PAJEK

Od Planice do Ljudskega vrta

Objavljeno 23. september 2012 14.01 | Posodobljeno 23. september 2012 14.03 | Piše: Ali Žerdin

Ni uspešnega športa brez močnega omrežja.

Tudi piarovska mačka Natalija Postružnik iz Zavarovalnice Maribor sedi v upravnem odboru NK Maribor (foto: Mediaspeed).

Precej let je že minilo od takrat. Na Parmovi ulici v Ljubljani, kjer je bil sedež smučarske zveze, je bila tiskovna konferenca, na kateri je organizacijski odbor povedal, kako bodo potekali smučarski poleti v Planici. Na najpomembnejšem mestu za mizo je sedel Miloš Kovačič, dolgoletni direktor Krke, in pojasnjeval, kaj namerava storiti. Bolj od ciljev tekmovanja je bil zanimiv seznam ljudi, ki jih je omenjal. Govoril je po domače. Da bo Nada iz Zavarovalnice Triglav tokrat zraven, je povedal, in dodal, da je za organizacijski odbor to še kako pomembno. Znak Zavarovalnice Triglav bo izrisan na izteku letalnice. Takoj zatem je omenil še dolenjskega rojaka Antona Majzlja, tedaj direktorja Mobitela, ki bo tudi šel v akcijo, kot se je izrazil Kovačič. In potem je našteval in našteval. Ljudi, ki bodo sodelovali pri izgradnji finančne konstrukcije planiških poletov.

Imena, ki jih je naštevala direktorska legenda, so bila seveda imena njegovega omrežja. Ker je bil sposoben direktor, je imel veliko omrežje. In ker je imel veliko omrežje, ni imel težav, ko je moral zavrteti telefon in se dogovoriti z ljudmi, koliko bodo prispevali za odlično organizacijo svetovnega tekmovanja. Ni uspešnega športa brez močnega omrežja. Enako velja za nogomet.

Vijoličasti zamenjali zmaje

Klub, ki želi biti uspešen, ne potrebuje le ducata vrhunskih igralcev in sposobnega trenerskega kadra, ampak tudi močan upravni odbor, ki je sposoben zagotoviti dovolj sponzorskega denarja. Če ima klub dovolj sponzorskega denarja, kupi napadalca, vratarja in trenerja, ki ve, kaj dela. Kateri slovenski klub ima v tem trenutku najmočnejše omrežje? Kdo ima najbogatejši upravni odbor? V letih, ko je gradbeništvo cvetelo tako v domovini kot na neuvrščenih trgih, je imela najmočnejši upravni odbor SCT Olimpija, danes pa se lahko z njim pohvali NK Maribor. Ker ima najmočnejši upravni odbor, ima dobro organizirano klubsko delo, uspehe v domačem prvenstvu in ambicije na evropskih tekmovanjih.

Ni imel težav, ko je moral zavrteti telefon in se dogovoriti z ljudmi.

Vijoličasti, torej. Predsednik kluba, Drago Cotar, je hkrati šef Zavarovalnice Maribor. To delo opravlja od leta 1990. Ob tem, da vodi zavarovalnico, nadzira posle tudi v družbi za upravljanje KBM Infond. Je vnet športni delavec. Pred meseci se je v ljubljanskih Stožicah pripetil škandal, ko je navijač Olimpije brcnil v Cotarjev avto, potem pa je predsednika gostujočega kluba v garaži pod stadionom menda še udaril. Cotar je dan po dogodku povedal, da je incident zanj lanski sneg in da ga ne bo prijavil.

Vendar Cotar ni edini zavarovalničar, ki sedi v upravnem odboru nogometnega kluba. V upravnem odboru slovenskih prvakov sta še član uprave Zavarovalnice Maribor David Kastelic, šef marketinga Evgen Likl in piarovka zavarovalnice Natalija Postružnik. Valentino Mendek, naslednji član upravnega odbora nogometnega kluba, prihaja iz mariborske NKBM, ki je sicer solastnica Zavarovalnice Maribor. Mendek je tudi v nadzornem svetu mariborske družbe MLM.

Član upravnega odbora NK Maribor Uroš Skuhala je v službenem času direktor Večera. Jure Struc v Pivovarni Laško vodi marketing, Milan Mikl pa je mariborski podžupan. Pred leti je bil aktiven v SDS; na njeni listi je kandidiral za občinskega svetnika. Vendar se je sporekel in izstopil iz stranke.

Seštejmo: NK Maribor ima na svoji strani glavne mariborske finančnike (Zavarovalnica Maribor, NKBM), direktorja časopisne hiše, podžupana ter tri marketinške stratege iz Zavarovalnice Maribor in Pivovarne Laško. Ni slabo. Omrežje, zbrano okoli NK Maribor, je dovolj močno, da si zagotovi naslov državnega prvaka. Je dovolj močno tudi za preboj v Evropo? Liga se začenja in pustimo se presenetiti. Hkrati pa je pravilo, ki velja pri omrežjih, jasno. Če omrežje za neki projekt ni dovolj veliko in močno, ga je še vedno mogoče razširiti. Kot je to nekoč delal Miloš Kovačič, ko je zavrtel pol ducata telefonskih številk in svojih mlajšim kolegom razložil, da pri Planici pač morajo biti zraven.

Deli s prijatelji