NA EKS

Novoletni honorarji kot kačje noge

Objavljeno 18. december 2017 09.23 | Posodobljeno 18. december 2017 09.24 | Piše: Dejan Vodovnik

Hm, le zakaj pevci in njihovi menedžerji ter prireditelji skrivajo višino silvestrskih honorarjev kot kača noge? Se bojijo davkarije?

Brez vprašanj o honorarju, prosim. Foto: Primož Zrnec

O invaziji balkanskih popevkarjev in estradnikov najrazličnejših ravni po slovenskih veselicah tokrat ne bi preveč razpravljal. Morda je novica decembra v Ljubljani ta, da tokrat sredi prestolnice s svojim glasom ne bo parala zraka hrvaška Daniela, nekdanja žena – cerkveno poročena, mimogrede – kontroverznega Marka Perkovića - Thompsona, za katerega pa zdaj ne želi niti slišati. Namesto nje bo na enega od odrov sredi mesta – najlepšega mesta na svetu in širše – stopil Ivan Zak. Precej jih zanj bržkone še ni slišalo, precej zagotovo je. Pač še en hrvaški popevkar, ki služi denar na različne načine, med drugim s pridelavo vina v vinogradu, ki ga je dobil kot zapuščino. No, da ga včasih s koncerta ali na koncert pripeljejo s helikopterjem ali letalom, je neka druga pesem, da ga na Hrvaškem povezujejo z vladajočo politično opcijo, pa tudi … Dobro obveščeni na južni strani schengenske meje vedo povedati, da Zak ​za manj kot 20.000 evrov ne stopi na oder. Kakor koli. Zdaj pa majhen preskok. Plače na vseh ravneh že dolgo razvnemajo duhove. Za nekatere imajo vsi prenizke pa previsoke. Plače in drugi nujni temelji življenjskega standarda državljanov so na političnem parketu vedno vroče blago. A kot vemo, morajo tudi vrli estradniki dobiti plačilo za svoje petje. In ga. Podatki – neuradni – so različni, vendar ko gre za honorarje nastopajočih na novoletnih in prednovoletnih nastopih, ti segajo v nebo.

Pred časom je bil, denimo, med glasbeniki bržkone Goran Bregović tisti, ki je zaslužil največ za nastop. S svojim Orkestrom za poroke in pogrebe je za nastop v nekem mestu v Romuniji dobil 120.000 evrov. Koliko 13 dni pozneje – pravoslavci v novo leto vstopajo po julijanskem koledarju –, ko je zabaval obiskovalce na trgu v Novem Sadu, kjer sta se mu pridružila še srbski Vojaški orkester in slovenski Magnifico, ni znano, saj so honorarje skrivali pred peresi novinarjev in očmi javnosti. Znano je bilo le, da so na veselici podrli rekord po številu obiskovalcev, ki ga je imela dotlej srbska »pevaljka« Ceca Ražnatović. Tako je že vseskozi. Skrivanje honorarjev, namreč. Menedžerji o njih sploh ne govorijo, prireditelji in pevci še manj, številke pa nato po različnih kanalih le pricurljajo v javnost. In večinoma držijo! Tako kot drži, da imajo glasbeniki – vsaj večina med njimi skupaj s partnerji ali partnericami in še nekaterimi družinskimi člani – poleg honorarja skoraj vedno vključeno tudi bivanje v katerem od uglednejših hotelov v mestu nastopa.

Ali se davčni inšpektorji o višini zneskov na pogodbah estradnikov seznanjajo res le iz medijev, se sprašujejo nekateri, ki jim tudi ni povsem jasno, zakaj pevci in njihovi menedžerji ter prireditelji skrivajo višino silvestrskih honorarjev kot kača noge. Se bojijo davkarije? Težko verjetno, saj je bolj ali manj jasno, da le en obisk davčnega inšpektorja lahko odkrije vse; no, dodati je treba le še nakazilo na bančni račun, ki je lahko enako, kot piše v pogodbi, lahko pa tudi ne, »če se stranki drugače dogovorita«. Morda pa se odgovor o skrivanju višine honorarjev skriva tudi v nenehnem jokanju nekaterih estradnikov, ki prepričujejo javnost, da »se višina honorarjev niža, dela je vse manj in revščina grozi estradi«. Morda to drži, morda tudi ne.
Zdaj pa lanski izračun. Hrvaški pevec Mladen Grdović in njegov kolega Jasmin Stavros, oba znana tudi obiskovalcem veselic v Sloveniji, sta lani za svoj nastop na silvestrskem odru sredi Poreča zaslužila 25.000 evrov. To je 185.250 kun, kar je nekaj več kot 33 povprečnih hrvaških plač, ta znaša približno 5600 kun. Cetinski in Gibonni sta si v novoletni noči pripela 40 povprečnih hrvaških plač. Lani so se nekateri poskušali dokopati do višine honorarjev za silvestrski nastop priljubljenih Modrijanov. Iz Agencije, ki naj bi skrbela za »te posle« Modrijanov, so sporočili, »da v skladu z določili v pogodbah zneskov oziroma honorarjev ne morejo razkriti, saj ne gre za javna sredstva, temveč sredstva, ki jih zberejo sami«. Potem je prišlo na plan, da so slovenski estradniki podplačani. Ali so res? Ali pa morda dobijo nekaj uradno, nekaj pa na roke?

In tako vprašanje, zakaj estradniki tako skrivajo novoletne honorarje za nastope, ostaja neodgovorjeno. Ne glede na to, da je to vprašanje za milijon! Pa ja ne le zaradi tega, ker se na veselicah, kjer prepevajo večinoma zvezdniki z juga, nemalokrat v prvih vrstah veselijo tudi ugledneži z vseh ravni naše domače politične srenje.

Deli s prijatelji