PARKIRIŠČE

Ličenje malega uspešneža

Objavljeno 12. februar 2013 17.10 | Posodobljeno 12. februar 2013 17.12 | Piše: Janez Kovačič

Ford je nežno prenovil fiesto, avto, ki je doslej našel več kot 15 milijonov kupcev.

Prenovljena fiesta je na voljo v tri- in petvratni izvedbi. Dolžina je enaka, spremembe nič revolucionarne (foto: Janez Kovačič).

Fiesta je pri Fordu dobro zapisana: na svetu je od 1976., doslej so jih naredili več kot 15 milijonov, velja za drugi najbolje prodajani avto na evropskih trgih od leta 2009. In ko je avto tako uspešen, ga spreminjaš premišljeno, previdno, nežno. Točno tako, kot je opravljena tokratna prenova.

Agresivnejša maska

Spremenjena fiesta bo tudi odslej na voljo v tri- in petvratni izvedbi, pri čemer je dolžina enaka – skoraj 397 centimetrov. Pomeni, da se drugi najmanjši ford (ka je še manjši) vozi v nižjem (ali B) razredu, kjer so omembe vredni konkurentje clio, polo, rio, peugeot 208 ipd. Tudi v nekoliko spremenjeni karoserijski podobi fiesta zvesto sledi znanemu Fordovemu kinetičnemu dizajnu. Verjetno ti najprej in najbolj pade v oči velika trapezoidna maska, ki daje avtomobilu nekaj resnejši, naj rečem odločnejši ali agresivnejši značaj. V lučeh si je mogoče omisliti svetleče diode, pa velika oziroma kar 17-palčna platišča in izbirati med dvanajstimi barvami karoserije, med katerimi so tri nove (copper pulse, hot mustard in candy blue).

Armaturna plošča je nezmotljivo Fordova z značilnim sredinskim delom, kjer se tare stikal in gumbov. Multifunkcijski zaslon je za kakšne oči vendarle premajhen in potisnjen predaleč pod prednjo šipo, je pa ergonomija več kot spodobna. Če imaš denar in voljo, dobiš sedeže in še kakšno drugo malenkost delno ali pa v celoti oblečeno v usnje; prestavna ročica je po novem postavljena nekaj višje, med prednjima sedežema je predal, ki je lahko tudi naslon za roke. Enoprostorsko zasnovo, vsaj delno, dokazujeta stranski okenci spredaj in zadaj, udobje sedenja zadaj je jasno – najbolj odvisno od takšne ali drugačne razsežnosti voznika in sovoznika – ampak kakšnega posebnega prostorskega razkošja ne moreš pričakovati. Prtljažnik je z osnovnimi 276 litri volumna (če je v njem zasilno rezervno kolo) pričakovano skromen; možno ga je povečati na največ 960 litrov, pri čemer relativno visok nakladalni rob ni v prid lažjemu nalaganju prtljage. Pregledna fiesta ni nič bolj ali manj od večine konkurentov, opremskih paketov je pet.

Ne prek šest litrov

Motorna ponudba ni skromna, v ospredju je zdaj že znameniti Fordov 1,0-litrski bencinski trivaljnik ecoboost, ovenčan s kar številnimi priznanji. V fiesti je ob dveh izvedbah moči (74 in 92 kW) dobil domovinsko pravico še najšibkejši, ki zmore 59 kW/80 KM; zanimivo bo ugotavljati, ali bo zmogel tudi v tej izvedbi ponuditi toliko, da avto ne bo preveč podhranjen ali nadušen. Sicer pa pri vseh šestih motorjih, kolikor jih je na voljo pri fiesti, po tovarniških podatkih povprečna poraba ne presega šest litrov, izpust CO2 pa ne gre čez 140 g/km. Ob ecoboostu so na voljo še trije bencinski agregati in dva dizelska iz serije duratorq (1,5 litra, ki ima 55 kW, in 1,6-litra, ki zmore 70 kW). Med opremskimi dodatki, ki so bodisi serijski bodisi na voljo za doplačilo, je elektronika, ki preprečuje trčenja pri hitrosti do 30 km/h, pa mykey, pametni ključ; tega je mogoče programirati tako, da se nastavi največja hitrost, pa glasnost zvočnega sistema, onemogoča tudi izklop nekaterih varnostnih sistemov ipd. Starši ga imajo radi, tale mykey, pravijo pri Fordu, o čemer verjetno ni dvoma. Sestavni del je tudi funkcija sync, ki lahko ob trčenju samodejno pokliče na pomoč – deluje v 26 jezikih, v slovenščini žal (še) ne.

Prenovljena fiesta, ta uspešni Fordov malček, bo nekaj časa na voljo tudi po akcijskih cenah, kar pomeni 2850 evrov popusta. V najcenejši izvedbi – 1,25-litrski bencinski motor in tri vrata – stane 9920 evrov, najcenejši dizel je na prodaj za 11.370 evrov. Dovolj malo, da se letos posreči prodaja kakšnih 720 fiest?

Deli s prijatelji