RELI

Odrešitev za Latvalo, Ogieru je bilo dolgčas

Objavljeno 08. marec 2016 14.08 | Posodobljeno 08. marec 2016 14.09 | Piše: Gregor Pavšič

Na reliju za SP v Mehiki je zmagal Jari-Matti Latvala.

Sebastien Ogier (Volkswagen).

GUANAJUATO V Mehiki spet ni bilo dvoma, katero moštvo bo doseglo novo zmago na relijih svetovnega prvenstva. Na vrhu je bil spet Volkswagen, le da je tokrat zmagal Jari-Matti Latvala in ne spet aktualni svetovni prvak Sebastien Ogier. Francoz je bil drugi z več kot minuto zaostanka. Dva tekmovalna dneva je vozil kot prvi, Latvala pa je startal bolj v ozadju. Ogier ni imel nikakršnih možnosti, vseeno pa je z drugim mestom prehitel vse ključne zasledovalce v svetovnem prvenstvu.

Rdeča nit mehiškega makadamskega relija so bile izjemno dolge hitrostne preizkušnje. Nekoč smo takšne videli na afriških pustolovščinah relija Safari, v zadnjem obdobju pa so bile bistveno manj pogoste. Mehičani so dirkačem pripravili tudi 80 kilometrov dolgo preizkušnjo Guananjuato, ki je bila za nameček na sporedu prav na koncu relija. Najhitrejši Ogier jo je s povprečno hitrostjo skoraj 100 kilometrov na uro prevozil v 48 minutah, Latvala je zaostal 25 sekund, tretji Hayden Paddon (Hyundai) že več kot minuto. V cilj so dirkalniki kajpak prišli z močno načetimi Michelinovimi makadamskimi pnevmatikami, vozniki in sovozniki pa dehidrirani po skoraj 50-minutni bitki s skalami, makadamskimi ovinki in zahtevano popolno zbranostjo. Še za težjo so ocenili preizkušnjo El Chocolate v dolžini 54 kilometrov, ki pa je bila s povprečno hitrostjo zmagovalca 85 kilometrov na uro precej bolj zavita, tehnična in zato počasnejša. Latvala je zanjo potreboval 38 minut. Reli je imel v celoti skoraj za 400 kilometrov hitrostnih preizkušenj in je bil zato najdaljši v letošnjem koledarju WRC.

»Po slabem začetku sezone je to zame odličen rezultat. Imel sem prednost zaradi startnega položaja, a ta reli v preteklosti zame nikoli ni bil zelo uspešen. Zato še toliko večja zahvala ekipi in predvsem mojim inženirjem,« je dejal Latvala, ki je v Mehiko prišel še brez osvojene točke, Srednjo Ameriko pa zapušča že kot šesti voznik v skupnem seštevku svetovnega prvenstva. To je bila sploh prva zmaga finskega voznika na reliju v Mehiki.

Tudi na naslednjih relijih bo imel boljši startni položaj od Ogierja, a bodo razmere na cestah vseeno nekoliko manj v njegov prid. Po treh relijih Latvala, drugi najresnejši kandidat za naslov svetovnega prvaka, za Ogierem zaostaja velikih 50 točk. Prav zaradi velike točkovne bere, osvojil je namreč le dve točki manj od Latvale, je bil v cilju zadovoljen tudi Ogier. To je bil zanj jubilejni 100. reli za svetovno prvenstvo, ki pa ga je kljub zahtevnosti in vožnji na meji precej dolgočasil.

»To je bil vsekakor eden najbolj dolgočasnih relijev. Med nama z Latvalo ni bilo nobenega dvoboja. Kot prvi na cesti nisem imel možnosti, verjetno pa bi si tudi navijači in mediji želeli bolj neposrednega obračuna,« je komentiral Ogier. In še en jubilej: tretjeuvrščeni Mads Ostberg je ekipi M-Sport Ford zagotovil že 200. zaporedno osvojitev točk v konkurenci proizvajalcev. V Mehiki pa so znova navduševali tudi gledalci. Samo na ceremonialnem startu v Guanajuatu se jih je zbralo 80.000, ob hitrostnih preizkušnjah pa so organizatorji našteli okrog 300.000 obiskovalcev. Od 21. do 24. aprila je na sporedu dirkanje po Argentini. Vrstni red voznikov po treh relijih od 14: Sebastien Ogier 77 točk, Mads Ostberg 42, Andreas Mikkelsen (vsi Volkswagen) 33 ...

 

Deli s prijatelji