OKUSI NA TUJEM

Demonsko ali seksi, samo da je pivo

Objavljeno 28. november 2015 16.20 | Posodobljeno 28. november 2015 16.21 | Piše: Borivoj Repe
Ključne besede: pivo etikete

Pivovarne poskušajo pritegniti pozornost pivcev tudi z nenavadnimi etiketami; z njih se smejijo dekleta v bikinkah, nogometaši, politiki, gledajo nas pošasti.

Hongkonžani so pripravljeni odšteti nekaj več za vrhunsko pivo.

Etiketa je osebna izkaznica piva. Morala bi razodeti, kdo ali kaj se skriva v steklenici. V prejšnjih časih so se pivovarji trudili, da bi bila predstavitev čim bolj popolna. Pivovarne so s ponosom navajale svoje ime, kraj, vrsto piva, jakost, odstotek sladice in še marsikaj. Danes se vse pogosteje dogaja, da poskuša etiketa prikriti ali celo skriti, kaj je dejansko v steklenici. Pijemo pivo znane svetovne znamke, ki pa je lahko zvarjeno kjer koli, beck ni iz Bremna, staropramen ni več iz Prage, carling nima nobene zveze s Kanado ali ZDA, amstel in stella pa lahko prihajata s katere koli celine ali države.

Francosko pivo slovenia

Na marsikateri etiketi lahko zasledimo lakonično obrazložitev, da je pivo zvarjeno v EU. Etiketa vse bolj postaja sredstvo zakrivanja izvora kot pa predstavitev, zato se pa toliko bolj spreminja njen videz. Nekoč resna izkaznica, bolj ali manj omejenega formata in likovnega izraza, je naenkrat postala kričeča vaba za pivce piva. Še pred nekaj leti je šokirala belgijska pivovarna s pivom mort subite (takojšnja smrt) ali neka druga s pivom satan. Danes jih posnema na kupe pivovarn z neštetimi mrtvaškimi glavami, satani, hudiči in demoni vseh vrst, kar ne preseneča nikogar več, še manj pa šokira. Zato poskušajo pivovarne pritegniti pozornost pivcev drugače. Na etiketah se pojavljajo gola ali pomanjkljivo oblečena dekleta, nogometaši, karikature, slike hišnih ljubljenčkov, rastlin, ki jih dodajajo za okus, skratka vsega, kar premore domišljija, a vse to gre običajno mimo pivcev, ki jih v glavnem zanima le pijača.

Dostikrat nas bolj preseneti nenavadna domislica kot pa slika pošasti ali mrtvaške glave. Poglejmo torej presenečenje številka ena. Pivovarna Sedan iz severnofrancoske regije Šampanja-Ardeni (po tem kraju se imenuje tudi tip avtomobila sedan) je v šestdesetih letih prejšnjega stoletja uporabljala etiketo za pivo biere de luxe slovenia super 300. Pivovarna je po daljši obnovi začela vnovič obratovati leta 2012. Verjetno ne bomo nikoli izvedeli, kako je eno njihovih piv dobilo ime slovenia.

Nesrečni Mirko in Sneguljčica

Seznam nenavadnih etiket za nenavadna piva bi lahko razširili v nedogled, zato se bomo omejili le na bolj naključen ožji izbor. Pivo super gueze bruseljske pivovarne Cantillon uporablja na nekaterih etiketah znanega Manneken Pisa. Tudi Slovenci imamo kar precej zanimivih etiket. Črnomaljski Vizir vari pivo pale ale mirko: na njej je nesrečni Mirko za rešetkami. Španska pivovarna Domus iz Toleda koketira s pivom snoWhite z nekakšno erotično inačico Sneguljčice. Pivovarna Ojari iz Latvije ima serijo etiket za pivo inčukalna z mačjimi motivi. Med erotičnimi motivi je vsekakor zanimiva striptizeta iz Gilroyja v Kaliforniji, ki privlači poglede pivcev z najbolj zapeljivim pivom na svetu. Avstrijsko-slovenski Bevog iz Bad Radkersburga vari serijo piv z bogatimi ilustracijami prijaznih pošasti. V češki minipivovarni Kunc so parafrazirali Rembrandtovo uro anatomije v zanimivo etiketo. Anatomu doktorju Tulpu pa so podtaknili kozarec piva, ki je oživil mrtveca.

Karikature so že zelo star pripomoček za predstavitev piva. Pittsburška pivovarna je že pred več desetletji poskušala povečati zanimanje ljubiteljev te pijače s serijo karikatur na etiketah, glede uspešnosti smo lahko v dvomih, saj so v novejšem času prešli na wanker girls, dekleta v bikinkah. Češka pivovarna iz mesta Most je v novejšem času izdala serijo etiket – karikatur, a so šli korak naprej s pivskimi karikaturami s seksualno tematiko. Tudi politika ni šla mimo pivovarstva, avstrijski Sigl iz Obebrtuma pri Salzburgu je izdal serijo etiket karikatur znanih nemških in avstrijskih politikov. Hrvaški predsedniški kandidat Letica se je pred leti predstavil kar na pivski etiketi iz Daruvarja. Pivovarne vse bolj pogosto uporabljajo lastno zgodovino in izdajajo serije z retromotivi lastnih etiket iz preteklosti. V zadnjem času so to naredili v Laškem, v Karlovcu, še prej v švedskem Falkenbergu, finskem Sinebrychoffu in še kje.

Marsikatera pivovarna, ki ji grozi polom ali prevzem, se trudi na vse mogoče načine, da bi obdržala pivopivce in morebiti pridobila še katerega novega. Eden od načinov je vsekakor privlačna embalaža in še posebno etiketa. Drugi način so cenena piva, ki jih varijo za mreže velikih marketov. Te etikete za manj kakovostna, a poceni piva so nedomiselne in ravno tako cenene, kot je pijača. To so poskusi iz obupa, da bi preživeli, drugi poskus pa so ogromne plastenke, od litrskih do dvolitrskih, ki jih krasi prevelika, plakatu podobna etiketa, tudi takšni napitki le malo koga prepričajo.

 

Deli s prijatelji