PARKIRIŠČE

Mini golf na lepotni kuri

Objavljeno 15. avgust 2014 19.15 | Posodobljeno 15. avgust 2014 19.15 | Piše: Brunjo Kuzmin
Ključne besede: polo prenova

Prenovljeni polo ostaja germanski tradicionalist s kakovostnim prizvokom večjega brata.

Kozmetično pomlajeni polo v marsičem spominja na večjega in bolj odraslega golfa. Foto: Bruno Kuzmin

Filozofija kozmetične prenove je germansko dosledna in nič romansko razsipniška. Novosti so majhne, manjše ali nikakršne. V spomin se vtisnejo posamezni detajli. Generacijsko peti polo, ki ga poznamo v dosedanji izdaji od leta 2009, se ob vstopu v drugo polovico življenjskega cikla dobrika kupcem z rahlo preoblikovanim prednjim delom, morda res lepšim zadnjim odbijačem in žarometoma z doplačilnimi oziroma dražjim izvedbam namenjenimi LED-svetilnimi elementi. Nobene revolucije ne odkriješ z metrom v rokah. Slabe tri centimetre manj kot štiri metre dolgi polo, ki ga še vedno zlahka spraviš v večino slovenskih garaž, je v primerjavi z nekdanjim modelom pridobil zgolj dva milimetra.

Dovršena ponudba

S podobno nadgradnjo streže notranjost. Premiki so opazni v smeri bolj premišljeno in kakovostno izbranih materialov ter večje založenosti z doplačilnimi varnostnimi sistemi. V malčku si lahko omisliš marsikaj, kar je bilo včeraj rezervirano za velikane. Za dodaten denar dobiš radarski tempomat in sistem za zaviranje v sili pri nižjih hitrostih.

Bolj dolgočasna, a nič manj dovršena je osnovna ponudba. Hvalim oprijem volanskega obroča in preglednost grafično pomlajenih merilnikov. Pozornosti je vredna sredinska konzola z novim avdio-informacijskim sistemom in petpalčnim zaslonom z upravljanjem na dotik, ki v primerjavi z nekdanjo klasiko vsaj pri spreminjanju radijske frekvence zahteva nekaj privajanja.

Bolj domača sta prednja sedeža. Tu zlahka odsediš sto, dvesto ali tristo kilometrov dolgo etapo. Bolj osnovnošolska je v smislu prostora za okončine zadnja klop. Je pa oblazinjenje kakovostno in čvrsto, česar ni mogoče zapisati za večino podobno velikih avtomobilov.

Urbano všečen

Predvsem uglajen in nasploh urbano všečen je 1,2-litrski bencinski TSI s turbopolnilnikom in 66 kW (90 KM). Štirivaljnik teče kot po maslu. Njegov tek je dovolj miren in lahkoten, da osramoti marsikaterega tekmeca. Ni pa štirivaljnik z le petstopenjskim ročnim menjalnikom in končno hitrostjo 184 km/h nobena športna zverina. Dva obraza kaže pri porabi. Tovarniško obljubljenemu povprečju 4,7 litra se težko približaš. Razpon je velik. Če si umirjen, shajaš z dobrimi petimi litri. Moški dotik plina dvigne porabo za liter, lahko dva.

Je pa novinec z novim elektro-mehanskim krmilnim sistemom nadvse dosleden med vožnjo. Pelje se suvereno, nič naporno in še manj nepredvidljivo. Val navdušenja odkriva obnašanje na grbinah in drugih neravninah. Salonska uglajenost se piše z veliko začetnico! Malce jo krni le karoserijsko nagibanje pri naglih spremembah smeri.

Volkswagen polo, ki je prvič na ceste zapeljal pred skoraj štirimi desetletji, ostaja pričakovan in v številnih pogledih všečen. Kdor v nižjem velikostnem razredu išče tradicionalen avtomobil in zanj odšteje dobrih 14.000 evrov, ne bo v primeru pola 1.2 TSI comfortline niti po naključju razočaran. Prej nasprotno. Rahlo dolgočasen ostaja mini golf le za častilce oblikovno in športno vročekrvnih avtomobilov, kar pa je vse prej kot sveže spoznanje. 

Deli s prijatelji