PREVARA

Financial Times: Komisar Potočnik je za emisije vozil VW vedel leta 2011

Objavljeno 18. februar 2016 11.50 | Posodobljeno 18. februar 2016 11.50 | Piše: T. B., K. K.

Evropski komisar iz slovenske kvote je za problematične avtomobile vedel štiri leta pred izbruhom afere v ZDA, poroča sloviti časnik.

Janez Potočnik.

LJUBLJANA – Afera leta 2015 z goljufivimi izpuhi pri nekaterih avtomobilih iz nemškega koncerna Volkswagen se je začela že veliko prej. Kot razkriva Financial Times, je za nepravilnosti vedel celo evropski komisar za okolje iz Slovenije Janez Potočnik. Kot piše časnik v eni od januarskih številk, je marca 2011 Potočnik javno opozoril, da nekateri avtomobili na cesti ne delujejo enako kot na testih. Leto kasneje pa je Potočnik za zaprtimi vrati dejal, tako trdi vir časnika, ki naj bi bil prisoten, da so potrošniki zavedeni, ko gre za emisije njihovih avtomobilov.

Poskušal je ukrepati

Pisma, ki so jih pridobili v uredništvu, kažejo, da je Potočnik v zvezi z zadevo sicer poskušal ukrepati pred tremi leti. Februarja 2013 naj bi opozoril na vsesplošno zaskrbljenost v zvezi z neskladnostjo avtomobilov med preizkusnim ciklom in dramatičnim povečanjem emisij zunaj tega ozkega področja. Zavzel se je za hitro ukrepanje za reševanje problema, vključno s tem, da je pristojnim organom celo ponudil možnost, da bi vozila s sporno programsko opremo lahko umaknili s trga, in zahteval popravne ukrepe. A do afere, ki je izbruhnila najprej v ZDA, se ni zgodilo nič.
 
Krive birokratske ovire?
 
Znotraj Evropske komisije je odgovornost za urejanje avtomobilskega onesnaževanja razdeljena na dva dela: med okoljski oddelek, ki je zadolžen za emisije ogljikovega dioksida, in industrijski oddelek, ki ima vodilno vlogo, ko gre za NOx. Za rešitev problema naj bi bile odgovorne prav birokratske ovire, zaradi katerih so evropske institucije zamudile leta opozarjanj. Četudi je Janez Potočnik želel spremeniti sistem s hitrejšim prehodom na testiranje na cesti NOx, ni bil v položaju, da to stori sam, piše Financial Times.
 
Na zadnjem, a pomembnem mestu odgovornih za enega največjih avtomobilskih škandalov v Evropi se je znašel komisar, ki je vodil industrijski portfelj, Antonio Tajani. Pisma dokazujejo, da ga je Potočnik na problem opozarjal že pred tremi leti. Tajani je marca leta 2013 obljubil, da bo do testiranja na cestah prišlo v letu 2017. 
 
Deli s prijatelji