NESREČA

Leto dni po balonarskem peklu pri Igu štirje še bolehajo

Objavljeno 18. avgust 2013 12.22 | Posodobljeno 18. avgust 2013 12.24 | Piše: D. P., STA

Na balonu je bilo 32 oseb – 30 potnikov, pilot in kopilot. Na kraju nesreče so umrli štirje ljudje – družina iz Ljubljane ter še ena ženska.

LJUBLJANA – Slabo leto po balonarski nesreči na ljubljanskem Barju, ki je zahtevala šest življenj, je večina poškodovanih že zdravih, štiri pa še vedno pestijo zdravstvene težave. Medtem je policija na tožilstvo v zvezi z nesrečo že naslovila ovadbo, a jo mora na zahtevo tožilstva še dopolniti. Počakati je treba tudi na končno poročilo pristojnega ministrstva. Najhujša balonarska nesreča pri nas se je zgodila nekaj pred 8. uro 23. avgusta lani med pristajanjem balona v bližini Iga.

Je bil kriv veter?

Po prvih ugotovitvah je do nesreče prišlo zaradi striženja vetra pri tleh, zaradi česar so nastale težave pri upravljanju balona. Prav tako se je izkazalo, da pilot ni imel veljavne licence, potrebnega spričevala letalskega prevoznika pa, enako kot vsi ostali ponudniki komercialnih poletov z baloni v Sloveniji, ni imelo niti podjetje Balonarski center Slovenija, d. o. o., ki je organiziralo omenjeni let.

Poročilo sledi

Vodja službe za preiskovanje letalskih nesreč na ministrstvu za infrastrukturo in prostor Roman Rovanšek je septembra lani ob predstavitvi uvodnega poročila preiskave dejal, da preiskava ni razkrila končnih vzrokov za nesrečo. Na te bo treba počakati do izdaje končnega poročila sektorja za preiskovanje nesreč in letalskih incidentov. Kot je v petek pojasnil Rovanšek, je preiskava končana, poročilo pa bodo objavili septembra, zato o izsledkih še ni mogel govoriti.

Na balonu je bilo 32 ljudi – 30 potnikov, pilot in kopilot. Na kraju nesreče so umrli štirje ljudje –  družina iz Ljubljane ter še ena ženska. Bili so tako hudo poškodovani, da je njihovo identiteto lahko dokončno potrdil šele inštitut za sodno medicino.

Dva umrla pozneje

14 udeležencev poleta je bilo težko poškodovanih – 10 so jih morali takoj po prihodu v ljubljanski klinični center oživljati –, 14 pa lažje. Zaradi prezasedenosti so dva hudo poškodovana odpeljali v mariborski univerzitetni klinični center, enega moškega, ki se je v nesreči opekel, v celjsko bolnišnico, eno žensko, ki je utrpela več zlomov, pa v jeseniško. Pet lažje poškodovanih so odpeljali v bolnišnico v Novo mesto. Ena od poškodovank, ki so jo zdravili v Ljubljani, in en poškodovanec, ki je bil na zdravljenju v Mariboru, sta pozneje umrla. Utrpela sta 65- oziroma 60-odstotne opekline.

Od 18 preživelih poškodovancev, ki so jih zdravili v Ljubljani, jih je 14 povsem zdravih in so aktivni kot pred nezgodo, je pojasnil vodja urgentnih travmatoloških ambulant Anže Kristan. Dva poškodovanca imata zaradi poškodb še nekaj manjših zdravstvenih težav, dva pa zaradi posledic opeklin potrebujeta še dodatne operativne posege, da bi se jima povrnile vse funkcije. Poškodovanec, ki se je zdravil v Mariboru, je zdravljenje zaključil.

V mariborskem univerzitetnem kliničnem centru so še pojasnili, da večino stroškov zdravljenja opeklin in njihovih posledic, ki povzročajo funkcionalne motnje, krije zdravstvena blagajna.

Kako do odškodnin?

Oškodovanci imajo možnost vložiti odškodninski zahtevek na Zavarovalnico Triglav, kjer je bil zavarovan ponesrečeni balon. A tega še niso storili vsi, zato škoda še ni v celoti ocenjena, so sporočili iz omenjene zavarovalnice. Zahtevki se določajo v skladu z zakonom, veljavno sodno prakso in vsemi okoliščinami primera, so še dejali. Podrobnejših podatkov pa v zavarovalnici niso želeli razkrivati, češ da gre za poslovno skrivnost, prav tako jih zavezuje zakon o varovanju osebnih podatkov, so poudarili.

V odvetniški pisarni Čeferin pravijo, da je zavarovalnica, pri kateri je zrakoplov zavarovan – zavarovan pa obvezno mora biti –, skladno z zavarovalno pogodbo in s splošnimi in posebnimi določili o odškodninski odgovornosti, zavezana k izplačilu odškodnine za škodo, ki nastane potnikom ali tretjim osebam. Če med oškodovancem in zavarovalnico ne pride do sklenitve zunajsodne poravnave, lahko oškodovanec zoper zavarovalnico začne sodni postopek za plačilo odškodnine.

Ob tem so izpostavili, da je zavarovalna vsota določena pogodbeno in za primere obveznih zavarovanj v prometu tudi omejena s predpisanim minimalnim zneskom. S tem se omejuje obveznost zavarovalnice, tudi če je obseg škode večji, so še pojasnili v omenjeni odvetniški pisarni. Če bi se zgodilo, da se zavarovalna vsota izčrpa, ostane možnost uveljavljanja odškodnine od lastnika, zakupnika, uporabnika ali operaterja.

Ovadba vložena

Nesrečo bodo morda obravnavali tudi na kazenskem oddelku sodišča. Ljubljanski policisti so namreč eno osebo ovadili zaradi suma storitve kaznivega dejanja povzročitve splošne nevarnosti, po neuradnih podatkih medijev gre za pilota. Ovadbo morajo zdaj na poziv tožilstva sicer dopolniti s prevodom neke listine.

V ljubljanski policijski upravi pravijo, da so v obsežni in zahtevni kriminalistični preiskavi sodelovali z več strokovnjaki z različnih področij, denimo s službo za preiskovanje letalskih nesreč pri ministrstvu za infrastrukturo in prostor ter z Agencijo RS za okolje. Opravili so razgovore s preživelimi potniki, pričami in piloti, ki se ukvarjajo s podobno dejavnostjo. Pridobili so tudi vse potrebne podatke od proizvajalca balona ter zasegli več dokumentov in tehničnih naprav.

Deli s prijatelji