TOVORNI IN POTNIŠKI

Pri Jesenicah ena najhujših železniških nesreč: 34 potnikov ranjenih

Objavljeno 05. julij 2014 10.40 | Posodobljeno 05. julij 2014 10.46 | Piše: Špela Ankele

Strojevodja vlaka Andrej Ponikvar že uvodoma zatrdil, da ni kriv.

Štiriintrideset ranjenih potnikov v drugi najhujši železniški nesreči pri nas. Foto: Boštjan Fon

KRANJ – Na okrožnem sodišču so nadaljevali sojenje strojevodji Andreju Ponikvarju. Obtožnica ga bremeni povzročitve prometne nesreče iz malomarnosti. Obtoženi je pred dvema letoma na jeseniški železniški postaji vodil potniški vlak, ki je tistega avgustovskega popoldneva trčil s tovornim. V drugi najhujši železniški nesreči pri nas je bilo 34 potnikov ranjenih, med njimi sedem huje. Strojevodja Ponikvar je krivdo že zanikal. Že na uvodni obravnavi je obramba podčrtala predvsem, da ni dokazov, ki bi potrjevali, da je Ponikvar prepeljal rdečo luč. Za očitano kaznivo dejanje kazenski zakonik predvideva do pet let zapora. Če bi obtoženi krivdo priznal, bi na predobravnavnem naroku okrožna državna tožilka zanj predlagala enoletno zaporno kazen.

Pred sodnico Andrijano Ahačič so se včeraj zvrstili zaposleni na Slovenskih železnicah, ki so bili med trkom na jeseniški postaji oziroma so sodelovali pri preiskavi te nesreče. Vodja prometa na omenjeni postaji se je spomnil, da je tik po nesreči slišal prometnika, ki je kar malo panično zavpil: »Karambol!« Priča je povedala še: »Tovorni vlak je imel normalen dovoz na postajo, potniški vlak pa... Ne vem, kakšne barve signal je imel, a od leta 1987, odkar delam, naprave še nikoli niso pokazale drugače, kot bi morale pokazati. Potniški vlak torej ne bi smel imeti dovoljenja za izvoz, toda tega seveda ne morem trditi, saj nisem videl signalov.«

Na prostor za priče je stopil tudi strojevodja, ki je sodeloval pri rekonstrukciji te nesreče. »Takrat smo naredili nekaj voženj čez signal, ki je tistega dne kazal pot potniškemu vlaku. Ugotovili smo, da bi se zadeva malo drugače končala, če bi se aktivirala naprava za avtostop. Če ne drugega, bi se vsaj znižale hitrosti,« je dejal in poudaril, da bi se po prevozu rdeče luči hitrost torej takoj znižala. »Glede na naše ugotovitve strojevodja Ponikvar ni prevozil rdeče, saj v primeru prevoza rdeče luči naprava avtostop takoj aktivira zaviranje,« je bila jasna priča. Sojenje se bo nadaljevalo po sodnih počitnicah, in to na začetku septembra.

Deli s prijatelji