FESTIVAL

Ivan je začel pohod

Objavljeno 09. december 2017 22.21 | Posodobljeno 09. december 2017 22.21 | Piše: Andrej Predin

Izjemna Maruša Majer je v zmagovalcu festivala slovenskega filma dokazala, da spada med najbolj perspektivne igralke stare celine. Burger nam je podaril psihološko dramo in tudi ogledalo slovenske družbe.

Igralca sta ustvarila prepričljiva ljubimca. Foto: S. N.

V četrtek, 16. novembra, smo v ljubljanskem Cankarjevem domu v okviru filmskega festivala Liffe končno dočakali slovensko premiero težko pričakovanega celovečernega filma Ivan v režiji Janeza Burgerja. Film je bil veliki zmagovalec 20. Festivala slovenskega filma, na katerem je pobral kar pet nagrad, v slovenskih kinematografih pa se bo pojavil 20. novembra. Dan po slovenski premieri se je predstavil tudi hrvaškemu občinstvu.

Film, ki ga opisujejo kot psihološko dramo, odlikuje poglobljena in za slovenski prostor neobičajna ženska vloga. Protagonistko Maro odlično upodablja mariborska igralka Maruša Majer. Igra žensko, ki rodi sina Ivana veliko starejšemu moškemu, poročenemu poslovnežu, ki je obtožen gospodarskega kriminala. Mara se znajde pred izzivi materinstva, sočasno pa poskuša obdržati moškega, ki ga ljubi. »Priprave na to vlogo so bile vsakovrstne, odprla sem mnogo različnih vrat, da bi lahko Maro še pred snemanjem vso vzela vase,« je povedala Majerjeva. »Predvsem so bile pomembne intenzivne improvizacije z vsemi igralskimi kolegi. Ogromno sem se naučila od njih in veliko so dodali k temu, da je Mara v meni zaživela. Predvsem z Matjažem Tribušonom (upodablja njenega ljubimca Roka) sva v najine scene vstopala počasi, a zanesljivo in jih preigravala še in še. Zelo mi je pomagalo tudi, da sva se z Janezom spomnila, da bi bilo dobro, da bi si napisala Marin notranji monolog, in tako sem si celotni scenarij prepisala v Marino perspektivo. Ko sem to končala, par tednov pred začetkom snemanja, sem vedela, da sem pripravljena.« Režiser ji je prepovedal, da bi v času priprav na snemanje, ki so trajale tri mesce, izvajala kateri koli drugi projekt. To je bilo zaradi njenega običajnega delovnega ritma zelo težavno, a je vendarle zmogla. Na koncu ji je ta pristop omogočil, da ji je lik Mare v celoti zlezel pod kožo. »Že med pisanjem scenarija mi je bilo jasno, da film Ivan stoji ali pade na liku Mare. Take ženske vloge so zelo redke ne samo v Sloveniji, ampak tudi širše. Če hočeš zgraditi film o tako kompleksnem in zanimivem liku, kot je Mara, potrebuješ vrhunsko igralko. Imel sem srečo, da sem se z Marušo seznanil že pri mojem prejšnjem televizijskem celovečercu Avtošola, kjer je igrala glavno žensko vlogo. Takrat sem spoznal, da je ona igralka, ki jo iščem za vlogo Mare.«

Film Ivan pa ni zgolj Marina zgodba, temveč na svoj način tudi zgodba slovenske družbe, ki je že 25 let žrtev ideoloških razprtij, načrtnega uničevanja vrednot in prvotnih državotvornih idealov, ki nas spreminjajo v last politično-kapitalnih navez. »Verjetje v skupen cilj in skupno dobro, socialno državo in enakost pred zakonom sta zamenjala cinizem in splošna družbena anksioznost, ki izpod navidezne apatije vsake toliko udari na površje v obliki bizarne agresije,« pravi Burger. »Četrt stoletja po tako ponosno razglašeni osamosvojitvi kaže, da se pravo osamosvajanje šele začenja. Na prvi pogled je videti, kot da se je država po 25 letih končno začela prebujati in uveljavljati suverenost na svojem ozemlju. Suverenost v smislu spoštovanja zakonov, ki naj bi veljali za vse. Rezultat tega so skoraj vsakodnevne odmevne hišne preiskave, obtožbe, procesi in visoke zaporne kazni za ljudi, ki so še pred kratkim veljali za vzorne gospodarstvenike ali zaslužne politike.«


 

Deli s prijatelji