Francoski Peugeot, prvi ali morda drugi del koncerna PSA (zraven je še Citroën), ima dovolj bogato športno zgodovino, da si lahko privošči poslati na trg dirkaško izvedenko uspešnega 308 z oznako GTi. Avtomobil, ki ga niti manj pozorni ne spregledajo prav zlahka.
Prefinjenost
namesto bahaštva
Športno nabrite izvedenke že nekaj časa po zunanjosti niso izrazito mačistične in nabildane, ampak svoj značaj zamaskirajo z vrsto zunanjih in notranjih dodatkov, ki pa vendarle ne dopuščajo posebnih dvomov. Prav zaradi tega se ta hip po avtomobilskem svetu vozi dokaj malo športnih različic, ki bi se navzven dokazovale s kakšnim izjemno velikim spojlerjem, nekajcentimetrsko oddaljenostjo od tal, gumami, ki tako rekoč štrlijo izpod blatnikov ipd. Športna prefinjenost je nadomestila nekdaj skoraj primitivno bahaštvo. Točno v tej maniri je narejen tudi peugeot 308 GTi.
Čeprav je mogoče izbirati med sedmimi barvami karoserije, se zdi, da mu zelo pristaja rdeča. V tem odtenku so zavorne čeljusti, rdeči so šivi na izjemno dobrih sprednjih sedežih, vedno je rdeč napis Peugeot na motorni maski in še marsikaj. V primerjavi z običajnimi različicami je GTi za 11 milimetrov nižji oziroma bolj potisnjen k tlom, ima širša koloteka (spredaj za občutnih 11, zadaj le za milimeter), na očem zelo všečnih karbonskih črno-sivih platiščih (štiri tehtajo komaj 9,2 kilograma!) pa so nameščene Michelinove gume pilot sport dimenzij 235/35 ZR 19. Verjetno so prav platišča s širokimi pnevmatikami, dvojni izpuh na zadku in črno zamrežena maska na sprednjem delu najočitnejši dokazi drugačnosti oziroma športnosti – če si človek že ne omisli rdeče-črne zunanjosti, ki jo opazijo tudi tovrstno manj nadarjeni. A dvobarvna karoserijska podoba ni brezplačna – stane dodatnih 1200 evrov!
Peresna kategorija
Sprednja sedeža sta resnično dirkaška – z bočnimi oporami, kombinacijo usnja in alkantare povezujejo rdeči šivi, stopalke so aluminijaste, volan ima na vrhu oziroma na sredini rdečo oznako – kot se za športnika spodobi. A čeprav je 308 GTi vrh tistega, kar galska hiša ponuja pri tem francoskem golfu, je vse drugo običajno in uporabno – vključno z dovolj velikim prtljažnikom (470 litrov), zelo solidnim sedenjem na zadnjih sedežih in še čim.
Toda bistvo je, logično, motor. To je 1,6-litrski turbobencinski štirivaljnik, precej podoben tistemu, ki se vrti v roadsterju RCZ R. Številke so kar spoštljive: 200 kW/270 KM pri okroglih 6000 vrtljajih v minuti in 330 Nm navora! Vse to zagotavlja upravičenost naziva GTi, kajti po tovarniških podatkih – slovenska predstavitev je bila, žal, zgolj statična – zmore ta peugeot največ 250 km/h (hitrost je elektronsko omejena) in se do 100 km/h pripelje v točno šestih sekundah.
Pogon gre prek 6-stopenjskega ročnega menjalnika na sprednji kolesni par, da je prenos na kolesa učinkovit, pa skrbi tudi 35-odstotna zapora diferenciala. K boljši oziroma učinkovitejši zmogljivosti tega galskega dirkalnika za vsak dan pripomore tudi skromna teža, kajti v tovarni pravijo, da je avtomobil s svojimi 1205 kilogrami (brez voznika) najlažji med tekmeci (opel astra OPC, ford focus ST, vw golf GTi). Podatek o razmerju med težo in KM, bistven za dirkaško-športni karakter, ne dopušča dvomov, saj ena konjska moč vleče oziroma skrbi za 4,46 kilograma teže avtomobila. Obetavno!
Peugeot 308 GTi naj bi bil po tovarniški oziroma marketinški domnevi najbolj po volji moškim, starim več kot 40 in manj kot 50 let. Recimo, da bo to držalo, vsaj približno. Ampak malo starejši ali malo mlajši se bodo morali strinjati tudi s ceno, saj je avto na prodaj za 31.160 evrov. In recimo, da drži napoved, po kateri le še do konca leta velja popust, ki ceno galskega vsakdanjega dirkalnika zniža na 28.290 evrov.