UKRADENI SCENARIJ

Reese na zatožni klopi

Objavljeno 10. december 2017 08.00 | Posodobljeno 10. december 2017 08.15 | Piše: T. P.

Zgodba, danes znana kot hit Ni je več, naj bi zrasla v glavi Leslie Weller.

Za film Ni je več je sprva žela hvalo, zdaj se bo morala braniti pred sodiščem. FOTO: Guliver/Getty Images

Ko je leta 2012 na knjižne police prišel psihološki triler Ni je več, je zanetil histerijo med ljubitelji pisnega suspenza, zato je uspešnica izpod prstov Gillian Flynn kaj hitro pristala na seznamu uspešnic New York Timesa. Ogrela pa je tudi filmske ustvarjalce, ti so odkupili pravice za filmsko priredbo, Flynnova je svoje delo prevedla še v scenarij, na producentski stolček filma, ki se je izkazal za prav tolikšen uspeh kot knjiga, pa je sedla Reese Witherspoon.

Preveč je podobnosti, da bi lahko šlo za naključje.

A če je blondinka za svoj producentski podvig nato žela hvale, je zdaj s pisateljico in režiserjem Davidom Finchrom pristala na vroči zatožni klopi. Pred sodnika jih je namreč privedla Leslie Weller, ki trdi, da so ji ukradli scenarij izpred 12 let in nato želi zasluge, tako kritiške kot denarne.

Večina sveta je z navdušenjem brala knjigo in nato gledala film, ki se mu je kritiška srenja priklonila tudi z nominacijo za zlati globus za najboljši scenarij in režijo, Wellerjeva pa je ob tem doživljala déjà vu. Zgodba ji je bila še preveč znana, saj je leta prej zrasla v njeni glavi. Čeprav je videla nekaj razlik, je bil to scenarij z naslovom Out of the Blue, ki ga je 2005 poslala scenarističnemu svetovalcu, a to ni obrodilo nikakršnih sadov. No, vsaj takih ne, ki bi jih žela sama. Prepričana je, da je svetovalec njeno delo posredoval pomembnejši živini, nato so si drugi prisvojili njeno delo.

Preveč je podobnosti, da bi lahko bilo naključje. V središču je obakrat – pri njej in nato pri knjigi ter filmu – zakonski par, ki se odtujuje drug od drugega. V središču obeh zapletov je žena, ki ni vsakdanja, prijazna in normalna, ampak prikrita psihopatinja, ki možu podtakne zločin. Vselej je žena tista, ki žanje vsesplošno podporo in naklonjenost, medtem ko moža počasi začne okolica sovražiti, na koncu pa si sovraštvo javnosti prislužita oba. Zgradba obeh zgodb je torej pretirano identična. Dokončno jo je prepričal prizor s kladivom, zaradi katerega vsi menijo, da je kriv mož – in je Leslie spoznala, da gre za njeno zgodbo. Zatorej – tožba. Četudi še ni znano, kolikšen znesek bo Wellerjeva zahtevala. 

Deli s prijatelji