EROTIKA

Slovencem prodaja igračke že četrt stoletja

Objavljeno 10. december 2015 17.00 | Posodobljeno 10. december 2015 17.00 | Piše: A. J.

Nada Krivokapić Črešnik je trgovino z erotičnimi pripomočki odprla v zadržanih devetdesetih.

Nada Krivokapić Črešnik. Foto: osebni arhiv

V četrt stoletja, kolikor je minilo, odkar je odprla trgovino z erotičnimi pripomočki na Gornjem trgu v Ljubljani, je Nada Krivokapić Črešnik slišala že vrsto izpovedi o tegobah, ki Slovence tarejo za štirimi stenami spalnic – marsikomu je z nasvetom ali primerno igračko tudi pomagala odpraviti motnje v spolnosti. »Ko sem pred 25 leti odpirala trgovino, se mi ni niti sanjalo, da se bom kdaj tako izobrazila, diplomirala iz seksologije, kot se včasih pohecam. Ljudje lažje pridejo k meni, saj nisem zdravnica. Pred leti, ko sem bila gostja v oddaji Dobro jutro, mi je znani psihiater dr. Slavko Ziherl po koncu oddaje čestital in rekel, da ga, kar se tiče motenj v spolnosti, lahko popolnoma nadomestim. Njegovo ugotovitev si štejem v čast,« je ponosna lastnica Red Shopa. Bogato znanje in izkušnje namerava v bližnji prihodnosti strniti in izdati v knjižni obliki.

Vibrator za 12.000 evrov

V 25 letih se je odnos do intime pri Slovenkah in Slovencih občutno spremenil, pravi lastnica erotične trgovine. »Za ženske je bilo leto 1990 katastrofa. Mislite, da so bile tako svobodne kot danes? Zdaj ženske lovijo, moški pa so nabiralci. Včasih so bili lovci,« zagotavlja. V teh časih v njeno trgovino zavije precej več predstavnic ženskega spola kot pred leti. Ponudba zanje je, pravi poznavalka, širša in kakovostnejša kot nekoč. »Dolgo nisem preizkusila izdelkov v trgovini, ker so mi bili odvratni na otip.

Gospe so mi rekle: 'Tako zanič so, da smo uporabljale samo konico.' Uporabni so bili za zunanjo masažo, nikakor pa ne za notranjo,« pravi Krivokapić Črešnikova o vibratorjih iz gume. Vibratorji oziroma stimulatorji so bili, razlaga, in so še vedno najbolj prodajani izdelki v njeni erotični trgovini. Cene se gibljejo med 25 in 100 evri, odvisno od znamke, materiala in funkcij. Najdražji so zlati znamke Lelo, taki stanejo vrtoglavih 12.000 evrov. Lastnica erotične trgovine svetuje, da pri izbiri intimnih pripomočkov ne gledamo na ceno, ampak na kakovost, svari pa pred kupovanjem prek spleta. »Ljudje imajo polne predale igračk, ki jih mečejo proč. Zakaj? Ker jih premamita nizka cena in lep opis na spletu. Ko igračka prispe, pa smrdi po gumi in razpada.«

Masažna olja z afrodiziakom

Lastnica ljubljanske erotične trgovine meni, da bi moral imeti vsak par od izdelkov, ki jih ponuja, v predalu vsaj lubrikant. »Ta je obvezen, vendar naj bo kakovosten, ne cenen in lepljiv. Če se uporabljajo kondomi, naj bodo brez lateksa – ti so odlični, še posebno za ženske, saj se jih sploh ne čuti. Naravna vlažnost ni dovolj – katera pa je vlažna tudi zunaj? Potem masažna olja, da žensko sprostijo. Danes se dobijo tudi taka z afrodiziakom ali feromoni,« pojasni. Največja težava v spolnosti Slovenk in Slovencev je, pravi lastnica Red Shopa, odklanjanje spolnosti. Pogosteje jo odklanjajo ženske, krivda pa je, meni, na obeh straneh. »Moške, ki potožijo, da partnerici ni do spolnosti, vprašam: 'Ste jo kaj sprostili? Ste jo kaj razbremenili?' Kar se tiče žensk, pa: nimajo se rade. Če bi se imele, bi to počele zaradi sebe,« razloži poznavalka. Slovenkam bi, meni, koristilo tudi znanje masaže prostate, ki jo dobro obvladajo tajske ljubimke. »Če si še kaj želim narediti v življenju, je to odpreti kliniko za masažo prostate,« razkriva. Prihodnje leto namerava še bolj razviti posebna izobraževanja, ki jih, predvsem za ženske, enkrat na mesec organizira v trgovini.

Od leta 1990 do danes se je prodajalna na Gornjem trgu precej spremenila. Izginil je, razkriva lastnica, oddelek z videokasetami in zgoščenkami ter revijami s pornografijo. Nadomestila ga je soba za svetovanje, ki je ključna prednost njene trgovine, pravi Krivokapić Črešnikova. Dobro igračko je treba namreč uporabniku na pravi način predstaviti. 

Deli s prijatelji