TEST

Hokus pokus B-max

Objavljeno 05. marec 2013 18.20 | Posodobljeno 05. marec 2013 18.21 | Piše: Janez Kovačič

Fordov mali enoprostorec je uporaben oziroma praktičen, motor pa zahteva malo bolj nežno nogo.

B-max spada v skupino manjših enoprostorcev in je ta hip najmanjši tovrstni ford v ponudbi ameriškoevropske hiše. Foto: Gašper Boncelj

Drsna vrata pri avtomobilih so dobra, morda celo izjemna iznajdba. Zakaj že? Predvsem zato, ker omogočajo lažji vstop in izstop, še bolj pa zaradi tega, ker se lahko s takšnim avtom zrineš na bistveno manjši oziroma ožji parkirni prostor. To je tudi bistvena prednost forda B-max, vendar ne edina.

Velik adut

B-max je dolžinsko skromen enoprostorec (407 centimetrov), ki pa v ta razred prinaša nekaj povsem novega – zadnja drsna vrata na vsaki strani, kar pa ob vsem drugem pomeni, da ni sredinskega oziroma B-stebrička alias opornika strehe. Drsna vrata torej omogočajo uporabo ožjih parkirnih prostorov, kar je v sedanjem času pomembna prednost, naj rečem adut. Po drugi strani se v B-maxu sedi malo više, kar cenij(m)o starejši letniki. Bistvena je še ena prednost oziroma značilnost tega enoprostorca: ker ni B-stebrička, sta vstop in izstop kraljevsko preprosta ter udobna, tako spredaj kot tudi zadaj. Pravi hokus pokus. Koliko so drsna vrata nevarna za roke, otroške in druge? Nič bolj kot običajna. In ko so v mislih otroci in njihovi sedeži, je B-max prvak, kajti nameščanje najmlajših v otroške sedeže je zelo preprosto opravilo. To so pohvale.

Kaj oziroma ali sploh kaj moti? Vrata so dokaj težka, tako drsna kot tudi sprednja, a v tem je tudi nekaj dobrega – otroci se z vrati ne morejo igrati. Zadnji sedeži nimajo vzdolžnega pomika, kar bi povečalo uporabnost sploh ne velikega enoprostorca, s tem pa bi bilo mogoče spreminjati tudi prostornino prtljažnika, ki je z osnovnimi 304 litri zelo pogojno družinski. Drži – nihče ni popoln.

Draga mestna vožnja

Vse drugo je v B-maxu pričakovano. Avto je zdaj poganjal res sloviti trivaljni litrski ecoboost z 88 kW/120 KM pri 6000 vrtljajih. Morda malenkost preglasen, vendar v sozvočju z značajem avtomobila, saj je okoli 190 km/h več kot dovolj, pospešek 11,2 sekunde do 100 km/h prav tako. Bolj problematična je poraba, kar zmorem razumeti – trivaljnik in liter gibne prostornine pač ne zmoreta vseh čudežev. Mestna vožnja z okoli osmimi litri je draga, realno je mogoče shajati z, denimo, sedmimi litri, morda kakšnim decilitrom manj.

Ford B-max v opisani izvedbi stane 17.685 evrov in je vreden tega denarja. In ker so časi, kakršni pač so, je morda na prodaj še za manj denarja. Potem je vreden še malo več ...

Deli s prijatelji