NASVET – ZAKRPAJMO PNEVMATIKE

Preluknjano pnevmatiko se splača zakrpati

Objavljeno 24. april 2017 21.00 | Posodobljeno 24. april 2017 21.06 | Piše: Alenka Kociper

Kaj storiti, če ostanemo sredi ceste s prazno avtomobilsko pnevmatiko? najbolj varno je poklicati avtovleko, kdor si upa, bo kolo zamenjal z rezervnim. Tretja opcija je krpanje pnevmatike, ki je najbolj komplicirano, zanesljivo pa le v posebnih primerih. Kako se lotiti popravila, nam je pojasnil vulkanizer Stanko Špan.

Mojster vulkanizer Stanko Špan je preluknjano pnevmatiko zakrpal v 20 minutah. Foto A. K. Baribal

Oni dan je spustila pnevmatika na mojem kolesu. Seveda nisem vedela, zakaj, bila je pač prazna, ko sem se hotela peljati. Pa poprosim najstniškega sina, naj pogleda, ali se da zakrpati ali bo treba kupiti novo. Medtem ko sem čakala, sem se lotila gospodinjenja, da ne bi šel čas v nič. Še preden je bilo perilo obešeno, mi moj spretnež pravi, da je kolo popravljeno: »Luknjo sem zakrpal, lahko se pelješ!« Hja, če mulca ne bi bilo doma, bi v mesto morala pač peš, kolo pa odpeljati k bližnjemu serviserju. Prepričana sem, da nas je veliko takih kolesarjev, kaj šele avtomobilistov, ki smo ob počeni pnevmatiki povsem nemočni.

Pripomočki za popravilo v kompletu

Kar zadeva avtomobilske pnevmatike priznam, da sem živela v prepričanju, da v sili pač zamenjaš kolo z rezervnim in se pelješ naprej. Če ne gre drugače, pokličeš avtovleko. Pa so me podučili, da nekateri avtomobili rezervnega kolesa sploh nimajo. »Gre za novejše avtomobile, proizvajalec s tem zmanjša težo vozila in prihrani nekaj dodatnega prostora v avtomobilu. Namesto kolesa imajo komplet za popravilo predrte pnevmatike, ki običajno vsebuje kompresor in polnilo, neke vrste lepilo, ki ga skozi ventilček s pomočjo kompresorja iztisnemo v pnevmatiko in potem dopolnimo z zrakom,« nam je pojasnil vulkanizer Stanko Špan iz Avtoservisa Špan, d. o. o., v Ljubljani.

Po njegovih besedah precej preprosto, vendar le ob predpostavki, da je poškodba pnevmatike preprosta.

»Tako popravilo bo uspešno le, če je poškodba nekje na tekalni površini, pa tudi prevelika ne sme biti. Pri nepravilnih poškodbah boste le brez koristi izpraznili pločevinko lepila, seveda bo potem treba kupiti novo, če ima vozilo elektronski ventil, bo treba zamenjati tudi tega, ki pa ni poceni, saj je tesnilno maso, ki je zelo lepljiva, težko očistiti s tipala,« je do popravljanja pnevmatike po načelu sam svoj mojster precej skeptičen naš sogovornik.

Vulkanizer nam s popravilom prihrani precej denarja

»Seveda je takšno pnevmatiko še vedno mogoče popraviti, vendar naj to stori izurjeni mojster. Ta vam bo pokazal, kakšna sta platišče in pnevmatika znotraj po vašem posegu, za čiščenje pa bo porabil precej časa in vode,« opozori mojster Špan, ki zato pri vozilih, ki nimajo rezervnega kolesa, voznikom svetuje drugačno rešitev, najbolje kar avtovleko.

Boljši vulkanizerski servisi so usposobljeni, da na prvi pogled uničeno, presekano pnevmatiko popravijo, to je vulkanizirajo, vstavijo nova platna na poškodovano mesto in ji omogočijo varno uporabo do njene izrabe. Vredno razmisleka: »Takšno popravilo običajno stane približno 20 odstotkov cene nove pnevmatike,« pravi Stanko Špan. Voznikom, ki se z avtom brez rezervnega kolesa odpravljajo kam v odročne kraje, svetuje, naj vozilo v takem primeru opremijo s kolesom, pri tem pa naj ne pozabijo na orodje, dvigalko in ključ.

Sicer proizvajalci nenehno iščejo rešitve za zagate s poškodovanimi pnevmatikami. »Na trgu je pnevmatika, ki omogoča vožnjo do približne hitrosti 80 km/h tudi s prazno pnevmatiko, ki pa je precej težja, dražja in po pripovedovanju uporabnikov neudobna. Ima še eno slabo lastnost, po daljši vožnji brez pravega polnilnega tlaka je ni več mogoče popraviti, ampak samo zamenjati z novo,« nam je pojasnil mojster Špan. Vsaka še tako dobra zamisel ima pač tudi slabo stran.

 

Deli s prijatelji