RAZBURJENJE

Župan bi s prevozi otrok izcuzal milijon

Objavljeno 30. oktober 2017 10.32 | Posodobljeno 30. oktober 2017 10.32 | Piše: Tomica Šuljić

Prevozi šolarjev razburjajo žužemberške politike. Razpis voda na mlin podjetju, ki je bilo nekoč v lasti Franca Škufce?

Župan Žužemberka Franc Škufca dela v podjetju FS, ki prevaža žužemberške otroke. Foto: Zdenka Lindič Dragaš

ŽUŽEMBERK – Med tiste kraje, ki so brez javnega prevoza težje dosegljivi, nedvomno spada Žužemberk; a kolobocije, kot jih imajo ob tamkajšnjih prevozih otrok v šolo, v Sloveniji najverjetneje nimajo primere: nemara bi kdo menil, da to izvira iz dejstva, da žužemberški župan Franc Škufca svojo funkcijo opravlja neprofesionalno, za beli kruh pa dela kot komercialist podjetja FS prevozi, storitve in trgovina, d. o. o.: »Včasih sem bil lastnik FS prevozov, za nominalno vrednost sem podjetje leta 2006 prodal. V njem sem zaposlen, nimam pa vodilne funkcije,« nam pojasni Škufca.

FS podjetje je tisto, ki dolga leta prevaža otroke v šolo in za to dobiva občinski denar. Tako dolga, da se je v preteklosti že zalomilo; za obdobje med letoma 2000 in 2004 je občina sklenila pogodbo s FS prevozi brez javnega naročila. Na novomeškem okrožnem sodišču pojasnjujejo razplet sojenja: »Pri tukajšnjem sodišču je bil Franc Škufca maja 2015 obsojen na kazen 1 leto zapora, pogojno za dobo 5 let, zaradi kaznivega dejanja zlorabe uradnega položaja ali uradnih pravic. Višje sodišče v Ljubljani ga je s sodbo marca 2016 oprostilo obtožbe v tej zadevi,« pojasnjuje Vanja Jarc, vodja urada na okrožnem sodišču v Novem mestu. A novi zapleti s prevozi so znova priplavali na površje letos.

Včasih sem bil lastnik FS prevozov, za nominalno vrednost sem podjetje leta 2006 prodal.

Razveljavljena pogodba

Špetir in zdrahe se zrcalijo iz razpisov o izbiri izvajalca za prevoze otrok za obdobje naslednjih štirih let: februarja so občinarji objavili obvestilo o naročilu, izmed treh prijavljenih pa so izbrali FS prevoze, ki niso bili najugodnejši ponudnik – v utemeljitvi dodelitve javnega naročila na občini pišejo, da je »ponudnik predložil dopustno in glede na merilo najugodnejšo ponudbo«. Maja je posegla vmes revizijska komisija, na katero so se pritožili štirje neizbrani prevozniki.

»Pogodba s FS prevozi je bila podpisana, pa jo je razveljavila državna revizijska komisija. Zdaj je zunaj tretji razpis, ampak jaz sem se izločil iz tega, v takih zadevah ne sodelujem,« poudari Škufca. Drži, da na razveljavljeni aprilski pogodbi ni njegovega imena ali podpisa. Toda uspešne pritožbe konkurence so ta papir naredile ničnega, čeprav je bila njegova vrednost milijonska. Vrednost pogodbe za prevažanje otrok v šolo do poletja 2021 znaša 1,155.634,50 evra – in to najmanj, saj se lahko zneski po enem letu uskladijo. Za dodatne storitve do višine 30 odstotkov pogodbe se sklene aneks brez izvedbe novega postopka.

Že od pomladi pa se žužemberški občinski svetnik Darko Pucelj sprašuje, ali je razpis voda na mlin točno določenemu ponudniku: »Od ponudnikov se zahteva, da so v posameznem šolskem letu v letih 2013–2016 opravili za najmanj 200.000 evrov prevozov učencev v osnovno šolo in da mora imeti bonitetno oceno vsaj SB5.« Meni, da bi z omilitvijo teh dveh pogojev dali možnost prijave več ponudnikom in dobili nižjo ceno prevozov, »s tako prihranjenim denarjem pa bi lahko postorili marsikaj dobrega v korist nas občank in občanov«.

Vsak na svojem bregu

Pucelj in Škufca imata svojo predzgodovino; ko je Škufca naročil pogodbo za prevoze med letoma 2000 in 2004, jo je sestavil prav Pucelj, takrat še zaposlen na občini. Nekoč sodelavca sta se v letih razšla, zdaj sta politična nasprotnika, vsak na svojem bregu Krke. Na zadnji seji občinskega sveta je Pucelj poskušal s predlogom, da se reference znižajo za 80 tisočakov, a mu ni uspelo. »Na tak način bi omogočili večjo konkurenco med ponudniki. Moj predlog sploh ni bil dan na dnevni red,« pojasnjuje Pucelj. Tako prevozi otrok ostajajo ne zgolj kamen, ampak kar kamnolom spotike.

1 milijon bo prevoznik dobil za naslednja štiri leta voženj.

Pogled v Erar, ki spremlja poti javnega denarja, nam pove, da je FS, d. o. o., iz Žužemberka od leta 2003 do danes prejel 9,3 milijona evrov javnega denarja: največji plačnik je občina Žužemberk, sledijo ministrstva in posamične dolenjske ter belokranjske šole. In 15. novembra bo znano, ali bo k temu lahko prištet še kosmat milijon iz naslova prevoza šolskih otrok do leta 2021. Če razpis le ne bo znova razveljavljen in ponovljen. Ali če FS prevozi ne bodo več ustrezali zakonu o javnem naročanju (ZJN), kar jim preti s potrditvijo letošnje sodbe zaradi neupravičenih previsokih izplačanih kompenzacij s strani države.

Predsednica okrajnega sodišča v Novem mestu Andreja Beg je namreč navedla, da je bila pravna oseba FS prevozi februarja letos obsojena: »Spoznana je bila za odgovorno nadaljevanega kaznivega dejanja preslepitve pri pridobivanju posojila ali ugodnosti po prvem odstavku 230. člena, na podlagi navedenega zakonskega določila ji je bila za navedeno kaznivo dejanje izrečena denarna kazen.« Na sodbo so se FS prevozi pritožili in zadeva je v pritožbenem postopku na Višjem sodišču v Ljubljani od maja letošnjega leta. Če bo sodba potrjena, FS prevozi ne bodo več ustrezali 75. členu ZJN, v katerem je med številnimi kaznivimi dejanji, zaradi katerih gospodarski subjekt ne sme sodelovati v postopkih javnega naročanja, tudi preslepitev pri pridobitvi in uporabi posojila ali ugodnosti.

Župan Škufca nam je v pogovoru potarnal, da proti njemu vlagajo številne kazenske ovadbe, ki pa so pogosto neutemeljene. Kar precej o žužemberškem političnem stanju duha pove podatek, da je tamkajšnji občinski svet (na županovo pobudo) aprila letos glasoval o vložitvi ovadbe zoper neznanega ovaditelja, ki »njega kot župana in občino ovaja na več institucij. Zaradi tega je prišlo do visokih stroškov pravnih storitev in povečanja materialnih stroškov ter dela v občinski upravi.« Pucelj je seznanil svetnike, da se na vse podpisuje z imenom in priimkom ter sam ne daje anonimnih prijav. Vsaj ta sklep o ovadbi zoper množičnega ovaditelja je zatem žužemberški občinski svet sprejel – soglasno. 


Kdo so FS prevozi?

Podjetje je bilo s poldrugim milijonom tolarjev ustanovljeno septembra 1995, en mesec pozneje je z aktom o ustanovitvi v registre vpisan kot zastopnik in direktor Franc Škufca. Župan je postal leta 1998, osem let zatem pa se spremeni lastniška struktura FS, d. o. o.: Marko Zajec ima 5-odstotni delež, Janez Papež pa 80-odstotnega in še 15-odstotni poslovni delež. Na dveh od treh deležev sta neposredno izvršljiva notarska zapisa: na Papeževih 80 odstotkov v korist Zajca, na Zajčevih 5 pa v korist Franca Škufce.

 

Deli s prijatelji