BONTON

Kdaj naj telefon molči

Objavljeno 31. oktober 2015 08.00 | Posodobljeno 31. oktober 2015 08.00 | Piše: M. F.

Vsesplošna uporaba mobilnih telefonov velikokrat na stranski tir postavlja pravila lepega vedenja.

Nedosegljivost je pravica vas in drugih.

Prenosni telefoni so postali nujno zlo. Res je sicer, da prinašajo številne prednosti, a imajo tudi slabo plat. Mnogi od nas pričakujejo, da bomo vedno in povsod dosegljivi ter pripravljeni nuditi pomoč ali samo klepetati. Morda to pričakujete tudi sami in tedaj, ko v roke vzamete telefon, da bi nekoga poklicali, ne pomislite, da trenutek lahko ni najprimernejši. Kdaj velja s klicem počakati?

  • Klici v prezgodnjih jutranjih, poznih večernih urah ali tik ob začetku oziroma koncu delavnika niso sprejemljivi. Prav tako tudi ne v času, ko je večina pri obedu. Torej nikar nikogar ne kličite pred 9. uro, po 20. uri ter od 12h do 14h in od 18h do 19h.
  • Prazniki, dopusti in nedelje so namenjeni družini. Sodelavcev takrat ne motite s službenimi zadevami, prijateljic pa ne z neobveznimi klepeti. Z njimi počakajte na delovne dni.
  • Če nekoga ne morete doklicati, pa bi morali z njim nujno govoriti, ga pokličite le enkrat, nato pa mu pošljite kratko sporočilo, naj vas takoj, ko bo lahko, pokliče nazaj.
  • Izogibajte se nadležnemu vztrajnemu klicanju ali pošiljanju kratkih sporočil. Klicani bo klic, ko bo lahko, zagotovo vrnil.
  • Kratka sporočila naj bodo prej kot pravilo nujno zlo. Zaradi njih namreč kaj lahko pride do napačnega razumevanja v komunikaciji.
  • Zapomnite si: čeprav imate prenosni telefon, to ne pomeni, da morate biti dosegljivi 24 ur na dan. Tako kot vsak imate pravico biti nedosegljivi tudi sami. Upoštevajte svojo pravico in spoštujte pravico do tega tudi pri drugih. 
Deli s prijatelji