NA EKS

Slovenija končno na evropskem modnem zemljevidu?

Objavljeno 10. december 2017 23.16 | Posodobljeno 10. december 2017 23.18 | Piše: Danica Lovenjak
Ključne besede: komentar

Samostojne modne revije stanejo več kot 10.000 evrov – to je izračun brez materialov za izdelavo.

Melinda Rebrek. Foto: Mimi Antolovič

Pravijo, da se zgodovina ponavlja. V nekaterih stvareh resda, sploh če pogledamo modo iz 90. let. Raztrgane kavbojke, odprta ramena, vojaški škornji so le nekateri trendi iz leta 1990, ki jih ponovno obujamo. Če so ovratnice, imenovane choker, še pred tremi leti veljale za hud modni kiks, so zdaj obvezen modni kos. Legendarna Coco Chanel je nekoč rekla: »Moda zbledi, le stil ostaja isti.« Prvi del bi lahko nekoliko spremenili – moda se vedno znova obnavlja. Po minulem tednu pa bi lahko rekli, da Ljubljana postaja modna prestolnica!
Modne navdušenke smo v minulih dneh nekaj ur preživele pred ogledali, da smo se oblekle ​karseda po zadnjih modnih trendih in obiskale ljubljanski teden mode. Nekateri ob tem porečete – a že spet? Ja, pred enim mesecem smo imeli prav tako teden mode. Ali res v majhni Sloveniji potrebujemo dva? To je bilo najpogostejše vprašanje, preden se je začel Ljubljana Fashion Week oz. LJFW. Predvsem med mojimi prijateljicami, od blogerk do novinark, je to kar odmevalo. Kot smo se zedinile s prijateljicami, posebnega truda vendarle ne bomo vlagale v naše stajlinge, saj so po navadi na tovrstnih dogodkih le trije omembe vredni fotografi, ki lahko ujamejo tvojo podobo. A tedaj nismo vedele, da se bo zadnjega tedna mode med drugim udeležila italijanska novinarka revije Vogue, modne biblije. To je vendar velik korak za Slovenijo, da jo postavimo na modni zemljevid. Končno je moda v Sloveniji zaživela! Predvsem pa je jasno, da mnogo talentov čaka na preboj.

Samostojne modne revije stanejo več kot 10.000 evrov – to je izračun brez materialov za izdelavo.

In zdaj je jasno, zakaj dva modna tedna. Melinda Rebrek, izvršna producentka LJFW, odgovarja: »Glede na to, da so primerjave precej nehvaležna zadeva, bi povedala predvsem to, da sta to dva dogodka z različnimi cilji. Mi prvinsko nismo orientirani na izpostavljanje nosilnega branda dogodka, temveč predvsem na modno dogajanje, predstavljanje novosti na trgu, povezovanja znotraj regije in odpiranja novih možnosti v Sloveniji in zunaj nje. LJFW je dogodek, kjer je na prvem mestu moda, pozitivni in številni odzivi oblikovalcev, medijev, obiskovalcev in partnerjev pa temu pritrjujejo.« Tudi z lokacijo je LJFW presenetil, saj je potekal v novoodprtem delu garažne hiše Kozolec. Urbano okolje je prepričalo z enostavnostjo in nevsiljivostjo, nekoliko manj navdušeni pa so bili gostje zaradi nizkih temperatur. A so se po izkušnji prvega dne hitro znašli in posledično smo videli veliko zanimivih stajlingov za hladnejše dneve. Videti je bilo tudi mnogo znanih obrazov, kot nova na sceni se je pojavila razvpita Denise Dame. Ker ni imela vstopnice za prvo vrsto, je bila nad tem vidno razočarana – sodeč po posnetku novinarja.
Ljubljansko podzemlje je ponudilo veliko mode. Poleg slovenskih so se predstavili oblikovalci iz Hrvaške, Bosne in Hercegovine, Srbije in Madžarske.

Svojo prvo kolekcijo sta pripravili Sarajevčanki Neira Sinanbašić in Mateja Dujić, ki ustvarjata pod znamko Mateyaneira. Z njima sem poklepetala po koncu njune modne revije, ki je požela stoječe ovacije. »Vse je bilo popolno, od komunikacije do realizacije. Ljubljana je res lepa, sladka! Predvsem naju je presenetilo, da so ljudje tukaj vsepovsod zelo prijazni. Le najlepše besede za Ljubljano in Slovenijo! Vsa čast!« Včasih se resda premalo zavedamo, v kako lepi državi živimo, če pustimo ob strani politiko. In vsekakor je pohvale vredno, da damo priložnost tudi tujim oblikovalcem. Povezovanje znotraj regije je še kako pomembno. V teh dneh sem se o tednu mode pogovarjala s priznano modno oblikovalko pri nas, ki mi je zaupala, da bo predstavila novo kolekcijo na pomladni ediciji tedna mode predvsem zaradi nižjih stroškov; samostojne modne revije stanejo več kot 10.000 evrov – to je izračun brez materialov za izdelavo. Udeležba na tednu mode stane občutno manj. Tudi zaradi tega je pomembno, da imamo tovrstne dogodke, saj s tem krepimo slovensko modo.

Mnogi bi raje, kot je to v slovenski navadi, brali o napakah, slabih stvareh na LJFW. Noben dogodek ni popoln, niti ta ni bil. A zakaj bi o tem, ko pa smo lahko ponosni, da so z razširitvijo oblikovalske ponudbe na celotno regijo LJFW in Slovenijo postavili visoko na regijski in evropski modni zemljevid. Ob koncu pa še en trend iz 90., ki smo ga videli tudi na LJFW – žamet. Velja celo za največji modni trend letošnje jeseni. Pred leti bi bilo nenavadno, če bi bili od glave do pet v žametu, letos pa boste z njim najbolj modni.

Deli s prijatelji