SOKO GALEB G2

Erazem bi letel s črnolasko

Objavljeno 06. december 2013 19.02 | Posodobljeno 06. december 2013 19.03 | Piše: Maja Kepic

Aeroklub Aquila Air Adventures je na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana v hangarju številka 38 premierno predstavili popolnoma obnovljeno reaktivno vojaško letalo Soko Galeb G2.

Pilot Primož Jovanović je ponosno poziral pred obnovljenim reaktivcem. (Foto: Vesmin Kajtazovič)

Aeroklub Aquila Air Adventures je na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana v hangarju številka 38 premierno predstavili popolnoma obnovljeno reaktivno vojaško letalo Soko Galeb G2. Ustanovitelj in predsednik kluba Primož Jovanović iz Ajdovščine, tudi pobudnik ideje, se je za poklicnega pilota izobrazil v ZDA, nato pa je diplomiral še na fakulteti za strojništvo. Svoje znanje je nesebično podajal učencem Adrijine letalske šole, nato pa sedel na kopilotski in pozneje tudi kapitanski sedež. Prav med šolanjem na drugi strani Atlantika je spoznal številne ljubitelje letalstva, ki so skrbno obnavljali različna plovila iz domala vseh obdobij letalstva. »V Ameriki imajo drugačen odnos do letalstva, zavedajo se vrednosti tehnične kulture in pomembnosti znanja na tem področju. Od tod tudi moja ideja o letalskem muzeju, v katerem bi izobraževali in nad letalstvom navduševali mladino. Večina plovil bi bila plovnih in bi omogočala tudi pravo letenje. Slovenija si tak muzej zasluži, saj smo država letalskih pionirjev, pa tudi dosežki sodobnih Ikarjev v letalstvu niso zanemarljivi,« z žarom pripoveduje Jovanović.

Primož je leta 2010 po nekaj srečnih naključjih našel dve šolski letali Soko Galeb G2, ki sta nekoč služili v SFRJ, kasneje pa sta bili demilitarizirani in prodani v ZDA. Skupaj z bratom, kontrolorjem zračnega prometa, sta vzela celo kredit za nakup letečega lepotca ter porabila vse svoje prihranke in odšla v šoping čez lužo, točneje na Florido. Za prvo letalo sta odštela dobrih 50.000 dolarjev, v San Franciscu sta nato kupila še eno, ki je pet let stalo v hangarju in je bilo, kot je slikovito opisal Primož, polno ptičjega dreka. Ni ga hotel pustiti tam, zato je zanj odštel še 15.000 dolarjev.

Po prevozu v Slovenijo se je začela temeljita obnova letal, ki je stala še enkrat toliko, kot je bila njuna prvotna odkupnina. Potrebno je bilo veliko znanja, časa, predvsem pa tudi sredstev. Trud celotne ekipe je bil poplačan letos poleti, ko je prvi od obeh, letalo Galeb, s sicer ameriško oznako N102PP, prvič vzletelo z ljubljanskega letališča, kjer je v sodelovanju z Aerodromom Ljubljana tudi nov dom zanimivega reaktivca. Na predstavitvi prenovljenega letala, ki premore zavidljivih 1700 konj in zmore hitrost okoli 800 kilometrov na uro, je številne obiskovalce zabavala skupina Flirrt. Presenetljiv je bil tudi obisk znanih Slovencev, ki si očitno želijo dodatno dozo adrenalina.

Deli s prijatelji