IITALA

Narava v vašem domu

Objavljeno 19. december 2015 13.00 | Posodobljeno 19. december 2015 13.00 | Piše: Nika Vistoropski

Iittala je sinonim za okusno in elegantno skandinavsko oblikovanje, ki mu je mogoče spreminjati značilnosti z odvzemanjem ali dodajanjem določenih kosov. Izdelki so zato unikatni, lahko združljivi z novimi ter večfunkcijski.

Plitvi krožnik Taika, 27 cm, rdeč, 33,90 evra

Pred dobrim tednom smo se udeležili predstavitve božičnih oblikovalskih kolekcij izdelkov finske blagovne znamke iittala ter izvedeli, da bo od marca do konca avgusta 2016 z družbo Unicommerce ter fakulteto za arhitekturo, trzinsko fakulteto za dizajn in SŠOF pripravila natečaj za študente in dijake srednje šole za oblikovanje.

Natečaj bo potekal tako, da bo strokovna komisija izbrala pet lokacij v Stari Ljubljani (gostinski lokal, hotel, slaščičarna, zlatarna, cvetličarna), študentje in dijaki pa bodo pripravili svoje rešitve, kako umestiti izdelke iittala v raznovrstne ambiente (z njihovo opremo in pohištvom), in tako opozorili na vsestranskost izdelkov. Vizijo podjetja in finsko miselnost oblikovanja je v Ljubljani predstavil izvozni menedžer podjetja Arto Mankinen.

Povezani z naravo

Izdelki finskega oblikovanja so sila preprosti, a elegantni. V Sloveniji poznamo kulturo, ki pravi, da je treba najboljše kose pribora in keramike deti na mizo le ob praznikih, za Fince pa je oblikovanje del vsakdana. Linije izdelkov so mehke in valovite, razlog pa tiči, tako pravi Arto, v finski naravi. »Nedvomno je finska kultura odsev njene narave. Na severu je zima zelo dolga, zato so zimske tudi barve izdelkov, ki nastajajo tam. Ko je dežela pokrita s snegom, se to kaže tako, da ustvarimo mehke in valovite oblike. Jug je barvit, tudi poln rož. In takšno je tamkajšnje oblikovanje. Finci smo z naravo izjemno povezani.«

Slavni Aalto

Začetek finske blagovne znamke iittala je leto 1881. Ime je dobila po vasici Iittala, ki leži severozahodno od glavnega mesta Helsinki. Tam je kar 70 odstotkov vseh prebivalcev zaposlenih v steklarni, med njimi pa je tudi 60 vrhunskih steklopihalcev. Izdelki nimajo roka trajanja, so vedno aktualni, zato jih babice dajo hčerkam, one pa svojim potomcem. Iittala je v svetu zaslovela z oblikovalcema Alvarjem Aaltom v tridesetih letih prejšnjega stoletja.

Nova barva v 2016 je smaragdno zelena. In ne moremo mimo Artove trditve, da je na Finskem prav res vse narejeno v sozvočju z oblikami in barvami narave. »Pet milijonov nas je pa toliko prostora! Kako bi sploh lahko bilo drugače,« se nasmeji.

Deli s prijatelji