Suzuki je ena od slednjih, pravzaprav je precejšnja izjema, saj se ukvarja predvsem z majhnimi modeli.A je z njimi vseeno neke vrste velikan, na leto imajo več kot tri milijone kupcev, največ doma na Japonskem, veliko pa še drugje v Aziji. Stranke, sicer ne v izjemnih količinah, ima Suzuki že leta tudi v Evropi. Tod celo izdelujejo nekatere avtomobile, čeravno ne tokratnega glavnega junaka – novega swifta.
Swift že od nekdaj in tudi danes, ko vozi v tretji oziroma četrti generaciji (kakor kdo šteje), nastaja na Japonskem. Je pa na njem vseeno kaj evropskega, oblikovalske smernice so bile zasnovane v Italiji, kjer ima Suzuki evropski oblikovalski center. Slednje se pozna, swift ima všečno pojavo, drugačen je od tekmecev, deluje lahkotno, mnogo bolj igrivo od recimo germanske konkurence.
Tudi malo krajši
Lahkotna pa ni le podoba, swift je tudi po gradnji lahek avtomobil; za 120 kilogramov so ga olajšali glede na prejšnjo generacijo, njegova masa lahko v najlažji izpeljanki znaša le 840 kilogramov! Rahlo so ga tudi skrajšali, sicer le za 1,3 centimetra, pa vseeno, zdaj meri še bolj kompaktnih 384 centimetrov. Na drugi strani ima avtomobil malce daljšo medosno razdaljo, kar pomeni, da je znotraj solidno prostoren. Tudi na drugi klopi in v prtljažniku, ki ima pač nekaj stopnice in tudi pri podiranju zadnje klopi nastane siten rob. Spredaj pa voznik in sosed sedita zelo dobro, sedali so pripravili z veliko občutka. Za volanom bi bilo lahko okolje malce manj sivo in plastično, ampak po drugi strani prikazovalniki in števci niso preveč razmetani, so kar dobro pregledni. Še posebno v višji opremi si boste na prikazu med merilnikoma vrtljajev in hitrosti lahko ogledali številne podatke. Sredinski večfunkcijski prikazovalnik na dotik je že znan iz vitare in o njem ne moremo reči nič slabega.
Brez dizla
Japonci v resnici nikoli niso marali dizla, kot da bi ves čas vedeli, da ni tako zelo čist, kot smo se slepili v Evropi. In Suzuki v swiftu dizla tudi ne ponuja; na voljo sta le dva bencinska motorja, starejši je večji 1,2-litrski štirivaljnik (moč 66 kW/90 KM), novejši je manjši turbotrivaljnik s prostornino enega litra (moč 82/111 KM). Oba sta lahko pripravljena tudi v izvedbi blagega hibrida za še nižjo porabo, swift je lahko poleg sprednjega pogona v kombinaciji s štirivaljnikom gnan celo na vsa štiri kolesa, česar pri tekmecih zlepa ne boste doživeli.
Avtomobil je lahkoten in natančen tudi na cesti, prej trši kot mehkejši, kar ni nič slabo, le kako luknjo bi lahko bolj zadušil. Skoraj bi pozabili, da ima swift poslej le še pet vrat, drugi par se odpira s kljukama, ki sta vdolbeni v karoserijo, kar smo nekoč doživeli prav pri italijanskih avtomobilih.
Swift bo sčasoma pripravljen še v športnejši izpeljanki, ki bo zanj že tradicionalna. Ampak kot rečeno, se to še bo zgodilo, model običajne izvedbe se tudi pri nas že prodaja, cene se začenjajo pri 10.500 evrih.