UPOR

Taksisti proti Ubru

Objavljeno 13. januar 2016 16.20 | Posodobljeno 13. januar 2016 16.21 | Piše: Staš Ivanc

Vozniki tradicionalnih taksijev po vsem svetu protestirajo proti storitvi Uber, ki uporabniku ponuja hiter in predvsem cenejši prevoz.

Uber osvaja svet. Foto: Reuters

ZDA, LONDON – Ne glede na to, ali prihajajo iz Londona in Pariza ali iz New Delhija in São Paula, taksiste vsega sveta združuje nasprotovanje prevozniškemu servisu Uber. Leto 2015 so tako zaznamovali protesti, pravni spori, neredi in celo ugrabitev, s katerimi so taksisti izražali ogorčenje nad storitvijo, ki uporabniku omogoča, da si prek mobilniške aplikacije naroči prevoz mimo tradicionalne taksi službe.

Ameriški Uber, ki je pot začel v kalifornijskem San Franciscu, je v petih letih doživel neverjetno rast in se razširil v 58 držav po vsem svetu ter presegel vrednost 50 milijard dolarjev. Uporabniki so z navdušenjem sprejeli novo storitev, tradicionalni taksisti pa so razjarjeni, saj jim krade posel. Trdijo, da gre za nelojalno konkurenco, saj voznikom Ubra ni treba izpolnjevati pogosto strogih meril, ki veljajo za šoferje v običajnih taksi službah. Uber se je znašel pod plazom kritik tudi zaradi neustreznih varnostnih standardov, potem ko je bilo kar nekaj njegovih voznikov v ZDA in Indiji obtoženih ugrabitev in spolnih napadov na ženske stranke.

V Franciji so se taksisti odpravili na ulice, pri čemer so v besu zažgali nekaj vozil. Francija je nato Ubru nekoliko omejila poslovanje. V Londonu so vozniki taksijev, ki morajo pred prejemom licence opraviti naporen test poznavanja mestnih ulic, z ikoničnimi črnimi vozili jeseni zasedli mestne ulice, a so naleteli na kritike župana Borisa Johnsona, ki jih je označil za ludiste.

V New Delhiju so mestne oblasti po posilstvu celo prepovedale Ubrove storitve, a prepoved ni strogo izvajana, tako da Uber v indijski prestolnici še vedno deluje. »Po več dni nimam nobene stranke. Tukaj sedim in čakam, medtem ko stranke naročijo Ubrovega voznika, še preden stopijo iz stanovanja,« pravi Šarad Kumar, ki že 27 let vozi ambasadorja, kakor pravijo tipičnemu rumenemu newdelhijskemu taksiju. »Uber in podobna podjetja dobivajo denar iz tujine in ponujajo cenejše storitve. Z njimi ne moremo tekmovati,« pojasni 53-letni Kumar, ki poudarja, da bi tudi tradicionalne taksi službe morale sprejeti novo tehnologijo, a nimajo denarja.

Deli s prijatelji