MALOMARNOST ALI NE?

FOTO: Katarina se je odpravila proti avtobusu, a jo je prej povozil

Objavljeno 18. marec 2017 20.30 | Posodobljeno 18. marec 2017 20.30 | Piše: Aleksander Brudar

Uroš Brvar vztraja, da 71-letnice s smetarskim vozilom ni povozil iz malomarnosti.

Brvar trdi, da ženske, ko je speljal pri teh smetnjakih, ni mogel opaziti in da ni bil malomaren. Foto Marko Feist

LJUBLJANA – Andreja Sokač, hčerka 71-letne Katarine Sokač, ki je pred dvema letoma umrla pod kolesi smetarskega vozila, je ob spominih na tragično sredino dopoldne komaj zadrževala solze. Mamo je takrat tudi zadnjič slišala po telefonu, saj jo je le nekaj minut zatem, ko sta odložili slušalko, doletela tragična nesreča. Kot je pred sodnico Ireno Škulj Gradišar razlagala Sokačeva, sta bili dogovorjeni, da se vsakič, ko se mama odpravi od doma, slišita. »Ob pol devetih me je poklicala in rekla, da gre od doma, na avtobus,« je povedala. Pri tem je po njenem ubrala običajno pot. Do smetnjakov, kjer se je 11. februarja 2015 slabih petnajst minut pred deveto zjutraj zgodila tragedija, bi morala po besedah priče pripešačiti z desne strani tovornjaka, gledano v smeri njegove vožnje. »Večkrat sva skupaj hodili po tej poti na avtobus, zato vem, da je bila ta pot,« je bila prepričana Sokačeva in še dodala, da ji obtoženi Uroš Brvar nikoli ni izrekel sožalja niti ni prišel na pogreb nesrečne gospe. »Gospoda prvič vidim,« je končala.

Trdi, da
 ženske ni opazil

Tožilstvo Brvarju očita, da je povzročil prometno nesrečo iz malomarnosti, ki ima za posledico smrt ene ali več oseb, za kar je po kazenskem zakoniku zagrožena kazen do osmih let zapora. Prepričano je, da bi nesrečo lahko preprečil, če bi bil pri speljevanju bolj pozoren. V tistem trenutku naj bi namreč zgolj čakal na znak svojih kolegov, ki sta potem, ko sta spraznila smetnjake, stopila na prostor na zadnjem delu tovornjaka in mu dala znak, da lahko spelje. Pri tem je trčil v 71-letnico, tako da je padla, ter jo s prednjim levim kolesom tovornjaka najprej dva metra potiskal pred seboj, nato pa tako povozil, da je nesrečnica umrla na kraju dogodka.

Obtoženi se sicer zagovarja, da je bila Sokačeva v položaju, kjer je ni bilo mogoče opaziti, sam pa da je preveril prav vsa ogledala in šele nato speljal. »Če bi kar koli zaznal, bi se ustavil,« je povedal Brvar, ki je uvodoma obžaloval, da se je zgodila tragična nesreča. Sicer ne ve, iz katere smeri je pred tovornjak prišla Sokačeva, ki je nosila temna oblačila. Je pa menil, da je morala stati pred levim sprednjim delom tovornjaka, pa še to čisto blizu. Iz kabine je ni mogel videti, pogled nanjo pa so zakrivala tudi varnostna ogledala.

Kriva temna oblačila in ozadje

Da je verjetno res tako, je v dopolnjenem izvedenskem mnenju podal izvedenec za analizo prometnih nezgod Janez Kopač. Po njegovem ogledalo na desni zunanji strani vozila »ne pokaže z veliko zanesljivostjo, da je oseba tik pred levim sprednjim delom tovornjaka, ker jo črni zabojniki za smeti absorbirajo«. Menil je tudi, da se voznik – če je bil pripet z varnostnim pasom – ni mogel tako dvigniti iz sedeža, da bi lahko videl tudi pred tovornjak. »Bila je ena čudna situacija zakritja gospe in pri speljevanju je prišlo do nesreče.« 

Deli s prijatelji