OPERA

Spektakularni pristanek Holandca

Objavljeno 21. januar 2013 08.20 | Posodobljeno 21. januar 2013 08.20 | Piše: Ajda Janovsky

Wagnerjeva opera Leteči Holandec ni napolnila Gallusove dvorane, občinstvo pa so presenetile izzivalne, celo erotične projekcije.

Balerina Ana Klašnja, ki jo bomo v kratkem spremljali na televiziji kot žirantko v oddaji Slovenija ima talent, je prišla v družbi baletnika Lucasa Zuschlaga. Foto: Mediaspeed.net

V Cankarjevem domu so v petek zvečer prvič po skoraj tridesetih letih uprizorili znamenito opero Richarda Wagnerja Leteči Holandec. Leto 2013 velja za Wagnerjevo leto, saj bi slavni skladatelj letos praznoval 200. rojstni dan, in ker se je že nekaj časa šušljalo, da bo predstava v režiji Matjaža Bergerja, s kostumi Alana Hranitelja in prvovrstnimi glasbenimi mojstri res nekaj posebnega, ni nič čudnega, da so Gallusovo dvorano, a ta vseeno ni bila polna do zadnjega sedeža, zasedli ne le ljubitelji opere, ampak tudi radovedneži. Ti so se hoteli na lastne oči prepričati, kako je videti oder, ki ga prekriva 17 ton soli in nad katerim lebdi kitovo okostje v naravni velikosti.

In imeli so kaj videti, saj jim je poleg obeh omenjenih spektakularnih elementov scenografije Holandec postregel še s kupom drugih zanimivosti, ki so bile prava paša za oči: z izzivalnimi, celo erotičnimi projekcijami, ki so prekrivale celotno površino snežno belega odra, z elegantnimi, zgolj belimi kostumi Alana Hranitelja in igro belih, rdečih in modrih luči, ki je poudarjala dramatične elemente zgodbe o zakletem mornarju, ki ga prekletstva lahko reši le ljubezen zveste žene.

Po predstavi še zabava v preddverju

Nabor opernih izvajalcev, v katerem ni manjkalo najuglednejših domačih in tujih imen, je požel bučen aplavz: poleg dirigenta Aleksandra Markovića in glavnih moških solistov Andreja Maslakova in Branka Robinšaka je največje navdušenje občinstva požela sopranistka Maida Hundeling v vlogi Holandčeve ljubezni Sente: deležna ni bila le ploskanja, ampak tudi glasnih odobravajočih vzklikov.

Po dve uri in pol trajajoči predstavi so lahko izbranci, ki so bili povabljeni na zabavo v kletnem preddverju Cankarjevega doma, ob jedači in pijači poklepetali z ustvarjalci opernega spektakla: v slogu romantične tematike opere so druženje obarvale rdeče vrtnice, ki so jih ustvarjalci prejeli na odru in od katerih se mnogi tudi pozneje niso hoteli ločiti, ter zakuska, v kateri so prevladovale slaščice, ki so po tragičnem koncu Holandčeve ljubezenske zgodbe šle še kako v slast.

Deli s prijatelji