PARKIRIŠČE

Citroen C4: kaktus, ki ne bode

Objavljeno 17. avgust 2014 19.00 | Posodobljeno 17. avgust 2014 19.00 | Piše: Gregor Pucelj

C4 cactus je redefinicija Citroënovega pogleda na sodobno avtomobilsko mobilnost.

Plošča s prikazovalnikom hitrosti in še nekaterimi osnovnimi podatki je digitalna. Foto: Gregor Pucelj

Več dizajna, več udobja, več uporabne tehnologije, a še vedno po zmerni ceni. To je bilo izhodišče Citroënovih inženirjev in oblikovalcev, ko so na podlagi kompaktnega C4 zasnovali njegov drugi jaz – cactusa.

Res da je kaktus oziroma cactus povsod znana in lahko izgovorljiva beseda, a v resnici ne odraža dejanskih lastnosti Citroënovega novinca. C4 cactus je pravo nasprotje neprijetne rastline. Petvratna kompaktna limuzina, dolga 4,16, široka 1,73 in visoka 1,48 metra, ima poudarjeno zaobljene, neagresivne linije, ki sporočajo, da je simpatični dobrodušnež z urbanimi geni. Namenoma pa je nekoliko drugačen od večine, kot mladenka, ki si za večerni žur obleče nekaj izzivalnega in opaznega.

Ni le drugače naličen C4

Ko so torej razmišljali, kako bi cactusa prepoznali že od daleč, so se spomnili tudi zelo uporabne pogruntavščine. Na boke, torej na sprednja in zadnja vrata, pa tudi na skrajne robove karoserije, so namestili zajetne oplate iz mehke plastike, tako imenovane airbumps. Plastiko so razvijali več let, saj mora biti izjemno odporna, vanjo pa so v simetričnih vzorcih ujeli zračne mehurje in tako dosegli, da brez škode prenese manjše udarce oziroma pritiske. V mislih so imeli predvsem vedno pretesna parkirišča ter z vrečkami in košarami preobložene gospodinje.

Seveda pa cactus ni le drugače naličeni C4. Zasnova je bistveno drugačna, saj so zaradi zmanjšanja stroškov – tako proizvodnih kot tistih, ki nastajajo pozneje med uporabo vozila – odstranili vse, kar je nepotrebno. Posrečilo se jim je, da je novi model v primerjavi z običajnim C4 lažji kar za 200 kilogramov. Začeli so že pri konstrukciji, za nekatere dele uporabili aluminij, in vgradili najsodobnejše lahke motorje. Zadnja klop je le enodelna in tudi okni na zadnjih vratih nimata mehanizma za spuščanje stekel, preprosto so vgradili lažji in preprostejši mehanizem za pripiranje, česar smo vajeni predvsem pri trivratnih kupejih.

Udobje na prvem mestu

Niso pa zato zanemarili udobja, ki je bilo eden izmed postulatov pri cactusovem snovanju. Pri oblikovanju sprednjih sedežev so imeli v mislih zofo v domači dnevni sobi, saj sta široka in mehkejša, kot smo jih vajeni v današnjih avtomobilih. Ker so varnostno blazino za sopotnika na sprednjem sedežu prestavili pod strop, so pridobili tudi prostor za velik pokrit predal, ki se udobno odpira navzgor in v katerem sopotnice (ali voznice) lahko prevažajo številne nujne potrebščine.

Uporabnost, ki spominja na opremo v stanovanju, se nadaljuje tudi pri inštrumentih in upravljalih. Odstranili so vse nepotrebne gumbe in tipke ter pred voznikom namestili digitalni zaslon, ki spominja na digitalno budilko. Na sredini armaturne plošče pa voznika in sopotnika razveseljuje sedempalčni barvni zaslon na dotik s sedmimi »gumbi«, s katerimi dostopate do klimatske naprave, multimedijskih vsebin, navigacije, asistenčnih sistemov, internetne povezave in do nastavitve različnih parametrov.

Po dva dizla in bencinca

Na slovenskem trgu bosta na voljo dva dizla (blueHDi 100, torej s sto konji, in e-HDi 92) ter 1,2-litrski atmosferski bencinec (VTi 82 puretech) ter prav tako 1,2-litrski turbokompresorski e-THP 110 puretech; tudi v tem primeru številka označuje število konjev, bo pa motor na voljo šele čez nekaj mesecev. Bencinca sta trivaljnika, dizla štirivaljnika, večina s sistemom start-stop in emisijskim standardom evro6. Pri bencincih se normna poraba giblje od 4,3 do 4,6 l/100 km in izpust ogljikovega dioksida od 98 do 107 g/km, pri dizlih pa od 3,1 do 3,6 l/100 km, ob izpustih ogljikovega dioksida od 82 do 94 g/km. Serijski je petstopenjski ročni menjalnik, cactusa z bencinskim motorjem z 82 in dizla z 92 konji lahko za doplačilo dobite tudi z robotiziranim ročnim menjalnikom.

Zaradi že omenjene zmanjšane teže vozila so lahko prilagodili tudi podvozje, med drugim so vgradili lažje amortizerje in vzmeti. Vse to se pozna tudi pri lahkotnosti in udobju, k čemur ne nazadnje prispeva še variabilni električni servovolan. Posledično to omogoča tudi majhen obračalni krog, ki znaša med pločnikoma 10,9 metra.

Na naše ceste bo cactus zapeljal septembra. Vstopna cena bo 13.900 evrov, kolikor boste odšteli za šibkejšega bencinca z osnovnim paketom opreme. 

Deli s prijatelji