PARKIRIŠČE

Reinkarnirani 500 
iz poljskega Tychyja

Objavljeno 01. december 2015 18.30 | Posodobljeno 01. december 2015 18.30 | Piše: Aleš Kovačič

Italijanski Fiat je tik pred zimo prenovil fiata 500. Dva motorja, 13 barv karoserije, trije menjalniki in številne možnosti personalizacije.

Foto: Vinko Kernc

Italijanski Fiat, ki mu do ugodnejših finančno-poslovnih rezultatov v zadnjih letih pomaga ameriški Chrysler (skupaj sestavljata koncern FCA ali Fiat Chrysler Automobiles), je bil in je še vedno mojster majhnih, pravzaprav mini avtomobilov. Tovrstna zgodovina je bogata, potrjuje jo tudi fiat 500, ki se v nežno prenovljeni različici vozi v slovenski avtomobilski prostor. Je, in to povsem nesporno, italijanska zgodba o uspehu.

Priljubljeni malček

Fiat 500 se je rodil davnega 4. julija 1957 in bistveno pripomogel predvsem k italijanski, deloma pa tudi evropski (in slovenski oziroma jugoslovanski) množični motorizaciji. Številke so skoraj presunljive – malček je tedaj navdušil 3,8 milijona kupcev, kar je spoštovanja vredni dosežek v časih, ki so bili v vseh pogledih bistveno drugačni od današnjih.

Reinkarnacijo je doživel prav tako 4. julija, toda pet desetletij pozneje, 2007., ko je piemontski Torino na cesto postavil novega fiata 500. Ta še ni dosegel prodajnih številk predhodnika – prodali so 1,5 milijona vozil – a obeti so ugodni.

Fiat 500 ni nov, je prenovljen, tako v trivratni kot kabrioletski različici. Bolj ali manj se menda ve, kaj to pomeni – manjše spremembe zunanjosti, notranjosti, posodobitve, nove tehnologije, barve, dodatki ipd.

Drugačen, a še zmeraj lep

Točno v tem duhu je opravljena tokratna prenova. V dolžino se potegne do 357 centimetrov, dobil je novo masko, luči, spremenili so kromirane dodatke, tudi zadnji odbijač je nekoliko spremenjen. Morda utegnejo najbolj pasti v oči drugačne zadnje luči, ki imajo v sredini kovinski del v barvi karoserije. Ampak z vsem tem je latinski malček ohranil in še poudaril svojo simpatičnost oziroma čednost, nekaj, kar je bistveno za njegov tržni uspeh.

Notranjost utegne biti še naprej zgled tekmecem – lična, sveža, domiselna, a hkrati ergonomska, kar seveda ni slaba kombinacija. Tudi tukaj so spremembe previdne in premišljene: nova je sredinska konzola med sedežema, malce so popravili volan, drugačni sta stikali za odpiranje šip, sopotnik ima pred seboj zaprt predal ipd.

Ob 230-centimetrski medosni razdalji kakšnega posebnega prtljažniškega razkošja ne moremo in ne smemo pričakovati, a je mogoče velikost prtljažnika s podiranjem zadnjih sedežev, deljivih v razmerju 50/50, z osnovnih 185 litrov povečati na znosnih 550 (pri kabrioletu na 520). Da zadaj dovolj spodobno sedijo manjši in manj obilni, je seveda jasno.

Manj jasno je, zakaj trenutna ponudba motorjev ni pestrejša. Ta hip sta na voljo 1,2-litrski bencinski agregat, ki zmore 51 kW/69 KM (navora je za 102 Nm), in 1,3-litrski dizelski multijet s 70 kW/95 KM (200 Nm navora). Prihodnje leto naj bi bila izbira pestrejša, saj napovedujejo dva dvovaljna bencinska motorja twin air, ki bosta zmogla 62,5 oziroma 77 kW, in še motor easypower, ki ga bo poganjal bencin oziroma plin (51 kW). Za prenos moči na sprednji kolesni par skrbijo trije menjalniki, dva ročna (5- in 6-stopenjski) ter robotizirani dualogic.

Po okusu kupca

Pri Fiatu zelo poudarjajo možnost personalizacije, torej opremljanja avtomobila po lastnih željah in s tem tudi glede na globino žepa. Možnosti je precej. Opremska paketa sta dva, lounge in pop, pri čemer je mogoče pri prvem izbirati še med različicami cult, city in style. Karoserijskih barv je 13 (dve sta novi), v okviru tistega, čemur pravijo second skin, pa si je mogoče omisliti katero od šestih zunanjosti (ethnic, cosmo, cosmic, camouflage, navy in lord). In ni sporno, da so nekatere apeninsko izvirne, celo tako, da se lahko poslovite od anonimnosti.

Koliko so cene pripomogle k temu, da je bil fiat 500, ki ga izdelujejo v poljskem Tychyju, najbolje prodajani avto v najnižjem razredu na slovenskem trgu, je težko reči, a ta lovorika je že nekaj časa njegova. V najcenejši izvedbi – 1,2 pop, ročni 5-stopenjski menjalnik – je na prodaj za 10.990 evrov, v izvedenki lounge je za tisočaka dražji. Cene so višje za približno 700 evrov, a je, tako pri uradnem zastopniku Fiata pri nas, toliko več opreme. V lanskih devetih mesecih so v Sloveniji prodali 715 fiatov 500, kar je zelo spodoben dosežek. In letošnja predzimska pomada bi ga utegnila še nekoliko izboljšati. 

Deli s prijatelji