kar ni malo.

BMW i3 je odlično opremljen, čeprav klasične armaturne plošče ni več. Vozniku in sopotniku sta v pomoč le samostoječi digitalni zaslon pred volanskim obročem in prav tako samostoječi 10,2-palčni nadzorni prikazovalnik sistema iDrive. Namesto plastike nas razveseljuje obsežna lesena polica, tako vse skupaj spominja na zračno dnevno sobo v skandinavskem slogu. Opazno je tudi nekoliko višje sedenje, kar je dobrodošlo v mestni gneči.

Osem ur za polnjenje doma

Kako pa se prvi električni BMW vozi? Zgovorni so naslednji podatki: do 100 km/h pospeši v 7,2 sekunde, do 60 v 3,7, od 80 do 120 km/h v 4,9 sekunde, najvišja hitrost pa je elektronsko omejena na 150 km/h. O počasnosti ni govora, pač v slogu BMW. Seveda ima zasluge za to elektromotor z največjo močjo 125 kW (170 KM) in navorom 250 Nm, ki je na voljo takoj. Lahko pa tudi varčujete in povečate doseg. Če lahko v voznem režimu comfort prevozite od 130 do 160 kilometrov, s preklopom na režim eco pro ali celo eco pro+, kjer je najvišja hitrost omejena na 90 km/h, peljete še približno 20 kilometrov dlje.

Visokonapetostna litij-ionska baterija ima zmogljivost 22 kilovatnih ur energije, od katere se uporabi 18,8 kWh. Na domači vtičnici jo povsem napolnite v osmih urah, na hitrih polnilnih točkah pa 80-odstotno napolnjenost doseže v slabe pol ure. Med preizkusnim krogom, dolgim nekaj več kot 80 kilometrov, je imel i3 povprečno porabo 14,9 kWh/100 km, kar pomeni, da je strošek za električno energijo iz domače vtičnice za 100 prevoženih kilometrov okrog 2,20 evra.

Tokrat sem vozil le povsem električnega i3, izdelujejo pa tudi takšnega z dodatnim dvovaljnim 650-kubičnim bencinskim motorjem za povečanje dosega, ki ima največjo moč 24 kW (34 KM) in dodatno polni baterijo za vožnjo tja do 300 kilometrov.

BMW i3 je nedvomno dobro videti, glede vozniškega udobja in povezljivosti pa je do roba napolnjen z najnovejšimi BMW-jevimi dosežki iz paketa connected drive. Dobrodošlo je, da navigacija voznika tudi obvešča, kakšen je trenutni doseg vozila in kje so polnilne točke.

V Nemčiji stane zgolj električni i3 34.900 evrov. V Sloveniji še ni na prodaj, domnevno zaradi premajhnega števila polnilnih točk. A to je že druga zgodba.

Deli s prijatelji