MOLIL, NATO ZAREZAL

FOTO: Sredi vasi opoldne obredno klanje

Objavljeno 05. september 2017 22.45 | Posodobljeno 05. september 2017 22.47 | Piše: Boštjan Fon

Početje v Zgornjih Gorjah razburilo domačine, Egipčana obiskali policisti. Po zakolu je Ahmed hrano ponudil tudi sokrajanom, vendar so jo zavrnili.

Kožo je odrl in jo pustil sredi dvorišča. Foto: Boštjan Fon

ZGORNJE GORJE – Prebivalci naselja ob cesti med Bledom in Pokljuko so bili v petek popoldne na nogah. Dve policijski patrulji sta parkirali v središču Zgornjih Gorij, z njimi je prišel tudi inšpektor Uprave RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin. Razlog? Obredni zakol, ki ga je po islamskih pravilih opoldne opravil v vasi živeči musliman. »Med nas se je pred časom, dve leti bo tega, preselil Egipčan, ena od naših deklet ga je pripeljala v vas. Zaživela sta skupaj, a jima dolgo ni šlo. Jo je parkrat pošteno nabunkal. Odselila se je od njega nazaj k staršem, njemu pa je občina namenila majhno stanovanje v središču vasi,« je povedal poznavalec lokalnega dogajanja. »Včasih pride Ahmed, vemo, da mu je tako ime, v bližnji lokal, a je precej nagle jeze. Pred dvema tednoma se je prav z njim, oziroma zaradi njega, zgodil incident, ko so morali posredovati policisti. Po njegovem ga je eden od domačinov užalil, pa je skakal okoli z nožem in vpil, da bo vse poklal.« Domačinove besede potrdi kolega: »Vklenjenega so imeli četrt ure, potem so mu lisice sneli. Nas Gorjance, če malo preveč popijemo, pa policisti snamejo s ceste in nas po dva dneva držijo v priporu!« Morali smo poslušati precej sočnih o sovaščanu, ki je prišel iz daljne dežele, potem pa so nas usmerili na dvorišče za stavbo, kjer živi Egipčan.

Imamo svojo limito, in če policija ali druge institucije ne bodo uredile zadeve, ne bo dobro.

V Sloveniji prepovedano

Naleteli smo na odvrženo kožo odrte živali, blizu nje drobovina. »Danes dopoldne smo sedeli na terasi lokala in gledali proti dvorišču. Videli smo Egipčana, čepel je na jarcu in bil obrnjen v smer, kjer naj bi bila Meka. Potem je molil in ob tem zarezal živali v vrat. Ta je počasi umirala, ko je končno izkrvavela, pa ji je odrezal glavo. Tudi župan naše občine je to videl, bil je tu na kavi,« smo slišali in nato še nekaj podrobnosti. Takšno početje – obredni zakol – je v Sloveniji dovoljeno le v posebnih in registriranih obratih za predelavo mesa. Dobro uro po zakolu je Egipčan v Smrekca bar, ki je blizu njegovega stanovanja, prinesel kuhano hrano iz obredno zaklane živali in jo ponudil zbranim. Doživel pa je le negodovanje, čeprav je Ahmed poudaril, da gre za dejanje ob muslimanskem prazniku z veliko simbolike. »Ko je odnesel tisto čorbo, ki je nismo hoteli jesti, je dejal, da ga zopet žalimo. Mi ga žalimo? Nam se njegovo početje niti najmanj ni zdelo primerno, saj je šlo za prvi šolski dan, obredno muslimansko klanje pa se je šel le trideset metrov od naše cerkve,« smo slišali v Smrekca baru, enako so domačini povedali tudi policistom, ti so prisotne ob tem prosili, naj se vzdržijo neprimernih komentarjev.

Ne ogroženi, ponižani

»Ne počutimo se ogroženo, prej ponižane, ker se nam nekaj vsiljuje, kar ne spada k nam,« je povedal eden fantov, komaj je prišel iz gozda, kjer so pred njim padale smreke. »Imamo svojo limito, in če policija ali druge institucije ne bodo uredile zadeve, ne bo dobro,« je bilo kar malo grozeče slišati besede domačinov. Še to so navrgli: »Pa še laže policistom. Rekel je, da je obredni zakol zanj opravil nekdo drug, kar pa ni res. Videli smo ga, da je klal on sam.« Egipčan je moral vse, kar je ostalo od zakola, pospraviti, mi pa smo izvedeli še to, da se je ob obrednem zakolu na dvorišču sredi Zgornjih Gorij iz bližnje župnijske cerkve svetega Jurija oglasil tako imenovani cinklet, zvonček, ki oznanja smrt domačina, kar je še dodatno pogrelo ozračje.
Ob slovesu smo od domačinov slišali: »Če nekdo pride v Gorje, bo živel kot mi Gorjanci. Tole klanje, kar si je privoščil Egipčan, je čez vse naše meje tolerance.« 

Nagnali so me in žalili

Po koncu policijskega postopka nam je Egipčan povedal, da je osebno najel mesarja, ki bi zanj opravil zakol živali: »Ni res, kar govorijo tam čez dvorišče, nisem klal jaz, ampak mesar, ki sem ga najel. Po tistem smo šli s prijatelji v stanovanje, kjer smo jedli, hrano sem, ker je taka navada, želel ponuditi tudi drugim, pa so me v lokalu, kamor sem jo prinesel, nagnali in me še užalili. Glede mesta, kjer se je opravil zakol, lahko povem, da sem o tem povprašal moje sosede. Rekli so mi, da se to lahko opravi na dvorišču, ker jih to ne moti.«

 

Deli s prijatelji