PREPRIČANI, DA JE ŽRTEV

Kopilotov oče vztraja: To so dokazi, da Andreas Lubitz ni kriv

Objavljeno 24. marec 2017 16.33 | Posodobljeno 24. marec 2017 16.32 | Piše: P. Pa.

Strokovnjak za letalstvo pravi, da česa takega v svoji karieri še ni videl. Prepričan je, da so preiskavo opravili površno.

DÜSSELDORF – Danes minevata natanko dve leti od strmoglavljenja letala družbe Germanwings v francoskih Alpah, v katerem je ugasnilo 150 življenj. Preiskovalci so zaključili, da je letalo namerno strmoglavil kopilot Andreas Lubitz, ki se je zaklenil v pilotsko kabino in popeljal potnike v smrt. Njegova družina ugotovitvam nasprotuje in vztraja, da je tudi 25-letnik žrtev in ne storilec.

Prepričani, da je tudi Andreas žrtev

Njegov oče, ki je danes stopil pred novinarje in predstavil ugotovitve lastne preiskave, pravi, da je njegova žalost drugačna od žalosti ostalih družin, ki so v tej tragediji izgubili svojce. »Živeti moram s tem, da sem izgubil sina, in s tem, da našega sina predstavljajo kot psihično labilnega množičnega morilca. Moram živeti s tem, da mojega sina predstavljajo kot človeka, ki je bil depresiven. Zaradi te bolezni se je zdravil leta 2008 in 2009, se pozdravil in uspešno zaključil šolanje za pilota. Kar se tiče informacij, da je izgubljal vid, ne držijo,« je dejal Günter Lubitz. Izjavo se je odločil podati ob obletnici zato, ker je tudi sam član družin, ki so bile žrtve te tragedije. Ob tem je apeliral na medije in javnost, naj spoštujejo njihov dom in sinov grob.

image

 

Na novinarski konferenci je nastopil tudi Tim Van Beveren, strokovnjak na področju letalstva, ki ne more verjeti, da so francoski preiskovalci v samo dveh dneh zaključili preiskavo in sklenili, kaj je vzrok strmoglavljenja. »Take preiskave običajno trajajo leta.« Povedal je še, da se na posnetku črne skrinjice sliši dihanje, a je bil posnetek tako slab, da rekonstrukcije ni bilo mogoče narediti, zato je zaključke francoskih preiskovalcev označil za špekulacije.

Težave s kljuko

»V svoji 25-letni karieri še nisem doživel česa takega,« je dejal in dodal, da se na posnetku sliši dihanje, a se ne ve, ali je bil Lubitz pri zavesti ali ne. Ob tem je povedal še, da strokovnjaki niso preverili, ali je bilo letalo sploh v stanju za letenje, saj naj bi mu pred kratkim poteklo dovoljenje, zato naj ne bi smelo biti niti v zraku. »Sumljiva je tudi predpostavka, da se je zaklenil v kabino, saj se je kar nekajkrat zgodilo, da se je kljuka zataknila. Menda naj bi se zaradi tega pred tem v kabino že zaklenila dva pilota, ki so ju morali rešiti iz kabine. To sem izvedel, a tega niso preverjali,« je dejal.

V nadaljevanju je še povedal, da črna skrinjica, ki je nosila podatke o padcu letala, ni bila čipirana, prav tako pa obstaja velika verjetnost, da se je letalo ujelo v turbulenco, ki je radar ne prikazuje. »Govoril sem s piloti, ki so na ta dan vozili po tej poti. Povedali so, da so zaradi te turbulence izbirali nižjo višino leta.« Strokovnjak je še povedal, da dokumenti o preiskavi niso razumljivi niti niso kronološko urejeni, kar je proti pravilom. Opozoril je tudi, da policija ni našla motiva, ki bi pojasnil, zakaj naj bi zrušil letalo.

Na konferenci so še dejali, da se kopilot nima možnosti braniti, proti njemu pa tudi ni dokazov. »Če obstajajo dokazi, naj jih tisti, ki jih imajo, predstavijo javnosti. Prosimo, ločite med fikcijo in resnico,« je še dodal preiskovalec.

 

Deli s prijatelji