SREDI LJUBLJANE

FOTO: Avsenikovemu trobentaču
pogorel dom

Objavljeno 07. december 2015 10.32 | Posodobljeno 07. december 2015 10.39 | Piše: Aleksander Brudar

Nekdanjemu članu legendarne skupine je ogenj včeraj uničil bivališče.

Jože Balažic. Foto: Igor Mali

LJUBLJANA – Na mirno in še nekoliko megleno nedeljsko jutro so stanovalce v Skrbinškovi ulici v Ljubljani zbudili zvoki gasilskih siren. Velik steber črnega dima se je valil iz manjše hiše, v kateri je občasno bival Jože Balažic. Ljubitelji narodno-zabavne glasbe, predvsem pa Ansambla bratov Avsenik, dobro poznajo njegovo ime. Leta 1985 je kot trobentač začel z njimi aktivno sodelovati, in sicer potem, ko je moral Avsenike zaradi bolezni zapustiti legendarni Franc Košir. »Za Avsenike sem igral šest let,« nam je le nekaj metrov od pogorišča za policijskim trakom pripovedoval Balažic, seveda še vedno pod vtisom dogodka.

Za 45 tisočakov škode

Tiskovna predstavnica PU Ljubljana Nataša Pučko je sporočila, da so kriminalisti zaključili z ogledom. Ugotovljeno je bilo, da je v celoti pogorel pomožni objekt, poškodovana pa je zunanjost druge enote stanovanjske hiše.
V dogodku je nastalo za približno 45.000 evrov materialne škode. Policisti
nadaljujejo z zbiranjem obvestil v zvezi suma storitve kaznivega dejanja
povzročitve splošne nevarnosti. O vseh ugotovitvah bo obveščeno pristojo državno tožilstvo.

Zublji so zajeli njegovo hiško, od nje ni ostalo nič. Na srečo v njej ni bilo Jožeta, le kakšno uro pred izbruhom požara se je z avtomobilom odpravil k prijatelju na pomoč pri vleki pokvarjenega avtomobila. »Ko sem čez eno uro prišel nazaj, je že gorelo,« nam je povedal. Ves ta čas so bili njegovi domači in sosedje v skrbeh, saj so se bali, da je Jože ostal ujet v hiši.

Z napadom rešili hčerkino hišo

Ob našem prihodu so gasilci s sosednje hiše, v kateri z možem in dvema otrokoma živi Jožetova hčerka, odstranjevali del poškodovane fasade. Le hitremu posredovanju, kot nam je povedal vodja intervencije Gasilske brigade Ljubljana Jure Dolinar, se lahko družina zahvali, da ogenj ni zajel še njihove hiše.
»Odklopili smo elektriko in naredili presečni napad, s katerim smo ubranili sosednji objekt,« nam je razložil in dodal, da je takrat že gorela izolacija, popokala pa so tudi sprednja stekla. »Na srečo se ogenj še ni razširil v notranjost.« Če bi prišli le pet minut pozneje, bi najbrž gorela tudi notranjost hiše.

Sodelovala so tri gasilska društva z 10 vozili in približno 35 gasilci. Vodja intervencije Dolinar je še povedal, da so v hiši, v kateri je lastnik kuril na trda goriva, našli še tri plinske jeklenke, vzroka požara pa ne pozna. Na to vprašanje bodo v preiskavi poskusili odgovoriti policisti. Jože Balažic ne verjame, da je zagorelo po naključju: »Popoldne bom to raziskal s kriminalisti. Enega imam na sumu, ki je tu kradel,« nam je zaupal. Čeprav ima le nekaj kilometrov stran stanovanje, je občasno živel v hiši, v njej je prespal tudi noč pred požarom in zakuril peč.

Popravljal dimnik

Balažic dvomi, da je ogenj povezan z dimnikom, saj ga je še v soboto očistil. O dimniku smo ga povprašali, ker so nam nekateri sosedje omenili, da naj bi se mu pred okoli 14 dnevi podrl in ga je popravljal. Priznal je, da z okoliškimi prebivalci ni v dobrih odnosih. »To je fovšija,« je dejal in zanikal, da naj bi imel v hiši veliko odpadnega materiala. »V njej je bilo vse orodje, ki smo ga uporabljali pri gradnji hiše. Vse skupaj je bilo vredno okoli 4000 ali 5000 evrov.«

S PU Ljubljana so sporočili, da so bili o požaru obveščeni včeraj ob 10.15 in da je skoraj v celoti zgorel en del stanovanjske hiše (dvojček), ogenj pa se je razširil tudi na drugo enoto. »Gasilcem je uspelo požar pogasiti nekaj pred 12. uro,« so nam pojasnili in še, da policisti vzroka in okoliščin požara še niso ugotovili, prav tako ni znana višina materialne škode. »Po podatkih policije nobena oseba ni telesno poškodovana,« so še zapisali.