Naj vas ime crossland X ne zavede. Na prvi pogled obljublja preveč terenskosti, kot je v praksi premore ta novi opel. Seveda močno dvomim, da kupci mestnih terencev sploh razmišljajo o tem, da bi se peljali čez drn in strn. Bolj cenijo višje sedenje in lažji vstop v avtomobil – kar jim crossland X brez težav ponudi.
Peugeotova platforma
Oplovi inženirji so crossland X razvili na isti platformi, na kateri je Peugeot razvil model 2008, a ohranili svojo dušo – tako pri oblikovanju zunanjosti kot notranjosti. Zadnja sledi najnovejšim Oplovim smernicam in se mi je zdela zelo všečna. Bolj kot novinčeva zunanjost, a to je stvar okusa.
Testna različica z opremo innovation je razvajala z bogato (doplačljivo) dodatno opremo in v njej smo našli nekaj koristnih rešitev in asistenčnih sistemov, ki jih pri vstopnem crosslandu X ni. Zelo praktična vzdolžno pomična deljiva zadnja klop je uporabna rešitev, za katero mora kupec doplačati 800 evrov – toliko stane paket vsestranskosti, ki prinaša še dodatno odprtino v sredini naslona za prevoz daljših predmetov in prtljažno dno s pregrado flex floor. Ravno vzdolžni pomik zadnje klopi omogoči, da prtljažni prostor povečamo s 410 na 520 litrov; če zložimo zadnje sedeže, pa dobimo 1255 litrov prostora in ravno dno.
Sistem nadzora mrtvega kota, parkirna tipala in 180-stopinjska vzvratna kamera, ki pridejo med vožnjo zelo prav, saj je vidljivost pri vzvratni vožnji zaradi zajetnih stebričkov slabša, podražijo avtomobil za 850 evrov.
Doplačljiv je tudi praktični projekcijski zaslon, ki v voznikovo vidno polje prinaša podatke o hitrosti, navigacijskih napotkih ipd. Stane 400 evrov. Po drugi strani je sistem OnStar del serijske opreme. Ta omogoča enostaven klic v Oplov asistenčni center, brezžični dostop do interneta in možnost daljinskega upravljanja nekaterih funkcij vozila prek telefonske aplikacije myOpel. Z njeno pomočjo lahko med drugim poiščemo, kje je naš avta ta hip, koliko ima goriva, kdaj moramo opraviti redni servis ipd.
Dobra ergonomija
Ergonomija za volanom je dobra in tudi če ste košarkarske višine, si boste našli ugoden položaj za sedenje spredaj. Vseeno so me malce zmotila ne najširša sedala sedežev in relativno utesnjen prostor za stopalke – želel bi si predvsem širši počivalnik za levo stopalo. Med vožnjo ponoči me je zelo motila kontrolna lučka na levi obvolanski ročici, ki je gorela ob vklopljenem samodejnem preklapljanju med kratkim in dolgim svetlobnim snopom. Vse lepo in prav, če ne bi delovanja sistema že prikazovala lučka v sklopu merilnikov. Zato pa pohvalim, da so žarometi in zadnje luči v LED-tehniki.
Testnega crosslanda X je gnal najmočnejši turbodizelski agregat v ponudbi – 1,6-litrski štirivaljnik z največjo močjo 88 kilovatov. Motor, ki žene le prednji kolesni par, mu je pisan na kožo. Omogoča zelo dinamično vožnjo tako po avtocesti kot po zavitih serpentinah gorskih prelazov. Tudi prestavna razmerja 6-stopenjskega ročnega menjalnika so pametno izračunana, mu pa zamerim dolge in ne najbolj natančne gibe. Poraba na testu je znašala 5,7 litra dizla na 100 kilometrov. Blaž Kondža
Tehnični podatki: Opel crossland X 1.6 CDTI ecotec innovation Tehnični podatki: opel crossland X 1.6 CDTI ecotec innovation |